Kratki test: Škoda Octavia 2.0 TSI (147 kW) RS

15. 2. 2013 | Dušan Lukič
Deli

Pred časom smo vam v Avto magazinu in na naših spletnih straneh pokazali prve uradne fotografije in prve podatke nove Škode Octavie. In zapisali tudi, da bo seveda dobila tudi različico RS.

A na prihod nove Octavie bo treba še malce počakati, do takrat pa boste morali, če boste želeli Octavio RS, kupiti približno takšno, kot je bila naša testna.

Octavia RS je v svetu športnih kombilimuzin malce drugačna. Različni RS-i (in ST-ji, GTI-ji in podobni) imajo namreč zadnje čase vse več 'konjev'. Dvesto petdeset je že kar nekakšen minimum za športno kombilimuzino, ki želi biti res športna. Octavia (sedanja, a tudi prihajajoča) tu zaostaja. Dvesto 'konjev' namreč ni številka, ki bi Octavio spremenila v avtomobil, ki bi na dirkališču trgal asfalt – a človek hitro dobi občutek, da Octavia RS to niti noče biti. Zato je tudi podvozje še dovolj udobno, da na slabi cesti zalivke ostajajo v zobeh.

Dvolitrski turbobencinec se zna namreč obnašati zelo uglajeno, vleči že od prostega teka, se lahkotno zavrteti vse do rdečega polja na merilniku vrtljajev, hkrati pa voznika razveseliti z ugodno majhno porabo. Njegov značaj kar kliče po lenarjenju med prestavljanjem, po vožnji z do dvema tisočakoma motornih vrtljajev in po splošnem uživanju v dejstvu, da je moči vendarle dovolj, 'da bi lahko, če bi hoteli' ...

In zato se je testna poraba ustavila pri vsega 8,2 litra za 100 prevoženih kilometrov (če odštejemo kilometre, ki smo jih prevozil na meritvah in dirkališču). Pa je bilo vmes kar precej mestne vožnje in za takšne razmere lahko porabo ocenimo z eno samo besedo: odlično.

Oznaka RS pomeni tudi, da je oprema dovolj bogata, da taka Octavia znotraj ne daje vtisa revnega koncernskega bratranca, njene notranje mere pa zagotavljajo za ta razred zdaj povsem povprečno notranjost. Tu se leta in dejstvo, da so tekmeci vmes rasli, pač poznajo.

Pravzaprav je takšni Octavii RS manjkal le še karavanski zadek, potem bi bil njen značaj hitrega, a ležernega avtomobila, ki na dirkališču ne odpove, a si tja pretirano niti ne želi, popoln.

 

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 25.843 €
Cena testnega modela: 27.287 €
Pospešek (0-100 km/h): 7,6 s
Največja hitrost: 242 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.984 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 5.100/min – največji navor 280 Nm pri 1.700–5.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Bridgestone Turanza ER300).
Zmogljivost: največja hitrost 242 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,2 s – poraba goriva (ECE) 10,2/5,9/7,5 l/100 km, izpust CO2 175 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.375 kg – dovoljena skupna masa 1.930 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.595 mm – širina 1.770 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.580 mm –prtljažnik 605–1.655 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.011 mbar / rel. vl. = 38 % / stanje kilometrskega števca: 2.068 km
Pospešek 0-100km: 7,6s
402m z mesta: 15,5s ( 152km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,3/7,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 7,2/12,2s (V./VI.)
Največja hitrost: 242km/h (VI.)
poraba na testu: 8,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Taka Octavia ni in noče biti specialka za dirkališče, stroj, ki bi s pospeški povzročal bolečine v vratu in s trdim podvozjem tresel kosti. Ne, je le zmogljiv, dovolj športen družinski avtomobil, ki se odlično znajde v skoraj vseh vlogah, pa še s porabo ne kaznuje.

Hvalimo in grajamo
poraba
motor
ležernost, s katero je lahko hitra
oblika je že malo ’v letih’
zmogljivosti bi lahko bile malce boljše
premalo izrazit zvok motorja ob polnem plinu