Ko so prave spremembe vidne šele pod kožo (kratki test VW Multivan)

1. 6. 2020 | Jure Šujica
Deli

Na prvi pogled je bila zadnja Multivanova osvežitev minimalna, vendar pa se pod kovinskim in plastičnim obličjem skriva marsikaj novega.

Prihod vsake nove generacije Transporterja običajno spremlja določena vrst vznemirjenja. „Le kaj so pripravili tokrat?“ je vprašanje, ki se zastavi ob vsaki predstavitvi – pa čeprav najstarejše Volkswagnovo gospodarsko vozilo (ki je ravno prejšnji mesec praznovalo že 70. rojstni dan) že trideset let vzdržuje enako silhueto, pa čeprav so se v tem času generacije že zamenjale.

Pravzaprav je vzdrževanje tega in hkrati še vedno prinesti svež videz ob vsaki posodobitvi že kar izziv. A če je govora o izvedbi Multivan, ki voznika zasipa z vsemi mogočimi dodatki, je naloga vsekakor lažja.

Hkrati pa tudi težja. Multivanu v zadnjem času v zelje vozi vedno več konkurentov, zato so se morali pri Volkswagnu po njegovi prenovi – ta je prišla le tri leta po predstavitvi šeste generacije – še posebej potruditi in osredotočiti na novo področje, s katerim doslej pri kombijih nis(m)o imeli opravka – digitalizacija.

Poslovni razred v Airbusu? Ne, druga in tretja vrsta sedežev v Multivanu.

Paket je bil pri testnem primerku popoln: vseboval je nov infozabavni sistem, kakršnega recimo najdemo tudi v posodobljenem Passatu, naravnost pred voznikom pa popolnoma digitalizirani prikazovalniki armaturne plošče. Žal je prvi deloval v močno omejenem obsegu. Napaka na programski opremi nam je tako preprečila uporabo vseh sistemov, razen vzvratne kamere, zaradi česar smo zamudili marsikatero novost, ki jo Multivan ponuja po prenovi.

K sreči je najpomembnejše asistenčne sisteme moč nadzorovati preko volana in zaslona armaturne plošče. Tako kot infozabavni sistem pa je tudi digitalna armaturna plošča narejena povsem v slogu osebnih avtomobilov. Žal pa tega ne moremo trditi za celotni voznikov delovni prostor. Plastika je namreč na ključnih mestih povsem enaka kot v bistveno cenejših različicah z oznako Transporter, pa tudi oblikovno med samo prenovo večjega napredka ni bilo opaziti – ne spredaj, niti ne zadaj.

A tam resnične potrebe po spremembah ni. Čeprav druga in tretja vrsta sedežev ostajata enaki že dolga leta, je udobja zadosti. Pravzaprav je še največja novost (te je bil deležen tudi spredaj) preveč moderna, saj so mu v Wolfsburgu odrekli klasične USB reže za polnjenje telefonov in jih nadomestili z režami USB-C.

Ne smemo pa mimo še ene novosti, ki jo je Volkswagen namenil posodobljenemu Multivanu in to je motor. 150-kilovatnega predhodnika je nadomestil novejši, a tri kilovate šibkejši brat z enako delovno prostornino. Moči je seveda še vedno v izobilju, a nikar preveč pogumno s stopalko za plin.

Seštevek mestne vožnje v konicah in avtoceste, ki je malo bolj polna kot v času karantene poneseta povprečno porabo vsaj do 9,5 litrov na 100 kilometrov. Izbira šibkejšega, 110-kilovatnega motorja se zato zdi povsem racionalna, ampak... Kdor si privošči Multivana in zanj odšteje zajeten kup denarja, se po vsej verjetnosti zaradi dodatnega litra porabljene nafte na 100 kilometrov ne bo pretirano obremenjeval.

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 68.977 €
Cena osnovnega modela s popusti: 55.710 €
Cena testnega modela s popusti: 68.977 €
Moč: 146kW (199 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,3 s
Največja hitrost: 198 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2-7,5l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.877 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 146 kW (199 KM) pri 3.800–4.000/min – največji navor 450 Nm pri 1.400–2.400/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski menjalnik DSG.
Zmogljivost: največja hitrost 198 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,5–7,2 l/100 km, izpust CO2 199–190 g/km. 
Mase: prazno vozilo 2.265 kg – dovoljena skupna masa 3.080 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.304 mm – širina 1.904 mm – višina 1.990 mm – medosna razdalja 3.400 mm – posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: n.p.
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 8,3 l/100km
Ocena
  • Multivan dokazuje dvoje: prvič, ostaja v vrhu razreda, in drugič, moderna tehnologija ter tako zabavni kot varnostni sistemi, ki so bili še pred nekaj leti rezervirani za avtomobile, se (končno) selijo tudi v kombije.

Hvalimo in grajamo
žarometi
sedeži v vseh treh vrstah
asistenčne tehnologije
materiali v kabini
premajhen hlajen predal pred sopotnikom
poraba