Damice z uglednimi sponzorji častijo draguljarne in njihovo vsebino, njihovi gospodje dobre ure, vsega prenažrti otroci pa zvesto hodijo po stopinjah staršev.
Pa avtomobil? Je ta lahko tudi luksuz?
Jasno. Vse, kar presega pametne ekonomske okvire, določene z rednimi prihodki in obveznimi odhodki, je luksuz. Za nekoga je to lahko že razmajan Jugo, za drugega F 360 Modena. Nekje vmes je tudi Lexus.
Čeprav ime te blagovne znamke hote namiguje na spogledovanje z luksuzom, v absolutnem merilu to gotovo ni. Še posebej takšen avtomobil ne, kot smo ga preizkusili, saj cenejšega Lexusa skoraj ni mogoče kupiti. IS 200 je namreč najmanjši model te blagovne znamke in zato tudi v osnovi najcenejši. Ne pomeni pa, da je zato najslabši.
Pomembne so zunanje mere. Prav tale Lexus je nastal zato, da bi ugajal petičnim Američanom, ki jim ameriško ni dovolj dobro in se zato ozirajo po Evropi in njenih izdelkih. Audi, BMW in MB so tam spoštovani izdelki, čeprav se po značilnostih, ki jih takšen Lexus ima, zdi, da hoče tale Japonec najbolj mešati štrene Beemvejevi trojki.
Ja, Američanom ni težko prodajati blagovne znamke, Japonci pa so ugotovili, da je neprimerno laže ustvariti novo znamko, kot pa izboljšati imidž stare in znane znamke. Zato ima Honda Acuro, Nissan ima Infiniti, Toyota pa Lexus.
In kaj je pravzaprav narobe s Toyoto? Nič. Kadarkoli nam pride pod roke katera od statistik, ki spremlja kakovost in pogostost okvar osebnih avtomobilov, je Toyota s svojimi izdelki na vrhu ali tik pod njim. Toyotam torej ne manjka nič. Ali pač?
No, prodajna paleta Toyot je najbolj pestra od vseh blagovnih znamk na svetu in med njimi so tudi velike in luksuzne limuzine. Toda človeški dejavnik je kriv, da vse našteto pač ni dovolj. Kdor hoče »nekaj več«, zahteva to pri prav vseh zadevah, ki se tičejo avtomobila. Torej tudi pri znamki. Zato torej Lexus namesto Toyote.
Če prevedem v bolj domač jezik: Slovenec pravi: Ti imaš Fiat, jaz pa Lancio. Ali pa: Ti imaš Volkswagen, jaz pa Audi. In zdaj nekako pričakujejo, da bo kdo rekel tudi: Ti imaš Toyoto, jaz pa Lexus. Evo ga, fant ima nekaj več.
Pri Toyoti se trudijo, da so Lexusi daleč od Toyot, in res v njih morda spominja na matično blagovno znamko le kako stikalo za gretje sedežev. Vse drugo je in mora biti drugačno, predvsem pa mora dajati močnejši občutek prestiža. Ah, kam človeka pripelje prestiž . .
Lexus IS 200 je torej avtomobil, ki ga po merah uvrščamo v srednji avtomobilski razred in dejstvo je, da je v resnici veliko lepši, kot je videti na fotografijah. Njegova zunanjost je skupek treh različnih elementov: prednji del je nizek in širok, zadek je videti ozek in visok, boka pa sta preprostih, proti zadku vzpenjajočih se linij.
Takšen, skupaj z drobnimi oblikovalskimi detajli, skuša biti športnega videza, kar mu ob velikih kolesih, nizkih gumah in lepih ulitih platiščih brez dvoma bolj ali manj uspeva.
Čeprav na prednjem delu IS 200 nima kakšnih revolucionarnih oblikovalskih rešitev, se zdi, kot da je prav ta del avtomobila najbolj suveren. V oči padeta velika kolesna izreza, ki sta v celoti zapolnjena s kolesi, obenem pa se pločevina nad njima le še rahlo dvigne proti motornemu pokrovu, kar optično naredi avtomobil še nižji, kot je.
Najbolj nenavaden del tega avtomobila pa je njegov zadek; tam so namreč luči prvič prekrite z belo (plastično) šipo, kar daje avtomobilu poseben pečat in seveda tudi dobro prepoznavnost. Morda sta še najbolj proč od evropskega okusa dodatni luči, nameščeni v pokrovu prtljažnika, ki s svojo okroglostjo nekako ne sodita v oblikovni koncept tega avtomobila.
Še več presenečenja kot zunanjost ponuja notranjost. Kdor ne »pade« več na usnje, bo brez dvoma usmeril pozornost na merilnike. Ti so oblikovani kot kronograf, športna ura s tremi dodatnimi okroglimi številčnicami. Jasno, tu sta ura in merilnik hitrosti, dodatne številčnice pa kažejo trenutno porabo goriva, temperaturo hladilne tekočine in napetost v električnem omrežju. Vsekakor izvirna rešitev, vredna pozornosti.
Avtomobil je vreden približno toliko, kot ponuja dobrega počutja. V IS 200 je občutek vse prej kot značilen japonski. Prevladuje črnina, svetla obloga je le na stropu. Črna je večina plastike, črn je drobno naluknjan semiš na srednjem delu sedežev ter na zgornjem delu obloge vrat in črno je usnje na sedežnih robovih. Črna so seveda tudi tla. Med to črnino različnih tonov je vrinjeno le nekaj plastike v barvi titana, s tisto okrog merilnikov vred.
Nekako preseneča, da pokrov motorja ni podprt z blažilniki, da je volanski obroč, ki po videzu in obsegu spominja na Hondine, nastavljiv le po višini in da je električno nastavljiv le voznikov sedež, sovoznikov pa je nastavljiv ročno, in to v precej manj smereh kot voznikov. Sicer pa je prostornost približno taka kot pri Beemejevi seriji 3.
To pomeni, da ima IS 200 dovolj prostora za voznika in sovoznika (ergonomija pa je seveda dovršena), potniki na zadnji klopi pa bodo veliko bolj zadovoljni s sedenjem v katerem od precej cenejših, a enako velikih avtomobilov. Zadaj prostor dodatno zmanjšuje še sredinski tunel, ki pokriva kardansko cev. Ja, IS 200 ima pogon na zadnji kolesi.
Težko je reči, ali ima zadnji pogon zaradi neposredne konkurence iz Nemčije ali pa zato, ker takšna zasnova ponuja določene prednosti. Kljub tehnični dovršenosti elementov pri prednjem pogonu še vedno obstaja razlika, če prednji kolesi le krmilita.
Manevrski prostor pri snovanju geometrije podvozja je takoj precej večji, kar se prav pri tem Lexusu lepo opazi. Gibanje tega avtomobila je prav v vrhu med konkurenti: lega na cesti je vrhunska v vseh okoliščinah, pospeševanje je odlično nadzirljivo in krmiljenje je odlično, ob tem pa je volanski mehanizem tudi natančen in dokaj neposreden. Kljub temu in kljub (izklopljivemu) sistemu ASR velja biti na spolzkem previdnejši, saj lahko zadek uide tudi takrat, ko morda tega še ne pričakujete. Ampak to je pač (edini) davek zadnjega pogona.
Celoten avtomobil in zato tudi podvozje tega Lexusa je športno udobno, a z nekaj več poudarka na športnosti, kar pomeni, da je lahko slaba cesta za potnike manj udobna. Tak kompromis ima seveda tudi svetlo stran: IS 200 je zato na dobrih asfaltnih cestah bolj suveren.
In ko govorimo o motorju, je mera asociacij polna; ta je ob dveh litrih prostornine (obstaja tudi IS 300 s tremi litri) - vrstni šestvaljnik! Torej: Beemvejeva shema. Zaradi pogona je motor nameščen vzdolžno in za »dvolitraša« je precej živ. Res ima dokaj veliko moč, a tudi navor ne razočara, k obojemu pa svoje prispevata tudi štiriventilska tehnika in sistem prilagodljivih časov krmiljenja ventilov VVT-i.
