Če se zazrete po slovenskih ulicah in cestah, boste na njih ugledali nemalo Oplovih Aster. A le redke med njimi so štirivratne.
Jasno je: pri nas imajo ljudje petvratne kombilimuzine in karavane, limuzinske različice pa so (razen pri redkih, predvsem prestižnejših modelih različnih znamk) prej izjema kot pravilo. Precej bolj priljubljene so na nekaterih drugih trgih (od Kitajske do Turčije in še marsikje), kjer limuzinska oblika karoserije simbolizira neki prestiž. Zato ni čudno, da ima lepo število avtomobilov, ki smo jih v naših krajih vajeni kot kombilimuzin ali kombijev, tudi štirivratne različice. In mednje spada tudi Astra.
To, da so takšni avtomobili v osnovi namenjeni avtomobilsko manj naprednim državam, se nekaterim takšnim limuzinam pozna manj, drugim bolj. Nekatere so narejene prav za takšne konce (in temu primerno bolj cenene in manj sodobne), druge le prilagojene.
Astra, recimo, je tudi v štirivratni različici še vedno Astra. In v nasprotju z marsikatero limuzino tega velikostnega razreda pri njej ni videti, kot da bi bil zadek na ostanek avtomobila nasajen malce na silo. Ne, oblikovno ni tako zelo drugačna od petvratne ali karavanske Astre. Tudi velikostno ne (medosna razdalja je enaka) in tudi izza volana ne. Vse, kar smo zapisali o njeni notranjosti v preteklosti, še vedno drži, pa naj gre za sedenje za volanom ali prostornost zadaj.
Ergonomija je takšna, kot bi jo od Astre pričakovali, volan in sedež sta dovolj nastavljiva, da dobrega položaja za volanom ni težko najti, gumbov je sicer precej, a so logično razporejeni in dovolj priročni. Da gre za limuzino, izza volana ne boste opazili, to postane jasno šele, ko si zaželite v prtljažnik spraviti kak večji kos. Saj ni majhen (prej nasprotno), le odprtina je (ker gre za limuzino) pač majhna. Ampak to je dejstvo, s katerim so se vsi, ki kupijo limuzino, tako in tako pripravljeni sprijazniti.
Motor? 1,7-litrski turbodizel s 96 kilovati oziroma 130 'konji'. Ni med najživahnejšimi v nizkih vrtljajih, tam bi mu lahko očitali precej anemičnosti, ko pa se prebudi, z njim ni težav – tudi pri porabi ne (ima tudi sistem Start/Stop), saj je ta zlahka ostala pod sedmimi litri, tudi če se je mudilo. Šeststopenjski ročni menjalnik je zlato povprečje, enako bi lahko zapisali tudi za podvozje, tako glede blaženja neravnin kot glede lege na cesti. Tudi tu Astra ni prav nič 'drugačna'.
Zakaj torej limuzina? Hja, zakaj pa ne. Kje pa piše, da sta kombilimuzina in kombi edini pravilni izbiri. Kajti če odštejete limuzinsko majhno odprtino prtljažnika, je tale Astra povsem običajna Astra. In za 26 tisočakov, kolikor bi stala testna, pravzaprav dobite zelo lepo opremljen avtomobil (smerni žarometi, prilagodljivo podvozje, parkirni sistem, bluetooth, ogrevan volan, tempomat, navigacijska naprava).
Besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 22.000 € |
Cena testnega modela: | 26.858 € | Pospešek (0-100 km/h): | 10,5 s |
Največja hitrost: | 202 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.686 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 300 Nm pri 2.000–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 V (Michelin Alpin M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,5 s – poraba goriva (ECE) 5,3/3,6/4,2 l/100 km, izpust CO2 111 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.503 kg – dovoljena skupna masa 1.935 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.658 mm – širina 1.814 mm – višina 1.500 mm – medosna razdalja 2.685 mm –prtljažnik 460–1.010 l – posoda za gorivo 56 l. |
T = -3 °C / p = 988 mbar / rel. vl. = 69 % / stanje kilometrskega števca: 1.997 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 130km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 6,8/13,0s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,4/11,6s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 202km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,1m |
AM meja: | 40m |
-
Astra je tudi kot limuzina prava Astra, kar je dobra popotnica na trgu, ki ni ravno raj za limuzine. In takšna, kot je testna, je tudi dobra Astra.