Peugeotova karavanska tristoosmica je eden od redkih avtomobilov, ki se uspešno upirajo populizmu športnih terencev.
Model 308 v karavanski izvedbi je Peugeotova precej uspešna zgodba, saj jim je kljub noremu povečanju prodaje križancev uspelo obdržati dobro tržno razmerje. Zanj se odločajo predvsem kupci tržnega segmenta C, ki pa so naklonjeni intenzivnejši uporabi in po navadi prevozijo več kilometrov.
Gledano z boka, dodatnih 11 centimetrov medosne razdalje ne kazi celotnega videza, saj avto kljub izrazitemu 'nahrbtniku' ohranja precej kompaktno podobo. Prtljažna vrata so lahko precej težka, dokler ne 'zagrabijo' hidravlične ročice, tisto, kar se prikaže, pa je hvale vredno. Lepo odmerjenih 660 litrov prtljažnega prostora s precej nizkim nakladalnim robom, dvojnim dnom, predali v kolotekih ter možnostjo podiranja zadnje klopi neposredno iz prtljažnika. Tako pridobimo dodatnih več kot tisoč litrov prostora ter popolnoma ravno dno prtljažnika. Spomnimo, Peugeot je nekoč v karavanskih izvedbah prakticiral postavitev posameznih sedežev, ki so bili sicer uporabniško bolj fleksibilni, kar zadeva prtljažni prostor, pa nekoliko nerodni za uporabo. Zdaj so se vrnili h klasični klopi, ki je deljiva v razmerju 60 : 40.
V tem primeru so se morda vrnili k nekoliko bolj tradicionalnim metodam, a to nikakor ne velja za posodobitve varnostno-asistenčnih sistemov. Prenovljeni 308 je zdaj opremljen s sistemom za zaviranje v sili, opozorilnikom za nenadno menjavo voznega pasu, 360-stopinjsko kamero (z nekoliko slabo ločljivostjo kamere) ter tempomatom z omejevalnikom hitrosti. Prostor okrog voznika ostaja nespremenjen – torej z majhnim volanskim obročem ter pogledom na števce nad njim. Očitno je to rešitev, ki jo pri Peugeotu kljub močno deljenim mnenjem nameravajo še naprej zagovarjati.
Tudi turbodizelski štirivaljnik v nosu ni kaj veliko spremenjen, le opazno tišji je, vendar na račun boljše zvočne zatesnjenosti potniške kabine. 120 'konjev' sicer ponuja dostojne pospeške in ugledno dohajanje hitrosti običajnega prometa, poraba pa pri tem ne bi smela biti višja od šestih litrov, kar je spodbuden podatek.
Tak Peugeot bi si lahko svojo pot do kupcev priboril tudi s precej konkurenčno ceno. Kljub najvišjemu paketu opreme Allure ter številnim dodatkom s seznama doplačilne opreme je cena testnega primerka znašala dobrih 22 tisočakov. Če bi ga sestavljali po svoje, bi mu za ceno panoramske strehe morda raje namenili samodejni menjalnik. Verjamemo, da bi se mu odlično podal.
Cena osnovnega modela: | 21.291 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 22.432 € |
Obvezno zavarovanje: | 422 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 972 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni – gume 225/45 R 17 V (Goodyear Efficient Grip) |
Zmogljivost: | največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,8 l/100 km, izpust CO2 105 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.310 kg – dovoljena skupna masa 1.910 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.585 mm – širina 1.863 mm – višina 1.461 mm – medosna razdalja 2.730 mm– posoda za gorivo 53 l |
Prtljažnik: | 660–1.775 l |
T = 13 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.604 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,7s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 128km/h) |
poraba na testu: | 7,2 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,1m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Peugeot 308 SW uspešno nadaljuje tradicijo klasičnih karavanov. Če v tej karoserijski izvedbi vidite prednosti, bo tak avtomobil nedvomno zadovoljil vaša pričakovanja