Kratki test: Volkswagen Passat GTEDlje

Vozniki Passatov so večinoma ljudje, ki postavljajo zelo preprosta vprašanja. Eno od takšnih pri Passatu GTE je: “Kako daleč gre na elektriko?” Po prenovi lahko zapišemo: še dlje.

Dlje (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
6. 5. 2020

O prenovi Passata smo že veliko pisali. Vizualne novosti niti niso tako izrazite, opazili boste le prenovljene serijske LED-žaromete in nov odbijač. No, so pa zato precej bolj osvežili tehniko. Še največ novosti je pri digitalizaciji in asistenčnih sistemih, saj je novinec dobil boljše digitalne merilnike z višjo ločljivostjo, ki tudi bolje sodelujejo z zabavno-informacijskim vmes­nikom, ki je postavljen na osrednji del armaturne plošče. Izboljšano je tudi upravljanje omenjenih elementov, saj je Passat dobil nov večopravilni volan z izboljšano tehnologijo zaznavanja rok, kar je pomembno za boljše delovanje asistenčnih sistemov. Tako zdaj pri uporabi aktivnega tempomata v kombinaciji s sistemom za ohranjanje vozila v voznem pasu ni treba premikati volana, da bi avto zaznal, da je pod voznikovim nadzorom, temveč je dovolj le položiti roke nanj.

Tudi tisti, ki cenijo dobro povezljivost z mobilniki, bodo prišli na svoj račun. Poleg tega, da je Passat opremljen z novimi USB-C vtičniki in indukcijskim polnjenjem, ga je zdaj možno brezžično povezati z Applovimi napravami prek protokola Apple CarPlay.

No, žico, natančneje polnilni kabel, pa še zmeraj potrebujete, če želite v celoti izkoristiti potencial, ki ga v Passatu GTE omogoča priključnohibridni sklop. Ta je sicer, kar zadeva zasnovo, enak kot v predhodniku. To pomeni, da k skupni sistemski moči 160 kilovatov prispevata dve glavni komponenti: 1,4-litrski turbobencinar in 113-'konjski' elektromotor, ki pa se po novem napaja iz večje baterije s kapaciteto 13 kilovatnih ur. Po zagotovilih WLTP ​naj bi to pomenilo 55-kilometrski doseg, ki pa je ob rahli desni nogi dosegljiv tudi v praksi.

Mi smo mu ob tretjinskem deležu avtocestnih kilometrov na našem normnem krogu namerili doseg 45 kilometrov, povprečna poraba pa je znašala 4,1 litra na 100 kilometrov. Voznik še vedno lahko sam odloči, kako bo izkoristil zalogo električne moči, saj je tak Passat lahko tudi športno naravnan avtomobil. V tem primeru elektromotor svoj delež prispeva v obliki tako imenovanega boosta, kar pomeni, da je v tistem trenutku na voljo celotna zaloga sistemske moči, ki Passata do stotice požene v manj kot osmih sekundah, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 220 kilometrih na uro.

Že ob predstavitvi prvega Passata GTE smo zapisali, da bi to moral biti avtomobil, ki bo prepričal tiste, ki so do zdaj dvomili o alternativnih pogonskih oblikah. Zdaj, ko so mu še povečali električni doseg, so ti argumenti še močnejši. Pomembno pa je še nekaj: priključnohibridni avtomobili svoj namen dosežejo le takrat, ko njihov potencial v celoti izkoriščamo. To pomeni vestno polnjenje in pravilno strategijo praznjenja baterije. Sicer zgolj prevažamo odvečno težo baterije in elektromotorja.

Volkswagen Passat GTE (2020)

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 48.768 €
Cena osnovnega modela s popusti: 46.276 €
Cena testnega modela s popusti: 48.768 €
Moč: 160kW (218 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,4 s
Največja hitrost: 225 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 1,5l/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.684 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.395 cm3 – največja moč 115 kW (156 KM) pri 5.000–6.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min. Elektromotor: nazivna moč 85 kW (116 KM) pri 2.500 – največji navor n.p. Sistem: največja moč 160 kW (218 KM), največji navor n.p.
Baterija: Li-ion, 9,9 kWh, čas polnjenja baterije 4,15 h (2,3 kW), 2,5 h (3,6 kW). 
Prenos moči: motorja poganjata prednji kolesi –6-stopenjski menjalnik DSG.
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,4 s – največja hitrost električno n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 1,5 l/100 km, izpust CO2 34 g/km – električni doseg (ECE) 50 km
Mase: prazno vozilo 1.722 kg – dovoljena skupna masa 2.200 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.767 mm – širina 1.832 mm – višina 1.441 mm – medosna razdalja 2.786 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 402–968 l
Hvalimo in grajamo
povezljivost z mobilniki
električni doseg
pogonska tehnika
nima več analogne ure
nima klasičnih USB-vtičnic

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri