Bolje rečeno – v vsako mesto. Pri Toyoti jim je uspelo stlačiti hibridni pogon v malega mestnega Yarisa.
Prav tak avtomobil je utelešenje (mogoče bi bilo bolje reči 'upločevinjenje') najboljšega izkoristka hibridne tehnologije. Mestni način vožnje je nadvse primeren za prednosti, ki jih ponuja tak hibrid.
Najprej je treba pomiriti vse tiste, ki mislijo, da ta avtomobil prevaža ogromne baterije v prtljažniku. Ne, ta Yaris se po prostornosti ne razlikuje od nobenega drugega Yarisa. Hibridni pogonski sklop, vzet iz Aurisa in Priusa, je prilagojen, lažji, pa tudi baterija je manjša in postavljena pod zadnjo klop. Število celic v bateriji je zmanjšano s 168 na 120, lažja je 11 kilogramov, regeneracija pa hitrejša za kar 67 odstotkov. Seveda primarno funkcijo pri premikanju opravlja bencinski motor. Ta je dokaj podhranjen 1,5-litrski 55-kilovatni motor, znan iz prve generacije Priusov.
Očitno je ta kombinacija ustrezala tehnikom v razvoju, mi pa smo mnenja, da bi elektromotorju bolje pristajal 1,3-litrski motor VVT-i, ki velja za pravega poskočneža v Yarisih. Ne glede na to celoten pogonski sklop na kolesa spravi 74 kilovatov moči, kar zadostuje za popolno zadovoljitev vseh potreb pri vsakdanjem nabiranju kilometrov. Pomanjkanje navora pri bencinskem motorju lepo nadomesti elektromotor, neskončnostopenjski menjalnik CVT pa nam daje točno tisto, kar v vsakem trenutku pričakujemo od samodejnih menjalnikov: neopazno, gladko in tekoče poseganje v vožnjo.
Yaris Hybrid nam ponuja tri načine vožnje, poleg normalnega še Eco in EV. Eco prilagodi delovanje klimatske naprave in prek elektronike ublaži odzivnost stopalke za plin. Pritisk na gumb EV pa nam omogoča vožnjo izključno na elektriko. Ta nas požene do 50 km/h, če le prej odločneje ne pritisnemo stopalke za plin, kar elektronika razume kot nujno zlo, da na pomoč priskoči bencinski motor.
Kot rečeno, se prednost takega avtomobila kaže v mestnih središčih. Tudi pri porabi je tako. Medtem ko smo navajeni, da avtomobili v mestu porabijo več in zunaj mesta manj, je pri Yarisu ravno obratno. Električni sklop je tisti, ki opravi večino dela pri speljevanju in polžji vožnji v prometnih konicah, žal pa odpove pri večjih hitrostih na avtocesti, kjer vse breme nase prevzame bencinski motor. Čeprav Toyotini standardi narekujejo porabo 3,5 litra na 100 kilometrov po mešanem ciklu, smo se tej številki približali le ob popolnoma umirjeni vožnji skozi mestne vpadnice. Če pa smo hoteli dohajati promet in hkrati nismo razmišljali o porabi, se je ta gibala okoli petih litrov na 100 prevoženih kilometrov.
Na splošno pa se Yaris Hybrid od navadnega ne razlikuje veliko. Navzven je opaziti nekaj kozmetičnih sprememb. Prednji odbijač z velikim zajemalnikom zraka deluje precej agresivno, Toyotini emblemi pa so obarvani modro, kar nakazuje na to, da se pod pločevino skriva hibridna tehnologija. Prednje dnevne luči LED svetijo s hladno belo svetlobo, zadnje (prav tako LED) pa imajo več zasenčene prozorne plastike v nasprotju z navadnim Yarisom.
Kdorkoli se bo iz navadnega Yarisa presedel v Hybrida, mu bo ta v trenutku domač. Vse je namreč na istem mestu, le ob menjalniku sta gumba za izbiro načina ekološke vožnje. Nekoliko drugačni so merilniki, saj je števec motornih vrtljajev zamenjan s prikazovalnikom porabe energije.
Hibridni Yaris je na voljo v treh različnih stopnjah opreme. Ne gre spregledati dejstva, da je vsak Hybrid serijsko opremljen z multimedijskim sistemom Touch&Go, deljivo samodejno klimatsko napravo in bluetoothom. Vstopna cena znaša 16.300 evrov, kar se ne sliši malo. Ampak ob predpostavki, da gre za tehnološko zelo napreden avtomobil in da je edini konkurent v tem segmentu, Hondin Jazz Hybrid, za dobre tri tisočake dražji, je cena dokaj sprejemljiva. Če pa bi se pri Toyoti odločili še za nadgradnjo takega Yarisa v različico Plug-in, bi Božiček imel kar nekaj takih avtomobilov na seznamu želja.
Besedilo: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 19.000 € |
Cena testnega modela: | 20.450 € | Pospešek (0-100 km/h): | 12,0 s |
Največja hitrost: | 165 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.497 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.800/min – največji navor 111 Nm pri 3.600–4.400/min. Elektromotor: sinhronski motor s trajnim magnetom – največja moč 45 kW – največji navor 169 Nm. Baterija: Ni–Mh – nazivna napetost 274 V. Celoten sistem: 74 kW (100 KM). |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – neskončnostopenjski samodejni menjalnik – gume 195/50 R 16 H (Continental ContiPremiumContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,8 s – poraba goriva (ECE) 3,7/3,4/3,7 l/100 km, izpust CO2 85 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.160 kg – dovoljena skupna masa 1.565 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.885 mm – širina 1.695 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.510 mm –prtljažnik 286 – posoda za gorivo 36 l. |
T = 25 °C / p = 1.080 mbar / rel. vl. = 37 % / Stanje kilometrskega števca: 3.992 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 125km/h) |
Največja hitrost: | 165km/h (D) |
poraba na testu: | 5,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,1m |
AM meja: | 41m |
-
Hibridni pogoni so idealna rešitev za avtomobile, ki se po velikosti najbolje znajdejo v mestu. Zdaj je Toyoti uspelo to tehnologijo spraviti v tako majhno karoserijo, ne da bi žrtvovali prostor v notranjosti.