Občutek za 'nekaj več' avtomobilski proizvajalci povezujejo s prestižem in športnim duhom. Tudi Škoda v svoji seriji Sportline.
Roko na srce, športne terence, ne glede na to, koliko športnih dodatkov ali kilovatov imajo pod motornim pokrovom, ne moremo šteti med športnike. Po vozni dinamiki se nikakor ne morejo kosati s športnimi limuzinami ali kupeji, pa tudi na terenu, kjer domujejo tisti pravi džipi, jih ne boste videli. A večini kupcev je za to prav malo mar. Različni (plastični) dodatki – pragovi, spojlerji, večja platišča in kar je drugih dodatkov, ki izvirajo iz cestnih športnikov – na karoseriji avtomobilov brez dvoma poživijo njihov videz; pravzaprav ga oplemenitijo in s tem naredijo precej bolj privlačne za kupce.
Pri Škodi se tega dobro zavedajo in če so po športno začinili že Kodiaqa, je edino prav, da je preobrazbo z imenom Sportline dobil njegov mlajši in manjši brat Karoq. Pa ustreza zgornjim standardom? Nedvomno! Nizka platišča, plastične obrobe odbijačev v barvi karoserije, LED-žarometi, izdatno zatemnjena stekla, vse je tu. Športna podoba se nato nadaljuje v notranjosti, kjer najdemo športno oblikovane sedeže z izdatno bočno oporo ter enodelnim naslonom.
Žal pa si prav sprednji sedeži (v testniku ročno pomični), zaslužijo nekaj kritike na račun (pre)mehkega sedalnega dela, ki zna na nekoliko daljši relaciji povzročiti presedanje v iskanju boljšega položaja za volanom. Ta je sicer odličen, vozniku pa bo dober občutek dodala tudi odlična digitalna armaturna plošča. Prikaz podatkov si je mogoče prilagajati, prav tako pa tudi barvo osvetlitve in osvetlitve notranjosti – v športnem načinu vožnje je ta (primerno) živo rdeča, ampak samo v sprednjem delu. Potnikom na zadnji klopi namreč ambientalne osvetlitve niso namenili, poleg tega pa bodo morda na vratih pogrešali nekoliko mehkejšo in manj robustno plastiko.
Čeprav smo zgoraj zapisali, da športni terenci težko sledijo pravim športnim avtom, ko pride do vozne dinamike, pa se Karoq Sportline močno trudi, da bi se jim približal. Podvozje je izrazito čvrsto, krmilni mehanizem odziven, še posebej v športnem načinu vožnje, ko avtomobil sam relativno majhen in spodrezan volanski obroč še dodatno okrepi. Na papirju morda podhranjen dizelski agregat s 110 kilovati moči se v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom izkaže z dobro odzivnostjo z mesta, a hkrati nizkimi motornimi vrtljaji pri avtocestnih hitrostih, kjer bo verjetno preživel največ časa.
Cena testnega modela: | 34.110 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 32.482 € |
Cena testnega modela s popusti: | 34.110 € |
Obvezno zavarovanje: | 498 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.242 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 340 Nm pri 1.750–3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 18 V (Nokian). |
Zmogljivost: | največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 132 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.561 kg – dovoljena skupna masa 2.131 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.382 mm – širina 1.841 mm – višina 1.603 mm – medosna razdalja 2.638 mm – prtljažnik 521–1.630 l – posoda za gorivo 55 l. |
T = 19 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.875 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,6s |
---|---|
402m z mesta: | 16,8s ( 131km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,1/18,0s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 12,8/17,6s (V./VI.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,1m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Karoq Sportline dokazuje, da je mogoče v enem avtomobilu brez kompromisov na vseh področjih združiti občutek športnosti in uporabnosti.