Serijsko je v tem modelu ročni 6-stopenjski menjalnik, v testnem pa je bil doplačilni 4-stopenjski samodejni. Škoda, morda pa tudi ne. Tak menjalnik sicer ne omogoča sekvenčnega pretikanja (kot Tiptronic in druščina), kljub temu pa je zelo hiter, še najbolj pa navduši mehak in natančen tek ročice po njeni žagasti (nekaj Benzovega vpliva) kulisi.
Vsekakor s svojimi lastnostmi le malo zmanjšuje celoten športni vtis avtomobila, ob tem se odkupi še s podatkom o položaju menjalnika v merilnikih in le nekoliko sunkovito pretikanje ni povsem v slogu.
Vse navdušenje se kot vedno konča na blagajni. IS 200 ni ravno poceni, čeprav je spet res, da z večino konkurentov stopa vštric ali pa je celo nekoliko pred njimi. Nekaj šteje tudi ekskluzivnost. In ko vse to seštejete, razmišljanje o luksuzu sploh ni tako napačno.
Vinko Kernc
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | Avto Center Lovše |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 25.033,38 € |
Cena testnega modela: | 29.369,05 € |
Moč: | 114kW (155 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,2 s |
Največja hitrost: | 205 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,7l/100km |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 km, 12 let na pločevino, 24-urna mobilna garancija (3 leta) |
Obvezno zavarovanje: | 384,25 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 878,63 € |
Motor: | 6-valjni - 4-taktni - vrstni, nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 75,0 x 75,0 mm - gibna prostornina 1988 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 114 kW (155 KM) pri 6200/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,5 m/s - specifična moč 57,3 kW/l (78,0 KM/l) - največji navor 195 Nm pri 4600/min - ročična gred v 7 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen/zobniški prenos), VVT-i - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 4,3 l - akumulator 12V, 65 Ah - alternator 100 A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnja kolesa - hidravlična sklopka - 4-stopenjski samodejni menjalnik, dodatna programa (športni, zimski) - prestavna razmerja I. 2,826; II. 1,493; III. 1,000; IV. 0,730; vzvratna 2,703 - prestava v diferencialu 4,100 - platišča 7 J × 17 - gume 215/45 ZR 17 (Michelin Pilot Sport), kotalni obseg 1,88 m - hitrost v IV. prestavi pri 1000/min 37,8 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 205 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,2 s - poraba goriva (ECE) 13,5/7,6/9,7 l/100 km (neosvinčeni bencin OŠ 95) |
Voz in obese: | limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija na šasiji - Cx = 0,29 - spredaj posamične obese, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj posamične obese, vzdolžna in prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,2 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1360 kg - dovoljena skupna masa 1820 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 450 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4400 mm - širina 1720 mm - višina 1420 mm - medosna razdalja 2670 mm - kolotek spredaj 1495 mm - zadaj 1485 mm - najmanjša razdalja od tal 135 mm - rajdni krog 11,0 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1580 mm - širina (komolci) spredaj 1440 mm, zadaj 1440 mm - višina nad sedežem spredaj 920-980 mm, zadaj 910 mm - vzdolžnica prednji sedež 880-1100 mm, zadnja klop 870-630 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 70 l |
Prtljažnik: | normno 400 l |
T= 18 °C - p= 1006 mbar - rel. vl.= 79 % | |
Pospešek 0-100km: | 12,5s |
---|---|
1000m z mesta: | 34,2s ( 157km/h) |
Največja hitrost: | 202km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 10,2l/100km |
Najvišja poraba: | 13,9l/100km |
poraba na testu: | 12,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,8m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 57dB |
-
Lexus IS 200 ima le eno napako: njegova motorna paleta je skopa. Toda kdor bo zadovoljen z dvolitrskim motorjem, kdor si zmore privoščiti takšen strošek in komur poreklo avtomobila ni ovira, ta bo pri tem avtomobilu težko našel zamero ali pomanjkljivost. Morda se sliši malo verjetno, a je res.