Kratki test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI (121 kW) Cosmo

3. 5. 2013 | Dušan Lukič
Deli

Zafira Tourer (zaradi oznake Tourer je ne boste zamenjali s staro Zafiro, ki po oplovsko ostaja v prodaji) je tipičen ne prevelik limuzinski kombi. Navznoter je zelo udoben potovalnik za štiri, spodoben za pet, če je sila, požre tudi sedem potnikov.

Da je lahko vse, kar je potrebno za (večjo) družino, Zafira Tourer najprej dokazuje izza volana, od koder je še dovolj kompaktna in obvladljiva, da z njo ne bo težav v mestu. Iz druge vrste sedežev je videti njena medosna razdalja krepko večja kot na papirju, v tretji je jasno, zakaj si ti sedeži še vedno zaslužijo oznako zasilni. Poleg tega je notranjost dovolj prilagodljiva, od vzdolžne pomičnosti druge sedežne vrste prek možnosti, da sta v njej le dva sedeža, pomaknjena nazaj in stran od bokov vozila (sredinski se v tem primeru spremeni v naslon za roke, a ovira dostop do zaponk varnostnih pasov), ali pa v avtomobil natlačite sedem ljudi.

A najbolj udobno bo, če so v njem štirje – pa še prtljažnik je v tem primeru ogromen. In če iz zadnjega odbijača (povsem preprosto) izvlečete še integrirani nosilec za dve kolesi FlexFix in zanj dokupite adapter za dodatna dva (v tem primeru boste slednjega morali pospraviti v prtljažnik), gre lahko na aktivne počitnice štiričlanska družina, ne da bi bilo treba o tem, kam s prtljago in kolesi, sploh razmišljati.

Motor

Oznaka Cosmo pri Oplu pomeni najbogatejšo opremo (vključno z zatemnjenimi zadnjimi stekli, strešnimi nosilci in boljšo notranjo osvetlitvijo), testna Zafira Tourer pa je poleg njega imela še sistem aktivnih žarometov AFL (ki pa zamuja s prižiganjem luči v predoru in pušča v slabem vremenu avtomobil zadaj neosvetljen), paket opreme, ki vozniku olajša delo (samodejni preklop med dolgimi in kratkimi lučmi, prepoznavanje prometnih znakov, opozarjanje na premajhno varnostno razdaljo in opozorilo ob zapuščanju voznega pasu), paket opreme, ki skrbi za lažje parkiranje (tudi s kamero za aktivno pomoč vozniku), opozorilnik na vozila v mrtvem kotu in navigacijo ter še (cenovno močno pretirano) doplačilo za sistem prostoročnega telefoniranja bluetooth.

Prava skladovnica opreme, a ta ima na žalost tudi svojo ceno: po ceniku bi vas taka Zafira Tourer stala dobrih 33 tisočakov. In to je preveč – seveda pa gre za ceno na ceniku, ki ne preživi vstopa (resnega) kupca v salon. Zato lahko (tudi tu) zapišemo: takšna Zafira Tourer je odličen avtomobil, a le, če se vam uspe dogovoriti za nekaj tisočakov nižjo ceno.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.330 €
Cena testnega modela: 33.307 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,3 s
Največja hitrost: 209 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 121 kW (165 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 W (Michelin Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 209 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – poraba goriva (ECE) 5,4/4,2/4,7 l/100 km, izpust CO2 124 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.571 kg – dovoljena skupna masa 2.150 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.658 mm – širina 1.884 mm – višina 1.685 mm – medosna razdalja 2.760 mm –prtljažnik 152–1.860 l – posoda za gorivo 58 l.
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1.100 mbar / rel. vl. = 53 % / stanje kilometrskega števca: 12.387 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,6s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,1/11,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,9/11,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 209km/h (VI.)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Ni kaj, pri Oplu znajo delati dobre avtomo­bile (vsaj nekatere). To, ali je vreden voje cene, pa bo odvisno od pogajanja pri nakupu.

Hvalimo in grajamo
motor (prožnost)
poraba
zvočna izolacija
podvozje
zamujanje samodejnega vklopa luči
ob dnevnih lučeh avtomobil zadaj ni osvetljen