Lada Desetka Wagon

10. 3. 2000
Deli

Od avta za tako malo denarja ni mogoče pričakovati veliko. Ali pač?

V enem naših obmorskih mest me je neki gospod vprašal, kaj menim o Ladi Desetki Wagon. »V vseh kilometrih, ki sem jih do takrat prevozil, nisem našel niti ene stvari, o kateri bi lahko rekel, to je pa dobro narejeno ali to dobro deluje, « se je pritožil.

Ker mu na vprašanje nisem znal »izstreliti« o avtomobilu nič pametnega, me je začel natančneje spraševati o prostornosti, trpežnosti, porabi goriva in seveda o ceni. Ko mi je povedal, s kakšnim namenom se zanima za avto, sem tudi sam znal več povedati in pogovor je lahko stekel bolj tekoče.

 

Pri opisu prostornosti sem začel pri 650-litrskem prtljažniku, ki je še povečljiv s podiranjem zadnje klopi. Ta je uporabno deljiva po tretjinah skupaj s sedalnim delom. Zadnja vrata segajo vse do odbijača, ki tvori nizek nakladalni rob, dvignjen le 570 mm od tal. Za lažje tovorjenje raznih pralnih strojev in hladilnikov so vrata široka dober meter.

Da lahko vidimo, kaj prevažamo v prtljažniku, tudi ob treh zjutraj, nam priskoči na pomoč lučka, ki sicer deluje le ob prižganih lučeh. Celoten paket zraka je pokrit s trdno polico dokaj velikih izmer. Polica je zložljiva, ampak v zloženi obliki ne postavlja ravno meril kompaktnosti in s tem povzroča nemalo težav s shranjevanjem v demontirani obliki.

Peta vrata je mogoče odpirati iz potniškega prostora (s pritiskom na tipko na armaturni plošči) ali pa od zunaj s ključem. Vsekakor je elegantnejša rešitev s tipko, a ta je na voljo le, če doplačate za paket opreme, v katerem dobite še osrednjo ključavnico in električno pomična vsa štiri bočna stekla.

Lade so znane kot trpežni in vzdržljivi avtomobili. To velja tudi za Desetko Wagon. Glede porabe goriva se je izkazala za nepožrešno prevozno sredstvo, saj je na testu porabila okoli osem litrov na sto prevoženih kilometrov.

Vožnja je drugačna, da se izrazim z najbolj vljudnim izrazom.

V zadnjico vas neprestano žuli okvir sedeža (vsaj na voznikovi strani), sedeži so v osnovi premehki, volan ni servoojačan in pri odločnem speljevanju iz ovinka (vključevanje v promet) ga morate držati močneje, saj vam ga sicer zaradi pogona na prednja kolesa lahko dobesedno iztrga iz rok.

Zaviranje z Desetko je tudi ena od posebnosti. Zavore so sicer servoojačane, vendar precej šibko, tako da je za ustavljanje treba močneje pritisniti na stopalko, učinek pa je kljub temu slab, kar je razvidno tudi iz zavorne poti, ki je dolga kar 63, 2 metra.

Da vam pri vožnji z Wagonom ni dolgčas, še dodatno poskrbita nekakovostna izdelava in materiali. Tako boste v Desetki lahko poslušali neštete zvočne efekte, najbolj pa uro, črpalko za gorivo in »kukavico«. Ura tako glasno tiktaka, da se sliši celo pri hitrosti 100 km/h, čeprav avto pri tej hitrosti ni ravno vzorno tih (67 dB). Brnenje črpalke za gorivo je mogoče slišati pri prostem teku motorja.

Pri vsakokratnem zagonu motorja pa vas pozdravi »kukavica« (beri: Check control). S kukavici podobnim oglašanjem opozarja na razne nepravilnosti, kot so premalo olja v motorju, premalo hladilne tekočine, ali katera od vrat niso zaprta, obrabljenost prednjih zavornih ploščic in nedelovanje zavornih luči.

Cena pri tem avtu je dvorezen meč. Desetka Wagon ponuja zelo veliko prtljažnika za zelo malo denarja in hkrati nič varnosti, da o udobju sploh ne govorim. V Ladi namreč trenutno ni mogoče dobiti varnostnih blazin, pripomočka ABS niti klimatske naprave.

Seštevek vrednosti teh dobrodošlih napravic v cenikih raznih proizvajalcev znaša nekaj sto tisočakov. Ta vrednost pa vsaj delno, če ne v celoti, pokrije razliko v ceni med Desetko Wagon in nekaterimi konkurenti v tem cenovnem razredu. Torej, ali naj nekdo kupi veliko zraka in nič varnosti za malo denarja?

Ali pa naj za nekaj več denarja kupi nekaj varnosti, morda še malo udobja, in morebitne hladilniki, vreče krompirja ter pralne stroje prevaža s prikolico, ki jo le po potrebi »obesi« za avto. Mi vsekakor mislimo, da je pametneje občasno uporabiti prikolico za prevoz večjih tovorov, kot pa pogrešati ABS in varnostne blazine, ki so v dananšnjih avtomobilih vse bolj nepogrešljiv del opreme.

Peter Humar

Foto: Peter Humar

Osnovni podatki
Prodaja: Lada Avto
Cena osnovnega modela: 6.306,54 €
Moč: 57,2kW (78 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,0 s
Največja hitrost: 167 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 82,0 × 71,0 mm - gibna prostornina 1499 cm3 - kompresija 9,9 : 1 - največja moč 57,2 kW (78 KM) pri 5400/min - največji navor 116 Nm pri 3000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Bosch) - tekočinsko hlajenje 7,8 l - motorno olje 3,5 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,640; II. 1,950; III. 1,360; IV. 0,940; V. 0,780; vzvratna 3,500 - diferencial 4,130 - gume 175/70 R 13 (Michelin XM+S Alpin)
Zmogljivost: največja hitrost 167 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,0 s - poraba goriva (ECE) 10,0/6,3/7,6 l na 100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator, zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo
Mase: prazno vozilo 1050 kg - dovoljena skupna masa 1550 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1000 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 4285 mm - širina 1680 mm - višina 1460 mm - medosna razdalja 2492 mm - kolotek spredaj 1400 mm, zadaj 1370 mm - rajdni krog 10,4 m
Notranje mere: dolžina 1580 mm - širina 1430/1430 mm - višina 920/910 mm - vzdolžnica 880-1040/800-620 mm - posoda za gorivo 43 l
Prtljažnik: normno 650-1340 l
Naše meritve
T = 5 °C - p = 1015 mbar - rel. vl. = 55 %
Pospešek 0-100km: 13,7s
1000m z mesta: 35,4s ( 144km/h)
Največja hitrost: 166km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,9l/100km
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 63,2m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Ocena
  • Pri Desetki Wagon je zopet potrjeno, da so Rusi prespali učno uro o varnosti v avtomobilu. S tem in z nakupno ceno je Lada Desetka Wagon namenjena predvsem ljudem, ki ne dajo kaj dosti na varnost oziroma sta jim pomembnejša prostoren prtljažnik in nizka cena.

Hvalimo in grajamo
velik prtljažnik
dobra lega na cesti
cena za liter prtljažnega prostora
poraba goriva
glasno tiktakanje ure
v prostem teku se sliši črpalka za gorivo
premehki in neergonomski sedeži
hrup v kabini
slaba kakovost izdelave
slaba kakovost materialov
glasen Check control