Kratki test: Renault Kangoo dCi 110 Extrem

Kangoo je narejen tako, da bi bil čim vzornejši družinski član.

Formula je dokaj preprosta. Vzameš tipično dostavniško obliko karoserije in ekipi inženirjev, zadolženih za notranjost, ukažeš, naj naredijo avtomobil kar se da uporaben. Zunanjost? Nekemu oblikovalcu, ki ga ujamejo ravno med malico, porinejo svinčnik v roke, naj nekaj zriše. Skratka, ni pomembno.

A vseeno bomo tokratno različico Extrem najlažje ločili od drugih Kangoojev prav po zunanjosti. Kot nam ime pove, naj bi bil to Kangoo, ki si upa spogledovati z nekoliko težjimi voznimi razmerami. Pretiravati pa ne gre. Nekoliko dvignjeno podvozje, plastične zaščite in nadzor oprijema pogonskih koles, imenovan Extended Grip, mu zagotavljajo malce več suverenosti na slabših cestah. Ne brezpotjih. Omenjeni sistem bi veljalo preizkusiti na snegu, a kaj ko babi Zima ni radodarna to sezono.

Oznaka Extrem bi lahko mirno obveljala za ekstremnost razpoložljivega prostora v notranjosti. Tudi prva peterka Olimpije se ne bi pritoževala nad ponujenimi centimetri. Predalov, odlagalnih mest in polic je toliko, da si je dobro zapomniti, kam si kaj odložil. Tudi prtljažnik vas ne bo razočaral. Prostora je več kot dovolj, nizka nakladalna višina in rob brez stopničke pa sta kot nalašč za nalaganje koles in drugih športnih pripomočkov.

Voznik bo rad sedel za volan. Zaradi visokega sedenja, preglednosti, okretnosti in udobno nastavljenega podvozja je vožnja s Kangoojem prijetna. Tudi 80-kilovatni turbodizel je kos vsem zadanim nalogam, s porabo okoli šest litrov pa narekuje redke obiske bencinskih postajališč.

Pomanjkljivosti? Zunanji ročaji drsnih vrat nam niso vlivali upanja, da bodo zdržali precej naporno operiranje z vrati. Zato je bolje poprijeti za notranjo ročico. Velika čelna površina in dizelski motor ustvarjata precej hrupa pri avtocestnih hitrostih. In še: če imajo pri Renaultu izdelan brezhiben sistem za točenje goriva brez odstranjevanja pokrova posode za gorivo, bi ga lahko privoščili tudi Kangooju, pri katerem moramo uporabljati ključ.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.900 €
Cena testnega modela: 21.050 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,9 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 4.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Goodyear UltraGrip 8).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – poraba goriva (ECE) 6,2/4,8/5,3 l/100 km, izpust CO2 112 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.319 kg – dovoljena skupna masa 1.954 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.282 mm – širina 1.829 mm – višina 1.867 mm – medosna razdalja 2.697 mm –prtljažnik 660–2.600 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 9 °C / p = 1.024 mbar / rel. vl. = 63 % / stanje kilometrskega števca: 11.458 km
Pospešek 0-100km: 12,9s
402m z mesta: 17,7s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6/14,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,8/17,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 170km/h (VI.)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 41m
Ocena
  • Zelo uporaben avtomobil, ki se pohvali s prostornostjo, prilagodljivostjo in odličnim dizelskim motorjem. Čeprav je z njim užitek zaviti z urejene ceste, pa je besedo Extrem treba jemati z rezervo.

Hvalimo in grajamo
prostornost
motor
predali in police
poraba goriva
težko zapiranje drsnih vrat
hrup pri večjih hitrostih