Kratki test: Peugeot 3008 1.6 HDi 115 Active

14. 5. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Peugeotovega križanca 3008 so nedavno malce prenovili. Zdaj je lepši, pa tudi boljši.

3008 je ob prenovi dobil novo masko oziroma prednji del, ki bolje sledi svežim oblikovalskim potezam znamke, nove so prednje luči z osvetlitvijo v LED-tehnologiji (dnevne luči), sprememba je doletela tudi znak leva, na novo so oblikovane zadnje luči. Vse skupaj je po eni strani komaj opazno, po drugi strani pa v primerjavi s predhodnikom prenovljeni 3008 daje veliko bolj svež vtis, sploh če se na parkirišču nakupovalnega centra znajdeta vštric.

V notranjosti so spremenjeni nekateri materiali, večjih sprememb pa ni. V kabini je še vedno precej visoka sredinska konzola s prestavno ročico, ki je zaradi tega prijazno blizu volanskemu obroču.

Na voznikovem delovnem mestu 3008 seveda ne more skriti, da je kljub osvežitvi generacijo starejši od najbolj sveže Peugeotove ponudbe. Namesto prijazno majhnega volana in merilnikov nad njim (okej, ta koncept ne ustreza prav vsem voznikom, a večina z njim ne bi smela imeti težav) je tu velik (ne le v primerjavi z recimo tistim v 308, ampak tudi z večino volanov v avtomobilih, ki so na trgu ta hip) volan in merilniki, ki jih voznik gleda skozenj, tudi niso v skladu z najnovejšimi Peugeotovimi oblikovalskimi smernicami. Seveda to ne pomeni, da so nepregledni ali slabše uporabni – le starejši so pač. Nekaterim bodo takšni tudi bolj všeč.

Vzdolžnega pomika voznikovega sedeža bi bilo lahko malce več, zadnja klop ima dvotretjinski del na napačni (levi) strani, prtljažnik pa je (skupaj s svojim odstranljivim dvojnim dnom) dovolj velik tudi za družinske počitnice. Ostaja dvodelno odpiranje s spodnjim delom prtljažnih vrat, ki se odprejo navzdol in lahko služijo kot polička ali sedišče. Uporabno, ne pa tudi nujno potrebno.

Na drugi strani avtomobila se skriva 1,6-litrski turbodizel, ki bi na papirju sicer spadal v kategorijo 'no ja, saj bo verjetno dovolj zmogljiv', v resnici pa se izkaže za živahnega, ne preglasnega in varčnega, predvsem pa tudi v najnižjih vrtljajih prožnega. Na našem normnem krogu se je poraba ustavila pri petih litrih, kar glede na čelno površino avtomobila in odsotnost sistema start stop ni slab rezultat, prej nasprotno, pa tudi skupna testna poraba je več kot zadovoljiva.

Seveda – bila bi večja, če bi imel 3008 štirikolesni pogon, pa ga nima, kljub obliki, ki malce namiguje nanj. Saj večinoma ni potrebe, je pa vseeno zanimiv pogled na druge goste na malce nagnjenem hotelskem parkirišču, ko se kolesa zavrtijo v prazno, avtomobil pa obstoji. No ja, tokrat krivimo gume, ki niso bile ravno vrhunske znamke. Menjalnik? Ročni. Okej? Ja, a nič več kot to.

Takle 3008 s kopico serijske (Active med drugim pomeni dvopodročno klimo, bluetooth, senzor za dež, tempomat in omejevalnik hitrosti) in doplačilne (parkirni senzorji zadaj, navigacija, predvajanje glasbe prek bluetootha) po ceniku stane okoli 27 tisočakov, a seveda to ne pomeni, da ga ne morete dobiti za manj denarja. In glede na to, kaj ponuja, kupčija ni slaba.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.990 €
Cena testnega modela: 21.261 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,5 s
Največja hitrost: 181 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 84 kW (115 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 V (Sava Eskimo HP).
Zmogljivost: največja hitrost 181 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,2 s – poraba goriva (ECE) 5,8/4,2/4,8 l/100 km, izpust CO2 125 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.496 kg – dovoljena skupna masa 2.030 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.365 mm – širina 1.837 mm – višina 1.639 mm – medosna razdalja 2.613 mm –prtljažnik 432–1.241 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 5 °C / p = 999 mbar / rel. vl. = 84 % / stanje kilometrskega števca: 2.432 km
Pospešek 0-100km: 12,5s
402m z mesta: 18,3s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,8/13,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,6/16,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 181km/h (VI.)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,4m
AM meja: 40m
Ocena
  • Prenovljeni 3008 ostaja 3008, le da je lepši in (s tem motorjem) prijazno varčen. Da se je treba pri križancih sprijazniti z nekaterimi kompromisi, pa tako ali tako vemo.

Hvalimo in grajamo
motor
poraba
odstranljivo dvojno dno prtljažnika
velik volan
prekratek vzdolžni pomik voznikovega sedeža
dvotretjinski del zadnje klopi je na levi strani