Prazni in tako čudovito vijugasti cesti nad Ilirsko Bistrico, kjer sicer poteka tradicionalna gorskohitrostna preizkušnja Ferrari, se ni bilo mogoče upreti. Sonce je ravno zahajalo za obronki oddaljenih gričev in se počasi poslavljalo od lepega dne. Pred mano je bila le asfaltna kača, na kateri so se še dobro videle sledi dirkaških gum.
Po radiu pa ravno tisti komad legendarnih Queenov »Kind of Magic« …
Športni zvok motorja je preglasil glasbo v avtomobilu, dlani so iz ovinka v ovinek postajale bolj potne, plin do konca, pretikanje v višjo prestavo, nov ovinek, ostro zaviranje in dve prestavi nižje, centrifugalna sila hoče odlepiti telo s sedeža, a ji ne uspe.
Mazda ostaja mirna in v zastavljeni smeri. S povsem rahlim oddrsavanjem in tihim cviljenjem gum mi sporoča, da hitreje ne smem. Sam pri sebi vem, da je še nekaj zaloge prepotrebne varnosti, a adrenalin vseeno preplavi telo.
Ko smo prevzemali avtomobil, so nam namreč prijazno »položili na srce«, da je avto res športen, ampak da so novinarski kolegi drugih redakcij že poskrbeli za nenačrtovano menjavo lahkih platišč. Pa ni bilo na srečo nobenih težav, pravzaprav je bila vožnja z Mazdo 323 2.0 GT eno samo uživanje. Še toliko bolj za osebni avtomobil, ki sicer sodi med tiste, namenjene družinskemu življenju in vsakodnevnim opravkom. Tu ne smemo mešati superzmogljivih in dvakrat dražjih avtomobilov, ker ta Mazda to zagotovo ni. Je »le« 323 s poskočnim 2, 0-litrskim bencinskim motorjem, z odličnim zvokom iz športnega izpuha, s športnimi dodatki in z okraski na karoseriji ter odličnim podvozjem. To ima namreč največ zaslug za užitke med ovinki. Ne zgodi se vsak dan, da dobimo v roke avtomobil s tako zanesljivo lego na cesti. To ne pomeni, da je Mazda namenjena dirkanju; prav lepo se pelje tudi pri povsem običajni in umirjeni vožnji, za povrh vsega pa zagotavlja še zelo veliko varnosti.
Svoje športnosti pa ne razkriva le na zunaj. Armaturno ploščo krasijo okrogli merilniki na beli podlagi in v usnje oblečen trikraki volan. Ob odličnem avtoradiu in udobnih sedežih pa je uživanje še toliko večje.
Športnosti torej ne skriva, še vedno pa ima dovolj prostora za štiri odrasle potnike ali petčlansko družino in uporaben ter prilagodljiv prtljažnik. Le za porabo goriva se bo treba odločiti. Športno ali družinsko? Razlika je namreč velika.
Peter Kavčič
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 17.705,75 € |
Cena testnega modela: | 18.045,40 € |
Moč: | 96kW (130 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,7 s |
Največja hitrost: | 203 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,5l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1991 cm3 - največja moč (ECE) 96 kW (130 KM) pri 6000/min - največji navor (ECE) 171 Nm pri 4500/min |
---|---|
Prenos moči: | uravnavani katalizator: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/50 R 16 V (Yokohama Advan A460) |
Zmogljivost: | največja hitrost 203 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,7 s - poraba goriva (ECE) 11,2/6,9/8,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Mase: | prazno vozilo 1160 |
Zunanje mere: | dolžina 4265 mm - širina 1705 mm - višina 1420 mm - medosna razdalja 2610 mm - rajdni krog 11,4 m |
Notranje mere: | posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | normno 356 l |
Pospešek 0-100km: | 9,7s |
---|---|
1000m z mesta: | 32,0s ( 161km/h) |
Največja hitrost: | 206km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 8,1l/100km |
poraba na testu: | 10,3 l/100km |
Napake med testom: | brez napak |
-
Mazda 323 GT 2.0 je družinski avtomobil, ki ob športnem podvozju in solidnem dvolitrskem motorju postane pravi stroj za uživanje. Z drugimi besedami: nudi vse udobje stalnim potnikom, kadar se vozniku zahoče popestritve, pa navdušuje z odlično lego na cesti, dobrimi zavorami in športnimi užitki.