Lev, ki ne skriva svoje agresivne podobe

18. 1. 2021 | Jure Šujica
Deli

Prejšnji generaciji Peugeota 2008, ki je najmanjši križanec v ponudbi francoskega Leva, bi lahko očitali oblikovno zadržanost, novi pa nikakor ne – zlasti ne v izvedbi GT Line. Kako pa se odreže na drugih področjih?

Bencin, dizel ali elektrika? Vprašanje, s katerim se lahko srečajo tudi kupci novega Peugeota 2008. Sodeč po ponudbi v najnovejši generaciji tega Francoza, je odgovor jasen: prva izbira je bencin (na voljo so trije motorji), druga in tretja pa sta elektrika in dizel, pri čemer pa se zdi, da je ob splošni klimi v avtomobilskem svetu slednji v podrejenem položaju. No, v praksi se vseeno zdi, da mu prav nič ne manjka. Ravno nasprotno, adutov ima več kot dovolj.

Motor ima pri vseh verzijah dizelskih izvedenk 2008 poldrugi liter delovne prostornine, testni model pa je bil opremljen z močnejšo izvedbo, ki zmore 130 'konj'. Na papirju ravno toliko, da so stroški zavarovanja v mejah normale, v praksi pa dovolj, da ugodi tudi bolj dinamičnim voznikom. Vsakič znova, zlasti še med vključevanjem na avtocesto in pri pospeševanju, sem občudoval njegovo razdajanje navora, pa tudi delo (serijskega) samodejnega osemstopenjskega menjalnika.

Kar je itak pri vseh Peugeotih ena izmed svetlejših točk avtomobila. Pretikanja so namreč hitra in skoraj neopazna, po zaslugi odlično nastavljenih elektronskih možganov pa za to ob zmerni vožnji ni treba izbrati voznega programa Sport, temveč zadošča program Eco. To se je izkazalo tudi med opravljanjem našega normnega kroga. Tedaj sem se namreč izogibal agresivnim pospeševanjem, hkrati pa sem še vedno enostavno sledil prometnemu toku.

Poraba goriva je bila sicer še v mejah normale, nikakor pa ne sodi med manjše. Visoko nasajena karoserija in 1235 kilogramov suhe mase pač naredijo svoje in tako je 2008 na normnem krogu porabil malenkost več kot šest litrov dizelskega goriva. A pozor: dinamična vožnja porabe bistveno ne poveča in tako na testu ni presegla sedmih litrov in pol. Lega vozila je sicer vselej suverena, nagibanja karoserije v ovinkih je malo, posredovanje servomehanizma v programu Sport pa je minimalno, zaradi česar ima voznik dobro predstavo o tem, kaj se dogaja pod kolesi. Hrup v kabini je povsem v mejah normale.

Testni 2008 je bil sicer opremljen z najvišjim paketom opreme, GT Line, kar pomeni številne spremembe in dodatke predvsem v kabini. Med njimi so športni sedeži, ambientalna osvetlitev in tudi nekaj več kovinskih elementov, kot je napis GT na spodnjem delu volanskega obroča. Posebno pohvalo si zaslužijo digitalni merilniki i-Cockpita, ki zaradi navideznega 3D-učinka ponujajo izredno jasen in globinski prikaz podatkov.

Osnovni podatki
Prodaja: P Automobil Import
Cena testnega modela: 27.000 €
Cena osnovnega modela s popusti: 25.600 €
Cena testnega modela s popusti: 24.535 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 595 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.093 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 3.700/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (NEDC) 3,8 l/100 km, izpust CO2 100 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.378 kg – dovoljena skupna masa 1.770 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.300 mm – širina 1.770 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.605 mm – posoda za gorivo 41 l.
Prtljažnik: 434 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,1 l/100km
Hvalimo in grajamo
udobno podvozje in predvidljiva lega
preglednost instrumentne plošče
sodelovanje motorja in menjalnika 
postavitev bližnjičnega stikala za nastavitev voznega programa
ni sprednje parkirne kamere
mestoma zapleten informacijsko-zabavni vmesnik