Kratki test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI (120 kW)

11. 2. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Tisto, kar sta pred leti začela Audi (z Allroadom) in Subaru (z Outbackom), se vedno bolj širi. Različni Crossi, Countryji, Scouti, Trekkingi in podobne oznake običajno ne pomenijo kaj več kot le malo bolj terenski videz sicer povsem običajnih karavanov.

Seveda pa ni nujno, da je vedno tako. Na začetku so te različice skoraj vedno pomenile dodan štirikolesni pogon, večjo oddaljenost od tal in nekaj zaščite vsaj pod motorjem in Insignia Country Tourer spada (vsaj takšna, kot je bila testna) prav v to kategorijo.

Oplovi inženirji so tokrat drugemu najmočnejšemu dizlu iz Insignijine ponudbe dodali štirikolesni pogon z elektronsko nadzirano sklopko Haldex in razporeditvijo navora do 100 odstotkov na posamezni par koles, elektronsko zaporo zadnjega diferenciala in prilagodljivo podvozje FlexRide. To je za 20 milimetrov višje kot pri klasični Insignii, seveda pa ne manjkajo tudi zaščita pod trebuhom in optični dodatki na karoseriji.

Mimogrede, da Insignie Country Tourer ne boste zaman iskali v ceniku: v resnici gre le za paket opreme za karavansko Insignio Sports Tourer. Tudi to lahko namreč dobite s štirikolesnim pogonom.

Podvozje se izza volana ne razlikuje od tistega na klasični Insigniji. FlexRide seveda pomeni elektronsko nadzirane blažilnike, ki jih lahko voznik prepusti avtomatiki ali pa jih ročno nastavi na tri ali mehkejšo možnost. Zadnja sicer res pomeni malce več nagibanja v ovinkih, a hkrati tudi izjemno mirno vožnjo na zelo slabi cesti in izrazito nizkopresečnimi 18-palčnim gumam navkljub.

Dvolitrski turbodizel s svojimi 120 kilovati oziroma 163 'konji' zlahka kljubuje Insignijini teži in dodatnemu uporu štirikolesnega pogona. Ob tem je dovolj miren in uglajen, da začne voznik podzavestno pogrešati samodejni menjalnik, s katerim bi bila tale Insignia blizu idealu, ki bi si ga lahko želeli od takšnega avtomobila. Saj ne, da lahko šeststopenjskemu ročnemu menjalniku kaj dosti očitamo, a udobje, ki bi ga prinesla avtomatika, bi bilo Insignii Country Tourer pisano na kožo (oziroma pločevino).

Tako kot ostanek prenovljene palete Insignie se tudi Country Tourer pohvali z novimi merilniki in armaturno ploščo. Testna je imela doplačilni večopravilni digitalni zaslon, ki nadomesti klasične merilnike, ter osrednji vmesnik z osempalčnim barvnim zaslonom, občutljivim za dotik, in drsno ploščico na sredinski konzoli. Poleg tega, da nase prenaša večino opravil, ki smo jih nekoč upravljali z množico stikal, je bil opremljen tudi s tehnologijo IntelliLink, ki skrbi za optimalno povezljivost pametnih telefonov z avtomobilom.

Prostornosti tej Insignii seveda ne manjka, sedeži so dovolj udobni, ergonomija pa je (tudi po zaslugi novih elektronskih sistemov) dobra. In ko to združimo z dovolj prožnim in varčnim motorjem (takšna, zmogljivejša in štirikolesno gnana Insignia porabi za okoli liter in pol več od varčne 142-'konjske' klasične različice), dobro zvočno izolacijo in v celem (pred prenovo in po njej) privlačnimi oblikami in materiali, se takšna Insignia izkaže za vredno cene, ki jo zanjo zahtevajo. Ta ni nizka, saj vas bo Insignia brez doplačilnih dodatkov stala (po ceniku) slabih 35 tisočakov, a šele prodajni rezultati bodo pokazali, ali je previsoka.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 34.700 €
Cena testnega modela: 38.470 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/50 R 18 W (Michelin Alpine Latitude).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 7,5/4,3/5,4 l/100 km, izpust CO2 144 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.768 kg – dovoljena skupna masa 2.285 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.920 mm – širina 1.526 mm – višina 1.856 mm – medosna razdalja 2.737 mm –prtljažnik 540–1.530 l – posoda za gorivo 70 l.
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.013 mbar / rel. vl. = 66 % / stanje kilometrskega števca: 2.828 km
Pospešek 0-100km: 11,3s
402m z mesta: 18,0s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,1/12,7s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,3/18,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 210km/h (VI.)
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Insignia je s pomladitvijo, predvsem pa z dodatkom modela Country Tourer dobila dodaten argument, s katerim se bori na prav nič umirjenem trgu višjega srednjega razreda.

Hvalimo in grajamo
motor
podvozje
večpredstavnostno-informativni sistemi
malce nenatančen menjalnik
cena po ceniku