Kratki test: Nissan Qashqai 360 1.6 dCi (96 kW)

Navadno je tako, da ko se neki model pripravlja na odhod ali menjavo na trgu, za konec ponudijo bogato opremljeno različico za dobro ceno.

Čeprav se nam zdi, da smo se še včeraj zmrdovali nad njegovim imenom, Qashqaia poznamo že šest let. V razredu tako imenovanih crossoverjev precej dobro opravlja svoje poslanstvo. Zdaj, ko je na vidiku že nov model, pa hoče prepričati še tiste, ki iščejo vrhunsko ponudbo.

Številčna oznaka takoj za oznako motorja običajno pohvali moč motorja. Ste v tem primeru pomislili, da bi lahko tale Qashqai imel 360 'konjev'? Amm ... ne. Res je v nosu nov, 1,6-litrski turbodizel, a vseeno vas bo moral zadovoljiti z 'le' 130 'konji'. Kljub temu je motor treba pohvaliti. Odzivnost, navor, široko območje delovanja, mirnost teka ... ima vse, kar smo pogrešali pri starem motorju 1.5 dCi.

Vrnimo se k številki 360. Ta pomeni nov sveženj opreme, ki poleg pričakovanih elementov zajema še veliko panoramsko streho, 18-palčna platišča, delno usnjene sedeže, nekaj okrasnih elementov, navigacijsko napravo in poseben sistem kamer, ki nam prikazuje okolico avtomobila iz ptičje perspektive. Zadeva na tehnološki ravni ni novost, saj smo jo že videli, a v precej višjih avtomobilskih razredih. Na prvi pogled je videti, kot da visoko nad avtomobilom vozimo kamero. V resnici pa kamere, nameščene v zadku, nosu in obeh stranskih ogledalih, prikažejo enotno sliko na sredinskem zaslonu večopravilnega sistema. Našo grajo pa namenjamo prav temu delu tega skupka naprav, saj je zaslon tako majhen in loč­ljivost tako nizka, da je zelo težko dobro razbrati prikazano sliko.

Sicer je splošno počutje v Qashqaiu odlično. Materiali v notranjosti so prijetni, veliko strešno okno pa daje občutek prostornosti. Zadnja klop ni pomična vzdolžno, a kljub temu ponuja precej prostora potnikom. Minus z lahkoto prisodimo težko dostopnim ležiščem ISOFIX in prosto bingljajočemu vtiču za varnosti pas. Predal pod naslonom za roke med voznikom in sovoznikom je velik, žal pa je to eden redkih prostorov za drobnarije, če odmislimo bližnje stojalo za pločevinke. Pred ročico menjalnika je še predalček, ki pa lahko 'požre' le kak zavojček žvečilnih gumijev. Zmotilo nas je tudi občasno glasno pretakanje goriva v posodi za gorivo.

Jasno je, da čeprav videz nakazuje na uporabnost zunaj urejenih terenov, je tale dvokolesno gnani Qashqai dober le za 'poskakovanje' po visokih robnikih. Toda vožnja je vse prej kot poskakujoča. Čeprav je podvozje precej dvignjeno, mu tudi dokaj dinamična vožnja ne dela težav; pravzaprav ga je užitek zapoditi v ovinke. K temu je gotovo prispevalo dejstvo, da smo po dolgem času dobili na test avtomobil, ki je obut v letne gume.

Qashqai je številne že prepričal, ne glede na marketinške poteze. Trgovci vseeno poskušajo z bogatimi nabori opreme in akcijskimi cenami dobiti kupce na svojo stran. Pri dotičnem Qashqaiu vam sicer ne obljubljajo imunosti pred napadalnimi cvetličnimi koriti, so pa poleg vsega tudi to željo kupcev skoraj izpolnili.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.240 €
Cena testnega modela: 26.700 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 18 V (Continental ContiPremiumContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – poraba goriva (ECE) 6,3/4,1/4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.498 kg – dovoljena skupna masa 2.085 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.330 mm – širina 1.783 mm – višina 1.615 mm – medosna razdalja 2.630 mm –prtljažnik 410–1.515 l – posoda za gorivo 65 l.
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1.122 mbar / rel. vl. = 39 % / Stanje kilometrskega števca: 2.666 km
Pospešek 0-100km: 9,8s
402m z mesta: 16,9s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1/11,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,7/13,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
poraba na testu: 6,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Ste bili tik pred tem, da kupite Qashqaia, in ste čakali pravo ponudbo? Zdaj!

Hvalimo in grajamo
motor
bogat nabor opreme
počutje v notranjosti
dobro nastavljeno podvozje
skriti priključki ISOFIX
velikost in ločljivost sredinskega zaslona
premalo predalov za drobnarije
glasno pretakanje goriva