Od leta 2013, ko je druga generacija Nissanovega Qashqaia prvič zapeljala na ceste, se je v tem avtomobilskem segmentu zgodilo veliko, zato Qashqai v ciljno ravnino vstopa z veliko sveže sape.
Qashqai že več kot desetletje kroji vrhove lestvic najbolj prodajanih modelov SUV in v Združenem kraljestvu, kjer Qashqai nastaja in od koder ga pošiljajo po vsem svetu, ne pomnijo avtomobila, pri katerem bi se jubilejne proizvodne številke nizale tako hitro. A pri Nissanu se kljub temu dobro zavedajo dejstva, da so se v zadnjem letu ali dveh na trgu pojavili povsem sveži ali pa vsaj temeljito osveženi ključni tekmeci.
Tako je Qashqai od letošnjega poletja na voljo z novim 1,75-litrskim dizelskim motorjem, ki je od 1,6-litrskega predhodnika jasno močnejši, predvsem pa bolj radodaren z motornim navorom. A ker se vse ne vrti zgolj okrog kilovatov, je morda pomembnejši podatek ta, da je odslej Qashqai z dizlom in avtomatskim menjalnikom na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. In pri Nissanu znajo narediti dober štirikolesni pogon.
Z natanko takšno pogonsko konfiguracijo in najvišjo stopnjo opremljenosti se je testni Qashqai izkazal kot zelo imeniten avtomobil, sopotnik, prijatelj ali kakorkoli pač dojemate svoj odnos z avtomobilom. Zelo prijetno je presenetil avtomatski menjalnik X-Tronic (CVT), katerega manire pa kljub neskončnostopenjski tehnologiji bolj spominjajo na popularnejše dvosklopčne menjalnike. Menim, da je prav X-Tronic trenutno najbolj dovršen CVT na trgu. S stalnim simuliranjem navideznih sedmih prestavnih stopenj namreč ne prihaja do pretiranega vrtenja motorja, hkrati pa je ohranjena prav vsa udobnost, ki jo tehnologija CVT sama po sebi zagotavlja.
Že na prvi pogled je jasno, da so pri oblikovanju notranjosti upoštevali vse sodobne smernice, med katere pa so vendarle vrinili nekatere tradicionalne 'japonske' ergonomske rešitve. Torej, kar potrebujemo pogosto, je na dosegu roke, tisto, česar ne, pa ostaja skrito. Najvišja stopnja opreme seveda pripomore k prestižnemu videzu kabine, vendar prav nič bahavo, prej diskretno.
Prav na račun opreme (Tekna) se je testni Qashqai izkazal kot zelo prijeten prostor za porabljanje časa. Velika panoramska streha, električni pomični usnjeni sedeži, parkirna asistenca in seveda skorajda popoln nabor varnostne elektronike so dovolj veliki argumenti, da lahko prav vsak, ki se spogleduje s tovrstnimi avtomobili, najde razlog za izbiro Qashqaia. Omeniti velja tudi dober 360-stopinjski sistem kamer, solidno ozvočenje in pregleden zaslon multimedijske in navigacijske naprave. Ta sicer ni najbolj popolna v razredu, vseeno pa je ravnanje z njo preprosto ter intuitivno. Ob tem zna z vašega mobilnika prenesti imenik, predvajati glasbo, prejemati sporočila SMS in jih celo (po angleško) prebrati.
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 34.210 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 33.050 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 30.360 EUR € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,2 s /100 km/h s |
Največja hitrost: | 193 km/h km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,8 l/100 kml/100km |
Obvezno zavarovanje: | 525 EUR € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.233 EUR € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.749 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500/min – največji navor 340 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – menjalnik CVT. |
Zmogljivost: | največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,8 l/100 km, izpust CO2 154 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.580 kg – dovoljena skupna masa 2.110 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.394 mm – širina 1.806 mm – višina 1.590 mm – medosna razdalja 2.646 mm – posoda za gorivo 55 l. |
Prtljažnik: | prtljažnik 430–1.569 l |
Poraba goriva na normnem krogu: | 7,0 l l/100km |
---|