Pred desetimi leti so se pri Nissanu odločili izvesti tvegano potezo in trgu ponuditi terenca, ki to ni.
Poznamo dva načina, na katera so proizvajalci prišli do svoje flote križancev, brez katerih danes praktično znamka ne more preživeti. Nekateri so običajnim, obstoječim kombilimuzinskim modelom vcepili kanček terenskega značaja, drugi pa so svoje klene terence 'zmehčali' do trdote, imenovane križanec. Eden od teh je Nissan, ki se ni ravno proslavil z bledimi modeli, kot sta Primera in Almera, a je požel precej več slave s terenskimi modeli, kot so Patrol, Pathfinder in Terrano. Takratna odločitev, da eksperimentirajo in trgu ponudijo mestnega terenca, je obrodila sadove. Začetnik novega segmenta je čez noč postal prodajni hit.
V desetih letih se je marsikaj spremenilo. Qashqai ni več solo igralec na trgu, a ostaja najbolje prodajan model v svojem razredu. Za obstanek na prestolu so pomembne osvežitve in Qashqai jih je znova dočakal. Seveda, za radikalne spremembe se niso odločili, vendar je razlika v primerjavi s predhodnikom očitna. Spremenjena maska skupaj z novim odbijačem ter lučmi z dnevnim LED-podpisom tvori osvežen obraz modela Qashqai. Tudi zadek je doživel nekaj blagih sprememb: novi so luči, odbijač ter nekaj srebrnih obrob.
Notranjost je nekoliko bolj oplemenitena s kakovostnejšimi materiali, izboljšali pa so tudi vmesnik infozabavnega sistema. Ta mogoče ni na ravni najsodobnejših sistemov, ki ponujajo veliko podporo pametnim telefonom, a vseeno dovolj dobro služi svojemu osnovnemu namenu. Eden od teh je 360-stopinjski pregled okolice s kamerami, kar je dobrodošlo pomagalo, vendar na majhnem zaslonu s slabo ločljivostjo ne pride v celoti do izraza. Ergonomijo so precej popravili z novim volanskim obročem, ki v sebi skriva prenovljeno shemo gumbov za upravljanje radia in potovalnega računalnika.
130-'konjski' turbodizel, ki je poganjal testnega Qashqaia, je vrh motorne ponudbe. Če k temu prištejemo štirikolesni pogon in najvišjo stopnjo opreme, je tak Qashqai pravzaprav največ, kar lahko dobite. V ponudbi imajo tudi samodejni menjalnik, ki pa ni kompatibilen s štirikolesnim pogonom. Vseeno lahko zaključimo, da bo tako gnan Qashqai ustrezal tudi zahtevnejšim kupcem. Motor bo zadovoljil vse potrebe po premikih, zvočno je dobro zatesnjen, poraba pa ob normalni vožnji ne bi smela preseči šestih litrov.
Cena osnovnega modela: | 25.450 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 32.200 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.313 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 19 (Continental ContiSportContact 5) |
Zmogljivost: | največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.527 kg – dovoljena skupna masa 2.030 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.394 mm – širina 1.806 mm – višina 1.595 mm – medosna razdalja 2.646 mm– posoda za gorivo 65 l |
Prtljažnik: | 430–1.585 l |
T = 7 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 7.859 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 128km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,3/14,1s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 9,9/12,9 ss (V./VI.) |
poraba na testu: | 6,7 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 35,6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Kot pionir v segmentu križancev Qashqai z rednimi osvežitvami nikakor ne dovoli, da ga preostali tekmeci prehitijo. Novinec prinaša malo sprememb, a so te zelo dobro sprejete