Limuzine niso avtomobili, za katerimi bi kupci stali v vrstah, vsaj pri nas ne. Povsem drugače je na hitro rastočih trgih po svetu. In tem je pravzaprav tale Renault Fluence namenjen. Morda je bil tudi to razlog, da je v novem motorju 1.6 dci s 130 'konji' zobati jermen zamenjala veriga, ki je neuničljiva?!
Strošek vzdrževanja zobatega jermena namreč ni zanemarljiv in predvsem v današnjih ekonomskih razmerah pomeni bolečino ob vsakem velikem servisu, s tem motorjem, ki je skupni produkt Renaultovih in Nissanovih inženirjev, pa zdaj ta strošek odpade. Pohvalno!
Čeprav je Fluence globalni avtomobil, so seveda tudi pri nas kupci za limuzino. Ker danes šteje prav vsak izmed njih, so se pri Renaultu odločili, da tudi na domačih tleh ponudijo to najnovejšo limuzino.
Sprehod okoli avtomobila pokaže, da so se pri oblikovanju držali zlatih zakonitosti limuzinskega oblikovanja. Poteze avtomobila so všečne, čeprav niso iskali revolucije. Včasih je tudi to bolje kot eksperimentiranje, še posebno če staviš na širši krog potencialnih kupcev. Všeč nam je sprednji del, ki lepo sledi aktualnim oblikovnim smernicam, ki jih je začrtal Clio zadnje generacije in ki jih lahko trenutno opazimo tudi na Capturju. Testni Fluence je bil tudi bogato opremljen, kar se je poznalo tudi na zunanjosti, saj so podobo lepo zaokroževali dnevne luči LED in moderna platišča iz lahke litine.
Tudi v notranjosti je čutiti svež pristop k oblikovanju in v resnici gre za moderno opremljen avtomobil, ki ni le poskus cenene adaptacije nečesa iz drugega avtomobilskega segmenta znotraj domače hiše. Pri vstopanju nas je malce zmotilo le muhasto delovanje kartice, ki sicer odklepa vrata prek senzorja že ob približanju vratom.
V notranjosti sorodstva z Meganom ne skriva. Merilniki so pregledni in tudi dostop do večine informacij, s katerimi Fluence lahko postreže na LCD-prikazovalnikih, je dokaj preprost. Zmotilo nas je le nekoliko zamudno sprehajanje skozi ponudbo na velikem sredinskem zaslonu. Ta je občutljiv za dotik, kar je čudovito, in meri sedem palcev (kar tudi ni slabo), le brskanje po informacijah ali možnostih, ki jih ponuja, je nekoliko zapleteno in traja, preden postane rutina. Pri opremi Dynamique z nekaj doplačila lahko dobite popolno večfunkcijsko orodje, ki vam bo predvajalo najljubšo radijsko postajo ali glasbo, omogočilo bluetooth povezavo, navigacijo TomTom in seveda telefonsko povezavo. Ob prijetnem občutku elegantnega avtomobila, ko sedemo za volan, bi si želeli le nekoliko bolj kakovostno ozvočenje.
Sicer je v notranjosti avtomobil prijeten za sopotnika in voznika, ne nazadnje ponuja tudi nekaj uporabnih prostorčkov za odlaganje drobnarij ali recimo kave, ki jo kupite na bencinskem servisu.
Malce bolj skopo je odmerjen prostor za sopotnike. Odrasli potniki, sploh če so nekoliko višje rasti, bodo imeli na zadnji klopi precej utesnjen občutek. Prostora ni v izobilju niti za kolena niti za glavo.
Medtem ko smo se pritoževali nad prostornostjo za sprednjimi sedeži, pa imamo skoraj same pohvale za motor. 1,6-litrski turbodizel s 130 'konji' je zmogljiv in avtomobil dobro požene po cesti, a ob tem ne porabi veliko. Na testu smo z lahkoto vozili s porabo malenkost čez šest litrov na 100 kilometrov. Če smo že pikolovski, bi si želeli le malo več navora v najnižjem območju vrtljajev, saj se precej občuti turboluknja, ki potem pripelje do nekoliko živahnejšega speljevanja, tudi ko tega ne bi želeli. K moči in navoru v zgornjem srednjem in najvišjem območju vrtljajev pa nimamo pripomb.
Najcenejši Fluence vas bo stal drobiž prek 14 tisočakov, s tem motorjem in bogato opremo, kot jo je imel ta (Dynamique), pa 21.010 evrov, kar pa ni več tako poceni.
Besedilo: Slavko Petrovčič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 19.740 € |
Cena testnega modela: | 21.010 € | Pospešek (0-100 km/h): | 10,1 s |
Največja hitrost: | 200 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,2l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 W (Michelin Energy Saver). |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 5,7/3,9/4,6 l/100 km, izpust CO2 119 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.350 kg – dovoljena skupna masa 1.850 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.620 mm – širina 1.810 mm – višina 1.480 mm – medosna razdalja 2.700 mm –prtljažnik 530 l – posoda za gorivo 60 l. |
T = 21 °C / p = 1.075 mbar / rel. vl. = 29 % / stanje kilometrskega števca: 3.117 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,1s |
---|---|
402m z mesta: | 17,2s ( 125km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,1/14,2s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,2/14,9s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 200km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,1m |
AM meja: | 40m |
-
Zvezda v tem avtomobilu je nov motor 1.6 dci s 130 'konji'. Ta je zmogljiv in porabi malo, predvsem pa zaradi verige pomeni prihranek pri rednem vzdrževanju, tudi ko bo imel avtomobil veliko prevoženih kilometrov. Dober vtis na račun elegantne podobe in visoke stopnje opreme v notranjosti nekoliko pokvarijo cenena vodila vrat prtljažnika ter žal nekoliko visoka cena, ko govorimo o testnem avtomobilu.