Vsega ne razkrije na prvi pogled

19. 11. 2020 | Jure Šujica
Deli

Pod samosvojo oblikovano karoserijo, ki Swifta takoj loči od konkurence, ponuja precej več, kot bi mu pripisal pred prvim 'zmenkom'.

Suzuki Swift je eden izmed modelov japonske znamke, ki v obstoječi ponudbi vztraja najdlje. Tako kot številnim se je tudi meni najbolj v spomin vtisnila izvedba GTI. A na zadku testnega Swifta ni bilo napisa Sport (ki je že pred leti zamenjal oznako GTI), ampak sta bila tu znački Allgrip in Hybrid, kar pomeni, da sta v njegovi domeni varčnost in možnost, da pride še nekoliko dlje kot klasičen Swift.

Recimo na vikend nekje na Gorenjskem, na Pokljuki. Z oznako Allgrip Suzuki namreč poimenuje štirikolesni pogon in trije dodatni centimetri oddaljenosti od tal, ki pridejo s štirikolesnim pogonom, znajo prinesti znatno razliko na terenu, ne pa tudi na cesti, kjer je nagibanje karoserije kljub višjemu težišču še vedno v mejah normale.

Čeprav je na zadku napis Hybird, pa gre pri Swiftu le za blagega hibrida, kar pomeni, da izključno električna vožnja ni mogoča. Elektromotor/generator z močjo 1,94 kilovata tako le pomaga pri pospeševanju in posledično zmanjševanju porabe, ki je na normnem krogu znašala le 4,5 litra, tudi sicer pa se med testom nikoli ni povečala na šest litrov. Hkrati se 1,2-litrski atmosferski motor lahko pohvali z izredno mirnim in skoraj neslišnim delovanjem.

Žal pa se njegov mirni značaj pozna tudi med vožnjo, saj sem si pogosto zaželel, da bi imel pod motornim pokrovom več kot zgolj 66 kilovatov moči, kar je bilo še najbolj opazno med vožnjo po avtocesti. Res pa je, da mu dinamična vožnja ni najbolj pogodu, saj sprednji del v ovinkih hitro neha slediti ukazom volana in sili proti zunanji strani cestišča.

Velik plus si Swift na drugi strani zasluži za opremljenost z varnostnimi in zabavnimi sistemi, saj med drugim ponuja tudi sistem za samodejno zaviranje v sili in opozorilnik za prečni promet pri vzvratni vožnji. Aktivni radarski tempomat ostaja aktiven tudi med pretikanjem menjalnika, žal pa je premalo natančen pri določanju razdalje do vozila spredaj.

Kabina ne prinaša presežkov, a je vse na svojem mestu, preglednost je po zaslugi velikih stranskih in pokončnega vetrobranskega stekla zgledna, prav tako pa mi je prav hitro uspelo poiskati idealen položaj za po višini in globini nastavljiv volan. Hvale vreden je tudi nadpovprečno visok naslon glave pri sprednjem sedežu, v katerem pa vam bo, če imate nekoliko širša ramena, hitro zmanjkalo prostora.

Osnovni podatki
Prodaja: Magyar Suzuki Corporation ltd. Slovenia
Cena testnega modela: 17.535 €
Cena osnovnega modela s popusti: 17.235 €
Cena testnega modela s popusti: 17.535 €
Moč: 61kW (82 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,8 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 421 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 727 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 61 kW (82 KM) pri 6.000/min – največji navor 107 Nm pri 2.800/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,2 l/100 km, izpust CO 96 g/km. 
Mase: prazno vozilo 991 kg – dovoljena skupna masa 1.420 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.845 mm – širina 1.735 mm – višina 1.520 mm – medosna razdalja 2.450 mm – posoda za gorivo 30 l.
Prtljažnik: 265–947 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 4,5 l/100km
Ocena
  • V 14 dneh testne vožnje sem ugotovil, da se po naših cestah vozi več Swiftov, kot pa sem domneval do tedaj, kar pa ne preseneča. Japonski malček ima namreč v vsakem rokavu več adutov, kot bi mu jih pripisal na prvi pogled – od izredno bogate opreme do udobne, predvsem pa varčne vožnje.

Hvalimo in grajamo
Bogat nabor asistenčnih sistemov
Majhna poraba
Tiho delovanje motorja 
Pomanjkanje motorne moči
Zastarel videz info-zabavnega sistema
Nagnjenost k podkrmarjenju