Land Rover Freelander 2.0 XEdi

11. 2. 2000
Deli

Naj že na začetku priznam, da v hribe ali gore ne hodim prav pogosto. Morda le nekajkrat na leto. Torej, če sem povsem odkrit, se ne morem primerjati niti z rekreativci v tem športu. Toda če bi že moral ta šport uvrščati po tabelah, potem bi se odločil nekako takole; hribolazenje in planinarjenje bi uvrstil med rekreativne športe, medtem ko bi alpinizem, oziroma vzpone na tri in več tisoč metrov visoke gore, uvrstil med vrhunske športe.

Freelanderju od vseh teh treh kategorij morda najbolj ustreza prav prva. Toda poudariti moram, da se v njej uvršča zelo visoko. Zakaj? Da je le hribolazec, dokazuje že s svojo obliko. Zaobljene linije in privlačna podoba sporočajo, da je njegov dom bližje mestnim ulicam kot pa drevesom, skalam in brezpotjem. To je opaziti tudi v njegovi notranjosti.

Privlačna armaturna plošča v svetlo rjavi in turkizni barvi še zdaleč ni tovornjaško robustna. Tudi oblazinjenje, tako na sedežih kot na stropu, vratih in tleh, še zdaleč ni namenjeno tacanju v škornjih. Če vas o tem še nista prepričala zunanjost in notranjost, morate odpreti še vrata prtljažnika. Ta se sicer odpirajo precej težaško in zato nežnim damskim rokam še zdaleč niso namenjena, toda ko jih odprete in se zazrete v notranjost, vam končno mora postati jasno, da Freelander ne sodi v razred klasičnih terencev.

V tkanino oblečen prtljažnik, z ločenim predalom v dnu, ki ga je mogoče celo zakleniti, ne daje vtisa, da je namenjen prevažanju ubite divjadi, od blata umazanih škornjev ali orodja, ki bi vam v kritičnih trenutkih pomagalo nadaljevati pot.

Da Freelander ni pravi terenec, vam postane jasno tudi, ko se usedete za volanski obroč. Ročico reduktorja boste poleg prestavne ročice iskali zaman. Freelander ima namreč štirikolesni pogon, nima reduktorja, zato pa ima dodatek HDC, ki pri strmih spustih vozilo elektronsko zavira in nadzira njegovo gibanje. In končno, čisto nič terensko ni niti njegovo podvozje.

Freelander stoji na takšni zasnovi, kot jo ima večina družinskih avtomobilov. Torej so mu snovalci namenili tako spredaj kot zadaj posamične obese. In kaj je potem Freelander? Najmanjši Land Rover je predvsem odličen kompromis med mestnim in terenskim avtomobilom.

Zaradi svoje notranjosti, ki je narejena tako, da potnikom in vozniku ponuja kar največ udobja, in zaradi podvozja, ki je namenjeno udobni vožnji tudi po asfaltnih cestah, je Freelander izredno uporaben avto v vsakodnevnem prometu.

No, prav ta isti Freelander pa vas ne bo razočaral niti ob koncih tednov, ko se boste z njim odpravili do počitniške hišice, odmaknjene nekam v slovensko hribovje. Če potrebujete prav takšen avto in če se morda odločate za Freelander, pa vam svetujem, da se med motornima različicama raje odločite za turbodizelsko.

Ta ima sicer nekoliko manj moči, kar se čuti predvsem pri pospeških in končni hitrosti, ki je nekoliko slabša. Toda za umirjeno vožnjo, čemur je namenjen takšen Freelander, je moči še vedno povsem dovolj. Zato pa pri turbodizelskem motorju pride toliko bolj do veljave navor, tako da Freelander postane uporaben tudi na nekoliko zahtevnejših poteh.

Zavedati se je namreč treba, da reduktorja tu ni. To pomeni, da vratolomnih vzponov z njim ne boste premagovali. Če pa že boste zašli na strm in spolzek teren, se vam ga kljub temu ni treba ustrašiti. Z dodatkom HDC in le z najosnovnejšim znanjem o terenski vožnji boste varno prešli tudi to. Freelander je namreč hribolazec, ki od voznika ne zahteva pretiranega znanja in dela, ob tem pa želi njemu in drugim potnikom ponuditi kar največ udobja.

No, ker nasvet nikoli ni odveč, morda še to: Freelander 2.0 XEdi je predvsem dober hribolazec in še zdaleč ne vsemogočen terenec, zato vam svetujem, da se z njim vendarle ne odpravljate zunaj »markiranih poti«.

Matevž Korošec

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 20.820,67 €
Moč: 72kW (98 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,2 s
Največja hitrost: 155 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski - nameščen spredaj - vrtina in gib 84,5 x 88,9 mm - gibna prostornina 1994 ccm - kompresija 19,5 : 1 - največja moč 72 kW (98 KM) pri 4200/min - največji navor 210 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - visokotlačna črpalka - neposredni vbrizg - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 7,1 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa (enokolutna suha sklopka) - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,250; II. 1,894; III. 1,222; IV. 0,848; V. 0,649; vzvratna 3,000; diferencial 3,676 - IRD (sredinska viskozna sklopka) - gume 195/80 R 15
Zmogljivost: največja hitrost 155 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,2 s - poraba goriva (ECE) 9,6/6,7/7,7 l na 100 km (plinsko olje)
Voz in obese: polterenski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija z dodatnimi ojačitvami - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, HDC - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1545 kg - dovoljena skupna masa 2050 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obtežba strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4382 mm - širina 1805 mm - višina 1757 mm - medosna razdalja 2555 mm - kolotek 1534/1545 mm - najmanjša višina od tal 193 mm - rajdni krog 11,6 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1670 mm - širina (komolci) 1420/1440 mm - višina nad sedežem 910/910 mm - vzdolžnica 870-1060/720-930 mm - posoda za gorivo 59 l
Prtljažnik: normno 371/1313 l
Naše meritve
T = 23 °C - p = 1022 mbar - rel. vl. = 73 %
Pospešek 0-100km: 17,3s
1000m z mesta: 38,2s ( 135km/h)
Največja hitrost: 157km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,3l/100km
poraba na testu: 9,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,4m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 61dB
Ocena
  • Land Rover Freelander ni ne terensko vozilo ne družinska limuzina. Je pa zato odličen kompromis med tema dvema, po namembnosti precej različnima voziloma. Počutje v notranjosti je skorajda takšno kot v limuzini. Tudi njegova zunanjost je, pa čeprav je bližje terencu, izredno všečna. No, in ko potrebujete avto tam, kjer se sicer z limuzinami ne bi vozili, vas Freelander s turbodizelskim motorjem prav tako ne razočara.

Hvalimo in grajamo
videz v celem
voznikovo okolje
prostorna zadnja klop
lično obdelan in prilagodljiv prtljažnik
pogon
vodljivost
preslabotno zračenje
ravna zadnja klop
rajdni krog
omejene terenske zmogljivosti
težka zadnja vrata