Ženske po navadi vedno uveljavite svojo voljo. Pa naj bo to pri nakupu hrane v trgovini, pri izbiri barve naslanjačev ali pri izboru kraja poletnih počitnic. In zakaj bi bilo kaj drugače pri nakupu avtomobila?
Verjetno so imeli Italijani v mislih prav to, da moški dolgo izbiramo, ženske pa nato izberete, saj so predstavili povsem ženski avtomobil z zelo moško (športno) opremo. Kar predstavljam si damo, ki jo sicer težko izvlečete iz trgovine z modnimi oblekami, kako pri nakupu avtomobila napeljuje vodo na svoj mlin.
»Veš, dragi, na njem piše Momo Design, ima bolj športne sedeže, ogromno opreme, poleg tega pa ima še široke gume in lepa aluminijasta platišča, « bo verjetno žvrgolela, medtem ko bo mislila predvsem na prikupno obliko zunanjosti in notranjosti, seksi 'retro' merilnike, mehko podvozje, sistem Bluetooth ter radio s CD-predvajalnikom in možnostjo poslušanja MP3-datotek.
Skratka, ta avto je lep, da se bo v njem dobro počutila, udoben, da ji bo vsakodnevna vožnja v službo prijetna, majhen, da bo njena vsaka še tako majhna luknja na prepolnem parkirišču pred trgovinami, in dobro založen z vso sodobno tehnologijo, da bo – med premori, ko ne bo prostoročno čvekala po telefonu s prijateljicami – uživala v dobri glasbi.
Treba je namreč vedeti, da je tak Ypsilon kljub bolj športni opremi namenjen bolj njej kot njemu. Čeprav ima široke in nizkopresečne gume (Continental ContiSport Contact 195/45 R16 84V), ki obljubljajo veliko, je podvozje premehko, da bi se lahko z njim z užitkom zapodili v kakšno zaporedje ovinkov, recimo gorskih serpentin.
To pa je škoda, saj je 1, 3-litrski turbodizelski M-jet z uradno samo 77 kilovati (105 'konji') tako poskočen, da boste prijatelja na sovoznikovem sedežu zlahka prepričali, da je pod motornim pokrovom večja konjušnica.
Z umirjeno vožnjo, ki temu avtomobilu tudi zaradi zatikajočega se menjalnika pri hitrem pretikanju neprimerno bolj pristaja kot živahna, pa je bila tudi povprečna poraba goriva le 6, 4 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, kar je dober dosežek.
Torej dame, ko ga boste prepričale (ah, vedno ista zgodba) in nato peljale z 'vašim' avtomobilom po mestu, mu končno odprite oči in povejte resnico: »Dragi, saj ima res kar nekaj športnih dodatkov, diskreten napis Momo Design v B-stebričku in streho ter vrata prtljažnika v mat sivi barvi, a izbrala sem ga predvsem zaradi varčnosti, uglajenosti, prikupne pojave in okretnosti v mestu.
Mogoče je res preglasen na avtocesti in bi mu šesta prestava kar pristajala, a videti je pa dobro, kajne, ljubi? « In dobile boste pritrdilen odgovor, saj ni lepšega kot biti v družbi zadovoljne ženske. Pa še mir boste dale vsaj nekaj časa, kajne?
Aljoša Mrak, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.490 € |
Cena testnega modela: | 18.943 € |
Moč: | 77kW (105 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,3 s |
Največja hitrost: | 177 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,7l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm? – največja moč 77 kW (105 KM) pri 4.000/min – največji navor 200 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/45 R 16 V (Continental ContiSportContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 177 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – poraba goriva (ECE) 5,7/4,1/4,7 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.120 kg – dovoljena skupna masa 1.520 kg |
Zunanje mere: | dolžina 3.810 mm – širina 1.704 mm – višina 1.530 mm – posoda za gorivo 47 l. |
Prtljažnik: | 215–859 l |
T = 17 °C / p = 1.159 mbar / rel. vl. = 32 % / Stanje kilometrskega števca: 2.265 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,6s |
---|---|
402m z mesta: | 17,7s ( 126km/h) |
1000m z mesta: | 33,0s ( 157km/h) |
Največja hitrost: | 175km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,7m |
AM meja: | 41m |
-
Dober avtomobil za tiste, ki bi radi v enem loncu skuhali veliko udobja, ogromno opreme, všečno zunanjost, ščepec športnosti in veliko merico ekskluzivnosti med majhnimi avtomobili. Le denar je treba imeti.