Kratki test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI (110 kW) DSG Elegance

20. 8. 2013 | Dušan Lukič
Deli

Če bi povprečnega Slovenca vprašali, na kateri avtomobil najprej pomisli, ko omenimo povprečen družinski avto, bi marsikateri odgovoril Octavio Combi.

In s takimi bi se težko prerekali, da nimajo prav. Cena je vsekakor dovolj ugodna.

Kaj pa velikost? Če ne pretiravamo, z njo do zdaj ni bilo nič narobe. Do ideala je manjkalo še nekaj centimetrov zadaj, a vseeno ga je bilo dovolj za družino z odraslimi in ne prevelikimi otroki. Dobro, vsi niso sedeli najudobneje, a prostora ni bilo nič manj kot v Golfu, Meganu, Focusu in podobnih. Ampak vseeno, če bi ga bilo malce več ...

Nova Octavia Combi to težavo reši in pomislek odpravi. Njena medosna razdalja je od tiste pri predhodnici daljša za dobrih 10 centimetrov, kar se v notranjosti še kako pozna. Na zadnjih sedežih je prostora preprosto več. Medtem ko je bilo v prejšnji Octavii tako, da za meter 90 visokim voznikom ni mogel sedeti skoraj nihče, ki je imel omembe vredne noge, zdaj za njim lahko sedi še en tako visok potnik. Sedenje tam je, ne le zaradi več prostora za kolena, temveč tudi zaradi boljših sedežev, predvsem pa večjega občutka prostornosti, tudi bolj prijetno.

Spredaj? Tam v Octavii nikoli ni bilo težav in tudi tokrat jih ni, sploh ker je bila testna opremljena z menjalnikom DSG, torej odpade pritoževanje nad predolgim gibom stopalke sklopke. Električno nastavljiva sedeža s pomnilnikom (seveda doplačilna) sta udobna, in ker je volan po globini nastavljiv dovolj izdatno, z iskanjem udobnega (in pravilnega) položaja za volanom ni nobenih težav.

Merilniki so pregledni, ne tako dolgočasni kot v prejšnjih Octaviah, v testni pa so bili skupaj z vsem, kar najdemo na sredinski konzoli, tudi vrh tistega, kar ponuja Škoda: večfunkcijski zaslon med merilniki, velik, 15-palčni barvni, za dotik občutljivi LCD na sredinski konzoli. Ta ima senzor, ki zazna, da se voznikov prst bliža zaslonu, in na njem takrat prikaže izbirnike. Ta se odziva podobno kot zasloni pametnih mobilnikov, saj zna prepoznati dvoprstne geste (recimo za bližanje in oddaljevanje na zemljevidu navigacije), s potegom prsta je mogoče listati po radijskih postajah in podobno. Vsekakor ena boljših rešitev trenutno.

In potem prtljažnik. Slabih 400 litrov je za kombilimuzine nižjega srednjega razreda normalna številka – za avtomobile, ki nekako definirajo slovensko avtomobilsko povprečje. Če so karavani, potem so številke okoli 500 litrov. In potem je tu Octavia Combi. Premore 610 litrov prtljažnika. Včasih so bile takšne številke rezervirane za dve številki večje karavane. Zdaj jo lahko dobite za dobrih 15 tisočakov oziroma za 34, če govorimo o Octavii, kakršna je bila testna.

Vrnimo se še k opremi: cena testnega avtomobila, ki jo lahko preberete ob tehničnih podatkih, lahko koga šokira. Štiriintrideset tisočakov za Octavio. A pogled na seznam doplačilnih kosov opreme stvari hitro pojasni: tale Octavia je bila, kot smo že omenili, prava potujoča predstavitev Škodinih tehnologij.

Ob že omenjenih električno nastavljivih prednjih sedežih s pomnilnikom so bili na njem še biksenonska žarometa, sistem za izbiro voznega profila (v katerem si lahko nastavite, kako naj deluje pogonski sklop) in ki zna sodelovati s pametnim ključem Kessy (tudi doplačilen, za vsak ključ pa lahko nastavite svoj profil), oblazinjenje v kombinaciji usnja in alkantare, gretje prednjih sedežev, panoramsko pomično strešno okno, sistema za preprečevanje nenamerne zapustitve voznega pasu in za zaznavanje utrujenosti voznika, navigacija in avdiosistem z vrha lestvice, stranski varnostni blazini zadaj, pametni parkirni sistem, ki aktivno pomaga pri iskanju parkirnega prostora in parkiranju ...

In smo recimo na dveh tretjinah seznama. Lepo opremljeno Octavio Combi s to pogonsko kombinacijo dobite za približno od 24 do 25 tisočakov, to pa je cena, ki si jo ta Octavia več kot zasluži.

Lahko je seveda še cenejša – navsezadnje je tudi pogonska kombinacija s samega vrha lestvice. Namesto dvolitrskega turbodizla si recimo lahko omislite 1,6-litrsko različico ali 1,4-litrski TSI ali pa se le odpoveste udobju samodejnega pretikanja. A če imate denar, tega raje ne storite. 150-'konjski' dizel in DSG se odlično ujameta.

Motor je namreč dobro zvočno izoliran, DSG pa prestavlja dovolj mehko in udobno, poleg tega pa ga je mogoče s pomočjo sistema za upravljanje voznega profila prepričati, kako naj deluje: bolj športno s prestavljanjem v višjih vrtljajih, normalno ali zelo gospodarno, s prestavljanjem takoj, ko je to mogoče. Pri večini koncernskih dizelskih avtomobilov tega razreda je takšno prestavljanje povezano s preobilico motornih tresljajev in nizkofrekvenčnega hrupa, tu pa teh težav preprosto ni.

Če dodamo še slabih sedem litrov porabe na celotnem testu in še zelo ugodnih 6,1 litra porabe na delu testa, ki ni vključeval obilice hitrih avtocestnih kilometrov (za te je šesta prestava morda malce prekratka), je jasno tudi, da je takšna Octavia Combi zelo prijazna ne le do voznika, ampak tudi do njegove denarnice.

Enačba se tu torej izide: ugodna cena (če izberete pravšnjo opremo) plus veliko prostora plus ugodna poraba plus dovolj udobja pomenijo odlično družinsko izbiro.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 25.030 €
Cena testnega modela: 34.044 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 213 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500-4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750-3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 225/40 R 18 Y (Continental ContiSportContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 213 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – poraba goriva (ECE) 5,4/4,1/4,5 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.292 kg – dovoljena skupna masa 1.937 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.659 mm – širina 1.814 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.686 mm –prtljažnik 610–1.740 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 2.239 km
Pospešek 0-100km: 9,8s
402m z mesta: 17,0s ( 136km/h)
Največja hitrost: 213km/h (VI.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če iščete cenovno ugoden, za potnike prostoren karavan z ogromnim prtljažnikom, z Octavio Combi ne boste zgrešili. Le pravo kombinacijo opreme in tehnike izberite glede na to, kaj za vas pomeni 'cenovno ugoden'.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
prostornost kabine
prtljažnik
položaj za volanom
delovanje večpredstavnostnega sistema
ni kljukic za obešanje obleke pri zadnjih držalih nad vrati
prevelik pametni ključ