Kratki test: Nissan Juke 1.5 dCi (81 kW) 2WD N-Tec

Kratka medosna razdalja, strmo odrezana rit, velike oči, naguban obraz ... Poglejte fotografijo in recite, da vas ne spominja na pasmo mops.

Roko na srce, mops ni ravno pojem lepega psa. Simpatičnega? To je pa druga zgodba. In z lahkoto jo prenesemo na Nissanovo zgodbo z Jukom. Je trenutno avtomobil, ki najbolj deli mnenja ljudi o privlačnosti avtomobilskega oblikovanja.

Prodajne številke so kot bikini: pokažejo veliko, a razkrijejo nič. Zato sem si v času testnega termina neki dan zadal 'nalogo', da bom pozoren na to, koliko Jukov srečam na cesti. Vam povem, ogromno jih je. Že to, da pri Nissanu kot po tekočem traku ponujajo posebne pakete opreme, nam da vedeti, da zaloge poidejo hitro. Spomnimo se: poleg standardnih obstoječih so bili še Shiro, Naito in zdaj N-TEC. Vse so bile zastavljene po podobnem načelu – vzemi najbolj prodajano standardno opremo in dodaj nekaj 'sladkorčkov', ki bi se sicer znašli na seznamu doplačilne opreme.

V tem primeru so opremi Accenta Sport dodali zelo unikatna 18-palčna platišča z gumami, precej kozmetičnih dodatkov v sijoči črni barvi in Nissanov večopravilni sistem Connect 2.0 s kamero za pomoč pri vzvratni vožnji. Že dejstvo, da so zaloge podobno opremljenih vozil pošle hitro, nam da slutiti, da cena ni postavljena previsoko. V tem primeru na nekaj manj kot 20.000 evrov za turbodizelsko različico.

O Juku smo že veliko pisali. Tiste najbolj glasne 'zamere' so: utesnjenost v notranjosti, pomanjkanje vzdolžnega pomika volanskega obroča, upravljanje potovalnega računalnika prek gumba na merilnikih (nevarno!!!) in majhen prtljažnik (zaradi strmo padajočega zadka so večji predmeti velikokrat ovira pri zapiranju prtljažnih vrat). Seveda ne bomo obšli pozitivnih lastnosti. Poleg že omenjenega bogatega nabora opreme velja pohvaliti predvsem primernost pogonskega sklopa, sestavljenega iz 1,5-litrskega turbodizelskega motorja in šeststopenjskega menjalnika. Kot rezultat dobimo kombinacijo zadostne moči, uglajenega delovanja in zmerne porabe. Kot vselej nam je bil tudi tokrat všeč sistem preklapljanja med nastavitvami delovanja mehanike in upravljanjem klimatske naprave, imenovan D-MODE.

Čeprav pasme mops ne prodajajo v akcijskih paketih, jih je videti na vsakem koraku. Že simpatičnost je dober atribut in tako kot mopsi so tudi Juki na račun le-te našli veliko lastnikov.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.740 €
Cena testnega modela: 20.140 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Continental ContiPremiumContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,5/5,1 l/100 km, izpust CO2 134 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.285 kg – dovoljena skupna masa 1.750 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.135 mm – širina 1.765 mm – višina 1.565 mm – medosna razdalja 2.530 mm –prtljažnik 251–830 l – posoda za gorivo 46 l.
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 1.315 km
Pospešek 0-100km: 11,7s
402m z mesta: 17,6s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,2/11,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,4/15,7s (V./VI.)
Največja hitrost: 175km/h (VI.)
poraba na testu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Za nekoga nenavaden, za drugega zanimiv, za tretjega simpatičen … Mi pravimo, da je dober. S paketom N-TEC je dobra tudi kupčija.

Hvalimo in grajamo
pogonski sklop
D-MODE
multimedijski sistem
cena
ni vzdolžnega pomika volanskega obroča
prostornina prtljažnika
upravljanje potovalnega računalnika