Postal je pravi družinski sopotnik

Tisti, ki vam pogled na cesti pogosto uhaja k večjim športnim terencem, Nissanovega X-Traila gotovo poznate. Težko ga je namreč spregledati, a pod privlačnim videzom se skriva tudi zelo uporabna notranjost.

Nissanov X-Trail je z marsikaterega zornega kota čisto pravi milenijec. Poleg tega, da je prva generacija luč sveta ugledala točno v letu 2000, je X-Trail, kot se mlado generacijo spodobi, poskrbel za dobro mero svežine pri oblikovanju in konstruiranju vozil te japonske znamke.

A od modelov prve generacije do modelov aktualne, tretje generacije (od leta 2014) se je marsikaj spremenilo. V tem času se je X-Trail, če nekoliko pretirano karikiram, iz prestižne 'Lade Nive' prelevil v sodobnega šik športnega terenca. Skoraj identična medgeneracijska stilska preobrazba se je zgodila tudi njegovim neposrednim tekmecem (Forester, RAV4, Sportage), kar je glede na želje in tudi dejanske potrebe večine kupcev povsem razumljivo.

Morda je nekoliko nehvaležno vleči vzporednice s predhodniki modela, a ne gre mimo tega, da je s tem, ko je novi X-Trail ohranil nekaj ključnih vrlin predhodnikov, postal eden izmed najbolj prepričljivih avtomobilov v svojem razredu. Gre predvsem za dve stvari. Prvič je to odličen štirikolesni pogon, ki je v duhu časa podprt tudi s sodobno inteligentno elektroniko, drugič pa vsekakor izjemna prilagodljivost notranjosti, predvsem za voznikovim sedežem.

Testnega X-Traila poganja 1,75-litrski dizelski štirivaljnik z dodanim samodejnim menjalnikom (CVT) in štirikolesnim pogonom. Menim, da je odločitev, da novi 1,75-litrski štirivaljnik nadomesti za današnje norme robatega 2-litrskega in skromnega 1,6-litrskega dizla, absolutno dobra.

Okroglih 150 'konjev' in 340 Nm navora so namreč precej idealne mere za ceste, hkrati pa je na račun navora mogoče tudi na terenu izkoristiti odličen štirikolesni pogon. Pod črto je, dokler so želje po dinamičnosti zmerne, kombinacija motorja, menjalnika, vzmetenja in volana odlična. Divjanje X-Trailu ne ugaja, in to hitro pokaže tudi s porabo goriva.

Ne rečem, da se X-Trail, podobno kot prejšnje generacije, ne bi dobro znašel na gozdnih poteh, gradbiščih in v podobno težkih delovnih razmerah, a sam ga vidim predvsem kot odličen družinski paket. Predvsem na račun že omenjene prilagodljivosti. X-Trail ima lahko v kabini tudi tri vrste sedežev, najbolj zadovoljni pa bodo tisti, ki bodo sedeli v drugi vrsti.

Sedeži druge vrste so vzdolžno pomični za četrtino metra, hkrati pa je mogoče tudi stopenjsko nastavljati naslon sedežev, med katerimi je tudi odprtina za prevoz daljših predmetov. V drugi vrsti se sedi nekoliko višje, kar bodo zaradi boljšega pogleda na okolico cenili predvsem otroci. V kombinaciji z velikim panoramskim oknom je druga vrsta vsekakor 'place to be'. Na račun pomika sedežev je prilagodljiva tudi velikost prtljažnika, ki pod osnovno ravno ploščo skriva še dve s prostorom radodarni 'kletni' etaži.

Zlaganje in podiranje sedežev je enostavno in natančno, če pa bi prostora v kabini vendarle zmanjkalo, pa se na strehi najdejo tudi serijski vzdolžni nosilci za prtljažnik. Zmogljiva klimatska naprava je brez težav kos velikemu notranjemu volumnu, uporabnih odlagalnih mest je dovolj, prostor, namenjen pločevinkam, pa je tudi ogrevan oziroma hlajen.

Če k vsemu naštetemu prištejemo še dober avdiosistem, nekoliko zastarel, vendar spodoben informacijski sistem, ter celovit nabor varnostnih in asistenčnih sistemov, se takle Nissan X-Trail z opremo Tekna povzpne visoko v vrh lestvice najbolj optimalnih družinskih avtomobilov.

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 40.480,00 €
Cena osnovnega modela s popusti: 27.800,00 €
Cena testnega modela s popusti: 36.480,00 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,7 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.749 cm3 – največja moč 112 KW (150 KM) pri 3.500/min – največji navor 340 Nm pri 1.750/min
Prenos moči: Motor poganja vsa štiri kolesa – samodejni menjalnik CVT s simulacijo sedmih stopenj
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,9 l/100 km – izpust CO2 168g/km
Mase: prazno vozilo 1.805 kg – dovoljena skupna masa 2.400 kg
Zunanje mere: dolžina 4.690 mm – širina 1.830 mm – višina 1.730 mm – medosna razdalja 2.705 mm – posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: 550-1.982 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 7,6 l/100km
Ocena
  • Nissan X-Trail ponuja optimalno mero karoserijskih dimenzij, prostornosti, prilagodljivosti in udobja. Oprema Tekna to kombinacijo dopolni z občutkom finega in je vredna doplačila. Lahko pa je X-Trail, če izberete ročni menjalnik, dvokolesni pogon in osnovni (vendar vseeno soliden) paket opreme, tudi bistveno cenejši.

Hvalimo in grajamo
delovanje menjalnika
4-kolesni pogon
videz, notranjost (oprema Tekna)
prilagodljiva notranjost, zadnji sedeži, prtljažnik
občutek v kabini, prostornost
občutljiv lak na karoseriji
vibracije pokrova motorja pri višjih hitrostih
dvig in spust stekel (ni osvetlitve tipk in samodejnega pomika vseh stekel)
poraba goriva (mesto in avtocesta)