Kratki test: Seat Alhambra 2.0 TDI (103 kW) Reference

15. 3. 2013 | Dušan Lukič
Deli

Res je sicer, da ko gledamo potrebe po avtomobilu, povprečna (ali malce nadpovprečna) družina lahko preživi tudi s kombilimuzino nižjega srednjega (ali nižjega) razreda, a več prostora nikoli ne škodi.

Seveda, na takšen avtomobil je vedno mogoče natakniti strešni kovček, pazljivo razvrščati prtljago in otroške sedeže na zadnji klopi razporediti tako, da je prostora ravno še dovolj. Seveda, tako tisti spredaj kot zadaj lahko potrpijo pri prostoru za kolena oziroma noge in ja, nič hudega, če se malo stiskajo s komolci.

Če ne gre drugače, je pač tudi tako dobro – in avtomobili nižjega srednjega razreda so v zadnjih letih tako in tako toliko zrasli, da so veliki kot nekdanji avtomobili višjega razreda (še zlasti po notranji prostornosti), tisti nižjega pa toliko kot nekdanji avtomobili nižjega srednjega. Ampak če lahko, je seveda lepo poseči po avtomobilu, ki ponudi (prostorsko gledano) več. Saj ni treba, da je razkošen, otovorjen z vso opremo s seznama doplačil in napol dirkaško motoriziran – pomembno je, da ima vso potrebno varnost, nekaj udobja, veliko prostora in motorizacijo, ki ga dovolj udobno premika.

In natanko to je definicija testne Alhambre. Prostora je v njej več kot dovolj, o tem ni dvoma. Sedežna prilagodljivost je odlična, tako v drugi kot v tretji vrsti, in če uporabite le prvi dve, je prtljažnika na pretek. Tisti v tretji vrsti ne bodo pretirano trpeli, in tudi če zadnji sedeži niso zloženi v dno prtljažnika, je še vedno nekaj prostora za prtljago.

Oprema? Varnostna je sicer komaj dovolj dobra: ESP in varnostne blazine so tu, parkirni sistem tudi, manjka pa sistem bluetooth za prostoročno telefoniranje.

Dvolitrski turbodizel s 103 kilovati oziroma 140 'konji' je star znanec. Za uporabo v Alhambri si prisluži oznako 'ravno še dovolj' – tudi na avtocesti se ravno še zadovoljivo znajde, v drugih prometnih razmerah pa je suveren. Poraba? Serijski sistem start-stop poskrbi za zmanjšanje porabe v mestu, na regionalkah pa se tako motorizirana Alhambra počuti domače in neobremenjeno. Okoli sedem litrov in pol se je gibala poraba na testu, če pa bo vaša uporaba vključevala nadpovprečno število avtocestnih kilometrov, utegne biti kak liter večja.

In kaj poleg tega, roko na srce, hipotetična povprečna družina še potrebuje? Ugodno ceno, seveda, in Alhambra s svojimi 28 tisočaki za opremo Reference, kot jo je imela testna Alhambra, ta pogoj (glede na prostornost) kar dobro izpolnjuje, samodejna klimatizacija in tempomat sta na primer serijska, doplačati pa bo treba vsaj za parkirna tipala in sistem za prostoročno telefoniranje bluetooth, kar vas bo stalo približno tisočaka evrov. In to je za osnovno družinsko uporabo povsem dovolj.

 

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 28.305 €
Cena testnega modela: 30.255 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 194 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.200/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 16 H (Goodyear Eagle Ultra Grip M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 6,8/4,8/5,5 l/100 km, izpust CO2 143 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.774 kg – dovoljena skupna masa 2.340 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.854 mm – širina 1.904 mm – višina 1.720 mm – medosna razdalja 2.920 mm –prtljažnik 265–2.430 l – posoda za gorivo 70 l.
Naše meritve
T = 7 °C / p = 988 mbar / rel. vl. = 78 % / stanje kilometrskega števca: 14.259 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 18,1s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,9/14,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,9/19,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 194km/h (VI.)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Takšna Alhambra je skoraj vzor večjega družinskega limuzinskega kombija. Pravzaprav je vsa potrebna oprema že serijska (manjkajo ji le bluetooth in parkirna tipala), tu pa sta še sprejemljiva cena in dovolj potovalnega udobja. V resnici potrebujete še kaj?

Hvalimo in grajamo
poraba
doseg
ergonomija
manjka sistem za prostoročno telefoniranje bluetooth
zmogljivosti pri avtocestnih hitrostih