Kratki test: Nissan Qashqai 1.6 dCi Tekna X-tronic SUN ProPilot

»Brez rok!« »Glej, da ne bo brez zob …« odgovori mama. Zdaj tudi Nissan Qashqai zna voziti brez rok. A za kratek čas.

In prav je tako. Namreč, Nissanov ProPilot je pripomoček za avtonomno vožnjo, ki deluje kot skupek sistema za ohranjanje vozila v voznem pasu in radarskega tempomata ter kot tak ne dovoljuje popolnoma samostojne vožnje. Čeprav deluje zanesljivo in vozilo lepo ohranja znotraj varnih parametrov, zahteva pozornost voznika in ga ob predolgi odsotnosti rok na volanu na to tudi opozori. Nič takega, boste rekli, take sisteme poznamo že nekaj časa. Že res, a v tem segmentu ne, sploh pa je lepo videti, da pionirja tega avtomobilskega razreda, kar Qashqai nedvomno je, redno pomlajujejo in mu omogočajo enakovreden boj s hudo konkurenco, ki se je vmes razpasla. Za omenjeni sistem ProPilot boste morali doplačati 1.200 evrov, a le če bo vaš Qashqai že opremljen z varnostnimi pripomočki Safety Shield, ki pa so del serijske opreme dveh najvišjih stopenj opremljenosti.

Sicer pa smo o prenovljenem Qasqaiu že precej pisali. Pogonsko tehniko, ki jo sestavlja 1,6-litrski turbodizel v navezi z neskončnostopenjskim samodejnim menjalnikom smo prav tako obdelali. Spomnimo: gre pravzaprav za vrh ponudbe in kot tak nedvomno optimalno ustreza omenjenemu modelu. Motor zadovoljuje vse potrebe po premikih, menjalnik pa je, čeprav gre za sistem, ki voznikom s svojim 'vrtenjem v prazno' rad para živce, tu nemoteč in dobro delujoč. Če si zaželite štirikolesnega pogona v Qashqaiu, ga boste morali poiskati v kakšni drugi pogonski kombinaciji, kajti v tej ga pri Nissanu ne ponujajo.

Še cena? Dobrih 30 tisočakov je poštena cena za paket s tako pogonsko tehniko in toliko varnostnimi pripomočki. Konkurenca ga prehiteva na področju digitalizacije in informativno-razvedrilnega programa, to je zagotovo.

Preberite še:

Kratki test: Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4

Kratki test: Nissan X-Trail 2.0 dCi Tekna

Kratki test: Renault Kadjar Bose Energy TCe 165

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 32.460 €
Cena osnovnega modela s popusti: 30.600 €
Cena testnega modela s popusti: 30.760 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.301 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – menjalnik CVT – gume 225/45 R 19 (Continental ContiSportContact 5)
Zmogljivost: največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 122 g/km
Mase: prazno vozilo 1.507 kg – dovoljena skupna masa 2.005 kg
Zunanje mere: dolžina 4.394 mm – širina 1.806 mm – višina 1.595 mm – medosna razdalja 2.646 mm – posoda za gorivo 65 l
Prtljažnik: 430–1.585 l
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 7.859 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,4s ( 128km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Oče sodobnih križancev z vsako prenovo dobi nekaj aktualnih varnostno-vozniških pomagal, ki ga ohranjajo enakovrednega v boju s konkurenco

Hvalimo in grajamo
pogonski sklop
varnostni pripomočki
nabor serijske opreme
informativno-razvedrilni vmesnik
vzdolžni pomik sprednjega sedeža