Kratki test Renault Koleos Initiale Paris 2,0 Blue dCi 190 CVT 4WD -Več kot nadomestek

Po dveh letih je Koleos dobil majhno osvežitev. Pravzaprav gre za dopolnila k modelu, za katerega lahko ugotovimo, da je glavni krivec za Espaceovo slovo.

Več kot nadomestek (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
23. 3. 2020

Renault je oktobra 2019 osvežil svoj model Koleos. To mu je dobro delo, saj na začetku Koleos pri nekaterih zadevah ni preveč zadovoljil, predvsem glede vtisa kakovosti v potniški kabini. Prav tu so zdaj z uporabo kakovostnejših materialov naredili korak naprej, sploh če sodimo po vtisu, ki ga dobimo pri najbogatejše opremljeni različici Initiale Paris. Usnje napa za sedežne prevleke k temu vsekakor pripomore, saj je šivano s posebnimi šivi. Tudi armaturna plošča z velikim pokončnim sredinskim zaslonom (8,7-palčni) prispeva k izboljšanemu vtisu. Nasploh je zdaj pohvalna tudi uporaba prenovljenega info-zabavnega sistema. Povezljivost se je močno popravila.

Drugo, kar je Koleos pridobil, pa je nekoliko dopolnjen nabor elektronskih pomočnikov za vožnjo. Sistem ADAS, ki združuje vse pomočnike, zdaj vsebuje opozorilo za zapuščanje voznega pasu, razpoznavo prometnih znakov, samodejno zasenčenje žarometov, 360-stopinjski nadzor in parkirno pomoč, opozorilnik za utrujenost ter tudi aktivni tempomat. Pri Renaultu pa so osvežili tudi aktivni zavorni sistem v sili z novim sistemom zaznave pešcev. Z vsem tem je Koleos zdaj pridobil dobro vozniško varnostno pomoč. Zaradi ne tako prepričljive elektronike ob predstavitvi modela je bil namreč Renault deležen precej kritik.

Da bi tudi na motornem področju stvari postavil na svoje mesto (novi emisijski standardi), pa je v Koleosu zdaj na voljo tudi posodobljena motorna paleta. Ob 1,7-litrskem turbodizlu za različice s prednjim pogonom (150 'konj') je tu tudi dvolitrski turbodizel za štirikolesno gnani Koleos, katerega moč je zdaj za 15 'konj' večja kot prej. Za povezavo med pogonom in motorjem še naprej skrbi zgolj brezstopenjski menjalnik X-Tronic, ki smo ga najprej spoznali pri nekaterih Nissanih. A je bil že doslej tudi v Koleosu. Kot že pri našem testu pred dobrima dvema letoma novega, tudi zdaj nismo našli večjih pripomb. Odziva se zadovoljivo, tudi pri pospeševanju le redko kdaj zmoti zadrževanje motorja v visokih vrtljajih, veliko k temu pripomorejo prednastavljena prestavna razmerja. Tako sta ta zmogljivi motor in X-Tronic povsem primerna za udobno in brezskrbno vožnjo.

V Koleosu, ki ni ravno med najlažjimi avtomobili, prav ta kombinacija zagotovi prepričljive zmogljivosti. Skupaj s štirikolesnim pogonom, pri katerem z gumbom na sredinski konzoli izbiramo tri vrste pogona, se zdi, da je Koleos stopil v neko 'višjo ligo'. Voznik lahko poljubno prilagaja pogon poljubno različnim potrebam, na izbiro so prednji, samodejni štirikolesni (do porazdelitve 50 : 50, kar je novost, prej le 65 : 35) ali pa štirikolesni s fiksnim prenosom 50 : 50. Ob tem velja omeniti še to, da motor tudi glede gospodarnosti z gorivom zadovolji. Poraba na našem testu je bila prav solidna, še za liter boljše povprečje pa si je Koleos 'prislužil' na našem normnem krogu. Izbiramo lahko med tremi voznimi profili, ki pa ne vplivajo veliko na porabo, bolj pa na občutek večjih ali malce 'zadušenih' zmogljivosti.

Renaultov največji osebni avtomobil je zdaj prav Koleos. Takšen z opremo Initiale Paris je pravzaprav največ, kar lahko zdaj dobite pri tej znamki, saj se Espace na slovenskem trgu ni več mogel obdržati. Da je do tega prišlo, je najbrž kriv prav Koleos, saj v vsem, tudi glede prostornosti in udobja, nadomešča tisto, kar so bili sicer Renaultovi kupci vajeni od Espacea. No, Koleos je pač bolj modern, torej terenec. Ne le mestni, saj mu njegove lastnosti štirikolesnega pogona omogočijo, da se z njim lahko lotimo tudi vožnje po brezpotju. A si že zaradi videza in vsega udobja, ki ga ponuja, za takšne podvige najbrž nihče ne bo izbral Koleosa …

Renault Koleos Initiale Paris 2.0 (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 43.050 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 49.500 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 40.150 EUR €
Moč: 140kW (190 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,1 s/100 km/h s
Največja hitrost: 198 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9–7,1 l/100 kml/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 572 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.437 EUR €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.500/min – največji navor 380 Nm pri 3.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – menjalnik CVT.
Zmogljivost: največja hitrost 198 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,9–7,1 l/100 km, izpust CO2 180–183 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.770 kg – dovoljena skupna masa 2.309 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.672 mm – širina 1.813 mm – višina 1.667 mm – medosna razdalja 2.704 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 498–1.706 l
Ocena
  • Koleos je vsekakor razmisleka vreden avto za kupca, ki išče večji mesti terenec in potrebuje tudi štirikolesni pogon, pohvalno je tudi vozno udobje.

Hvalimo in grajamo
gospodarnost in nakupna cena
vtis velikega avta
zmogljiv motor in pogon
neprijeten spremljajoči zvok menjalnika do hitrosti 50 km/h

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri