Kratki test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE BiTone Red

Pri Toyoti so trdno odločeni, da ne pokleknejo pred trendom zmanjševanja motornih prostornin. Še več, Yarisu so nemenili celo večji motor.

Za vitalnost malega Yarisa so pri Toyoti poskrbeli tako, da so mu pri zadnji prenovi namenili osvežen videz ter nekaj tehnoloških sprememb. V prvi vrsti mislimo na nov, 1,5-litrski motor, ki v pokoj pošilja dobro znan 1,33-litrski bencinar.

Novi 4-valjnik prinaša nove tehnološke rešitve, s katerimi na papirju dosega boljše zmogljivosti, hkrati pa obljubljajo do 12-odstotno nižjo porabo goriva. Poleg 111 'konjev' za dodatno živahnost poskrbi šeststopenjski ročni menjalnik, ki s svojimi kratkimi prenosi (a malce manj natančnimi gibi ročice) poskrbi za sunkovite poskoke od semaforja do semaforja, kjer se takšen Yaris najbolje znajde. Tudi na avtocestah mu ne bo zmanjkalo sape, a vseeno ga bo takrat treba precej preganjati v visoke vrtljaje, kjer je lahko precej glasen in požrešen.

Sicer pa Yaris ostaja za svojo velikost uporabniško dovršen avtomobil, ki lahko poleg funkcije mestnega malčka opravi tudi kakšen majhen vikend pobeg za štiričlansko družino. Precej zračna kabina in 286 prtljažnih litrov so za ta segment dovolj dobra merica, da ga lahko pohvalimo. Izboljšali so tudi kakovost nekaterih materialov, števci pa so dobili nov, 4,2-palčni barvni ekran za prikazovanje podatkov iz potovalnega računalnika.

Tudi vozna dinamika je bila malce izboljšana z majhnimi spremembami na podvozju ter volanskem sistemu. Malce igrivosti med 'polaganjem' ovinkov vam bo zagotovil, a vseeno je njegova prvotna naloga ponuditi uravnovešeno, zanesljivo in udobno lego pri normalnih hitrostih. Poraba goriva se je na našem testu gibala med 5 in 6 litri na 100 prevoženih kilometrov, kar je dovolj dober podatek glede na motorno prostornino.

Cene za tako motoriziranega Yarisa se začnejo pri 12 tisočakih. Za opremo BiTone Red, ki je krasila našega testiranca, boste odšteli štiri tisočake več, a boste zato dobili kopico asistenčnih sistemov, kot so sistem za opozarjanje pri nenamerni menjavi voznega pasu, samodejno zaviranje v sili in čitalnik prometnih znakov.

Preberite še:

Kratki test: Toyota Yaris 1.5 HSD E-CVT Bitone Blue

Kratki test: Toyota Yaris 1.33 VVT-i Lounge (5 vrat)

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 12.800 €
Cena testnega modela: 17.287 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 878 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostor- nina 1.496 cm3 – največja moč 82 kW (111 KM) pri 6.000/ min – največji navor 136 Nm pri 4.400/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,3 l/100 km, izpust CO2 109 g/km
Mase: prazno vozilo 1.115 kg – dovoljena skupna masa 1.545 kg
Zunanje mere: dolžina 3.940 mm – širina 1.695 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.510 mm – posoda za gorivo 42 l
Prtljažnik: 286–1.119 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.280 km
Pospešek 0-100km: 12,2s
402m z mesta: 17,1s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,9/21,7s (IV./V)
Prožnost 80-120km/h: 20,7/31,6s (V./VI.)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena
  • Prednost Yarisa pred tekmeci je že tradicionalno skrita v funkcionalnosti in tehnološki dovršenosti. Z novim motorjem se upirajo trendom, a potrebnih bo še nekaj izboljšav, da bi popolnoma spremenili mnenje večine

Hvalimo in grajamo
prostornost
nabor asistenčnih sistemov
trušč pri višjih hitrostih
nenatančnost menjalnika