Lancia Phedra 2.2 16V JTD Emblema

27. 5. 2004 | Peter Kavčič
Deli

Kaj imajo skupnega Fiat Ulysee, Citroën C8, Peugeot 807 in Lancia Phedra? Precej, pravzaprav vse. No, skoraj vse. Ti štirje avtomobili, družinski enoprostorci, so v bistvu enaki. Razlike so v opremi, maski ter znački na nosu avtomobila in na volanu. Tokrat vam predstavljamo zadnjega izmed četvorčkov: Lancio Phedro, avto ’modre krvi’, ki je namenjen vsem petienejšim kupcem, ki znajo ceniti ime in ugled te znamke.

Kaj je torej tisto ’več’, tisti prestiž, ki ga drugi trije sorodniki ne premorejo? Je Lancia res toliko boljša?

Začnimo pri nosu avtomobila. Ta je prepoznaven, Lancijin, in to je zagotovo največja prednost. Če že sama oblika avtomobila ne premore karoserijske drugačnosti, razen žarometov in zadnjih luči, malenkostnih podrobnosti, koščka kroma več in še česa, je maska z veliko značko Lancia na vrhu zadetek v polno.

Dejansko deluje aristokratsko, saj se po obliki spogleduje s tradicijo, ki v krogih visoke družbe nekaj pomeni. Tja Lancia nedvomno sodi. Njene elegantne linije so brezhibne in na z okusom izbranih platiščih avto kot celota deluje izredno uglajeno. Sodobno, a s pridihom klasike.

Tako sta prednja žarometa čista, velika in oblikovalsko brezhibna. Enaka zgodba je zadaj. Zadnje luči niso samo učinkovite (razpoznavne za druge udeležence v prometu), ampak tudi zgled skladnega oblikovanja, stičišče sodobnega in klasike.

Pogled v notranjost razkrije, da se Phedra ne razlikuje kaj dosti od drugih treh enoprostorcev. Okrogli merilniki, ki so na sredini armaturne plošče, so namreč enaki kot pri Peugeotu, Citroënu ali Fiatu. To seveda ne pomeni, da so slabi. Nasprotno, so pregledni in zato uporabni, kar pa je najpomembnejše, ne kvarijo videza notranjosti. Izdelana je iz izbranih materialov in tako prijetna za voznika in potnike.

Naj poudarimo, da se v Phedri lahko udobno pelje pet ljudi, zadnja dva sedeža sta bolj za silo ali za otroke. Odrasli potniki so zadaj precej utesnjeni. Pohvala gre sedežem, ki so udobno oblazinjeni in poleg tega dober kompromis med neutrudljivostjo in bočnim oprijemom telesa. Vsi so tudi nastavljivi (pomik naprej in nazaj in naklon naslonjala) s tritočkovnim varnostnim pasom, kar se za avto takega cenovnega razreda seveda spodobi.

Povsod v notranjosti bodo potniki našli tudi precej predalčkov in žepov za odlaganje drobnarij, tako bo vaša gospa brez težav odložila šminko ali mobilnik, ki ne bo ob prvem sunkovitem zaviranju poletel daleč naprej. Vsa pohvala gre seveda še električnim bočnim drsnim vratom, ki se odpirajo sama. To nam je znano že od drugih avtomobilov četvorčka, priznati pa moramo, da da Lancii to še dodaten čar, ker lahko z elegantno gesto očarate svoje potnike.

Vstopanje v avtomobil z obeh bokov je zato ne samo lažje, ampak tudi prijetnejše. Če nas torej vprašate po udobju, si Lancia zasluži vse pohvale, težko bi si želeli še kaj več, saj ima vse, kar mora imeti avto luksuznega razreda. Stopnja več bi bila le še usnjena preobleka in masažni sedeži, toda kaj potem ostane velikim luksuznim limuzinam? Ne smemo pozabiti, da je Phedra še vedno ’le’ enoprostorec, ki je lahko družinski avto ali pa službeni ’shuttle’ za prevoz najbolj zahtevnih strank.

Te se ne bodo pritoževale, ko jih boste hitro in udobno prepeljali na končni cilj. Dizelski motor 2.2 16V JTD je namreč dovolj zmogljiv, da s 128 KM in 314 Nm navora zadovolji tudi najbolj zahtevne. Phedra je lahko tudi udoben dolgoprogaš, saj po naših meritvah doseže končno hitrost 182 km/h brez napora, pri tem pa porabi deset litrov dizelskega goriva na 100 kilometrov.

Ko smo merili testno povprečje, je skupna poraba znašala 9, 1 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov, kar ni pretirano, če pomislimo, da avto s svojimi zajetnimi dimenzijami ustvari precej zračnega upora, poleg tega pa s 1.783 kilogrami prazne mase sodi med težkokategornike. A glede na to, da je posoda za gorivo velika kar 80 litrov, se na bencinskih servisih ne boste ustavljali prav pogosto.

Morda še za konec beseda ali dve o ceni. Devet milijonov za osnovni model Phedre s tem motorjem in z opremo Emblema ni malo denarja, še manj, če pomislimo, da je cena testnega vozila znašala 9, 4 milijona (doplačilo za kovinsko barvo, 16-palčna lita platišča in nosilni prečki prtljažnika).

Na vprašanje, ali se izplača doplačati dober milijon za to, da enak avto deluje nekoliko bolj aristokratsko, recimo da tudi lepše, bi odgovorili pritrdilno! Res pa je, da se kupci Lancie, te prestižne znamke, o tem zelo verjetno ne sprašujejo.

Peter Kavčič

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 37.894,34 €
Cena testnega modela: 39.275,58 €
Moč: 94kW (128 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,6 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2179 cm3 - največja moč 94 kW (128 KM) pri 4000/min - največji navor 314 Nm pri 2000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/65 R 15 H (Michelin Pilot Primacy)
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,6 s - poraba goriva (ECE) 10,1/5,9/7,4 l/100 km
Mase: prazno vozilo 1783 kg - dovoljena skupna masa 2505 kg
Zunanje mere: dolžina 4750 mm - širina 1863 mm - višina 1752 mm - prtljažnik 324-2848 l - posoda za gorivo 80 l
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1019 mbar / rel. vl. = 75 % / Stanje kilometrskega števca: 1675 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,6s ( 119km/h)
1000m z mesta: 34,3s ( 150km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,1 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 15,5 (V.)s
Največja hitrost: 182km/h (V.)
poraba na testu: 9,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,4m
AM meja: 43m
Hvalimo in grajamo
videz
motor, menjalnik
udobje
cena
podobnost s Citroënom C8, Peugeotom 807 in Fiatom Ulysee