Kratki test: Volkswagen Caddy 2.0 CNG Comfortline

Običajno se trgovci prilagajajo trgu. Redko je obratno.

Naj takoj razjasnimo: tega Caddyja ne poganja 'tisti' plin, ki se velikokrat omenja v pogovorih o predelavah. CNG je namreč kratica za stisnjeni zemeljski plin (compressed natural gas) ali krajše – metan. Kot je iz imena razvidno, je plin v nasprotju z utekočinjenim naftnim plinom (LPG) spravljen v jeklenkah pod visokim pritiskom. Te so pritrjene na podvozje, ker jih zaradi specifičnih oblik ne moremo prilagajati prostoru v avtomobilu, kot je to mogoče pri utekočinjenem plinu (prostor za rezervno gumo itd.) Vanje lahko spravimo 26 kilogramov plina pod pritiskom 200 barov, za rezervo pa ima še 13-litrsko bencinsko posodo za gorivo. Torej ko zmanjka plina, avtomobil samodejno, brez grobih sunkov preklopi na bencin in takrat je hitro treba poiskati črpalko. No, tu pa se zatakne.

Za pogojno uporabnost tega Caddyja je izrecno kriv naš trg, saj v Sloveniji za zdaj premoremo le eno črpalko na stisnjeni zemeljski plin. Ta je v Ljubljani in je bila postavljena šele pred kratkim, ko so posodobili nekaj mestnih avtobusov, ki zdaj vozijo na metan. Torej tak Caddy nikakor ni primeren za nekoga, ki živi zunaj Ljubljane ali, bog ne daj, želi odpeljati družino na morje. Tak bo odvisen od 13-litrske posode za bencin. Vse dokler se mreža CNG-polnilnic ne 'razpase' po Sloveniji, bo tak koncept dobrodošel le za dostavnike, hitro pošto ali taksiste.

Tale Caddy je opremljen z dvolitrskim atmosferskim motorjem. Ne moremo ravno reči, da je izbira prava. Sploh glede na to, da s podobnim konceptom predelave na plin pri Volkswagnu opremljajo tudi nekatere druge modele, le da s sodobnim 1,4-litrskim motorjem TSI, ki je po večini karakteristik boljši motor. Pa tudi petstopenjski ročni menjalnik ga omejuje na mestna okolja, saj se v peti prestavi pri 'avtocestnih' 130 km/h merilnik motornih vrtljajev zadržuje okoli številke 4.000, medtem ko potovalni računalnik kaže porabo 8,1 kilograma plina na 100 prevoženih kilometrov. No, izračun porabe na testnem krogu je vseeno prikazal bolj prijazno številko 5,9 kg/100 km.

Torej, glavno vprašanje se glasi: se splača? Naj najprej omenimo, da smo Caddyja dobili na preizkus, ko je bila pri nas aktualna zgodba o nižanju cen zemeljskega plina. Verjamemo, da ta zgodba še ni končana in da bomo realno sliko dobili v kratkem. Trenutna cena kilograma metana je 1,104 evra, torej bi vas polne jeklenke v Caddyju olajšale za dobrih 28 evrov. Ob naši izmerjeni porabi bi s polnimi jeklenkami prevozili približno 440 kilometrov. Če primerjamo z bencinom: za 28 evrov bi dobili 18,8 litra 95-oktanskega bencina. Če bi hoteli prevoziti 440 kilometrov, bi se poraba morala gibati okoli 4,3 l/100 km. Precej nemogoč scenarij, kajne? Pa vendar še enkrat poudarimo: če niste iz Ljubljane, se vam tudi vožnja v prestolnico po cenejše gorivo težko izplača.

 

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 23.198 €
Cena testnega modela: 24.866 €
Pospešek (0-100 km/h): 14,2 s
Največja hitrost: 169 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski/metanski – gibna prostornina 1.984 cm3 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 5.400/min – največji navor 160 Nm pri 3.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Dunlop SP Winter Sport M3).
Zmogljivost: največja hitrost 169 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,8 s – poraba goriva (ECE) 7,8/4,6/5,7 l/100 km, izpust CO2 156 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.628 kg – dovoljena skupna masa 2.175 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.406 mm – širina 1.794 mm – višina 1.819 mm – medosna razdalja 2.681 mm –prtljažnik 918–3.200 l – posoda za gorivo 13 l – prostornina jeklenk za plin 26 kg.
Naše meritve
T = 4 °C / p = 1.113 mbar / rel. vl. = 59 % / stanje kilometrskega števca: 7.489 km
Pospešek 0-100km: 14,2s
402m z mesta: 19,4s ( 114km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 26,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 169km/h (V.)
poraba na testu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,7m
AM meja: 41m
Ocena
  • Žal ima pri uspehu te tehnologije na našem trgu pomembno vlogo slaba infrastruktura. Če si predstavljamo, da bi imeli na vsaki črpalki za gorivo še točilno mesto za metan, bi temu avtomobilu in zasnovi predelave težko kaj zamerili.

Hvalimo in grajamo
gospodarnost
preprosto točenje plina
zasnova predelave
med vožnjo neopazen ´prehod´ med gorivoma
natančnost potovalnega računalnika
motor (navor, zmogljivosti)
le petstopenjski menjalnik
pogojna uporabnost avtomobila