Prva Octavia Combi, ki smo jo preizkusili, je imela pod motornim pokrovom dvolitrski turbodizel, opremljena je bila z dvosklopčnim menjalnikom DSG in po opremi se je uvrščala v sam vrh.
Tale spada v recimo temu spodnjo sredino ponudbe Octavie Combi. 1,6-litrski TDI, srednja stopnja opreme, ročni menjalnik. In prav zadnji je edina šibka točka te Octavie Combi.
Ima namreč le pet prestav ('eko' različica s šeststopenjskim, mimogrede, bo na voljo v prihodnosti). To pomeni, da je na avtocesti vrtljajev vedno nekoliko preveč (pri hitrostih nad 150 kilometrov na uro pa postane zaradi tega avtomobil tudi preglasen), hkrati pa morajo biti nižje prestave malo daljše. In ker 1,6-litrski TDI v najnižjih vrtljajih ne zmore toliko uporabnega navora kot njegov dvolitrski brat, je treba pri mestni vožnji v kolonah neredko poseči po prvi prestavi.
Druga je pod slabimi 20 kilometri na uro neuporabna, poleg tega ima motor pri nizkih vrtljajih precej robat, kovinski zvok, ki moti zvočno udobje in je tudi sicer glasnejši od dvolitrskega brata. Kaj pa varčnost? Ja, je varčnejši, testna poraba se je ustavila pri 6,3 litra (v primerjavi z 6,8 litra pri 2.0 TDI), a (zaradi menjalnika) ne toliko, kot bi lahko bil.
Ostanek avtomobila je odličen. Sicer je notranjost brez barvnega zaslona LCD na armaturni plošči malce dolgočasna, poleg tega je manjkal tudi sistem bluetooth za prostoročno telefoniranje (kar avtomobilu za več kot 20 tisočakov ni v ponos, Škodi in koncernu VW pa tudi ne), ampak volan je večfunkcijski, merilniki so pregledni, med njimi je tudi grafični zaslon potovalnega računalnika, sedi se odlično, zaradi dolge (10 centimetrov več kot pri prejšnji Octavii) medosne razdalje je tudi prostora na zadnji klopi na pretek, prtljažnik pa je sploh zgodba zase. Kar 610 litrov prtljažnega prostora je na voljo, poleg tega ima prtljažnik dvojno dno, pod katerim je prostora tudi za zmerno debelo torbo.
Kaj bi si torej želeli? Točno takšno Octavio Combi, a s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (še raje pa s sedemstopenjskim DSG, a je takšna različica debela dva tisočaka dražja), sistemom BT (zanj bi se recimo odpovedali 17-palčnim platiščem, kar bi bilo ugodno tudi, ko bi bilo treba kupiti nove gume) in tipalom za luči in dež. In to je vse. In za okoli 22 tisočakov (če ste uspešen pogajalec, pa seveda še manj) bi tako dobili izvrsten družinski avtomobil.
Besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 20.323 € |
Cena testnega modela: | 21.761 € | Pospešek (0-100 km/h): | 11,7 s |
Največja hitrost: | 191 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 3.000–4.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–2.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Michelin Primacy HP). |
Zmogljivost: | največja hitrost 191 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – poraba goriva (ECE) 4,6/3,3/3,8 l/100 km, izpust CO2 99 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.322 kg – dovoljena skupna masa 1.892 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.659 mm – širina 1.814 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.686 mm –prtljažnik 610–1.740 l – posoda za gorivo 50 l. |
T = 40 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 37 % / stanje kilometrskega števca: 3.746 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
402m z mesta: | 18,0s ( 122km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,4s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 16,9s (V.) |
Največja hitrost: | 191km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,6m |
AM meja: | 40m |
-
Cenovno (zelo) ugodna, izjemno prostorna (v kabini in prtljažniku) in (ravno še) dovolj zmogljiva. Takšna Octavia Combi bi si, če bi imela prestavo več in malce drugačno opremo, zaslužila najvišjo oceno.