Mazda 323F 2.0 Ditd Comfort

23. 1. 2003 | Aljoša Mrak
Deli

Mazda 323F je vedno koketirala s športnostjo. Zato me je pred vstopom v avtomobil zanimalo, ali so na to pri turbodizlskem motorju pozabili. Odgovor se glasi: niso!

Dizelmanija je dosegla tudi Mazdo, oziroma, če smo čisto odkriti, se japonska industrija le prilagaja evropski dizelmaniji. Tudi pri bolj športni 323F. Majhen avtomobil, ki naj bi zagotavljal zadovoljitev dinamičnih voznikov, je z oznako DITD na srečo prav tako športen.

Zakaj? Zato ker dvolitrski turbodizel s tehnologijo skupnega voda zagotavlja 74 kW (100 KM) pri 4000 vrtljajih v minuti, ki je za kompaktneža več kot dovolj. Dovolj je za dinamično prehitevanje in za učinkovito vleko v zahtevnejše klance, kaj šele za zmerno in varčno »kruzanje«. A ker z modelom 323F hočejo zadovoljiti tudi športno naravnane voznike, smo od testne F-ke zahtevali še več … užitkov med vijuganjem po zahtevnih ovinkih. Zato smo se skozi pet prestav sprehodili s polnim plinom, zato smo zavore priganjali do meje pregretja in zato smo od volanskega mehanizma zahtevali komunikativnost.

Stroge kriterije je F-ka sprejela in jim brez večjih težav tudi zadostila. Menjalnik je natančen, motor se kljub pomoči turbinskega polnilnika hitro odzove na ukaze s stopalke za plin, podvozje se predvidljivo odziva na cestne izbokline, le zavore so se po večkratnih zaporednih zaviranjih začele neprijetno tresti. Nekaj potrpljenja, da so se ohladile, in tresenje je do naslednjega zahtevnejšega zaviranja čudežno izginilo!

Najbolj športna izmed vseh Mazd (pravzaprav bi morali govoriti v pretekliku, saj se večja Mazda6 prav odkrito spogleduje s športnostjo in je pri dinamičnih voznikih tudi toplo sprejeta) ohranja vse dobre lastnosti vozil te znamke. Prvi plus na spisku prednosti je seveda bogata oprema, ki jo je premogla testna 323F.

Štiri varnostne blazine, mehanska klimatska naprava, električno nastavljivi vzvratni ogledali, električno pomični prednji stekli, radio s CD-predvajalnikom in osrednja ključavnica vas bodo razveselili, siva in oblikovno preživeta notranjost pa zamorila. Večja zamera notranjosti je le volanski obroč, ki ni vzdolžno nastavljiv. Pa še to napako sem moral iskati s povečevalnim steklom, saj je položaj za volanom vseeno dober …

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.548,32 €
Cena testnega modela: 15.548,32 €
Moč: 74kW (101 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,0 s
Največja hitrost: 189 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 4000/min
Prenos moči: največji navor 230 Nm pri 2000-2600/min - motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 14 H
Zmogljivost: največja hitrost 189 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,0 s - poraba goriva (ECE) 7,5/5,0/5,9 l/100 km (plinsko olje)
Mase: prazno vozilo 1200 kg
Zunanje mere: dolžina 4250 mm - širina 1705 mm - višina 1420 mm - medosna razdalja 2610 mm - kolotek spredaj 1470 mm - zadaj 1470 mm - rajdni krog 11,4 m
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: (normno) 356 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 11,6s
1000m z mesta: 33,4s ( 155km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,5 (IV.)s
Največja hitrost: 190km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,7l/100km
poraba na testu: 8,4 l/100km
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Dober kompromis med športnostjo (kar od 323F vsekakor pričakujemo) in varčnostjo (sodoben turbodizelski motor!). Pa vendar ostaja tisti ščepec slabega priokusa, ki se ga je Mazda s Šestico dokončno znebila: neprepoznavnost. A če potrebujete nezahteven avtomobil za vsak dan, ki ga ob nedeljah lahko tudi malce »tiščite«, je 323F s turbodizelskim motorjem prava izbira.

Hvalimo in grajamo
motor
poraba
navor
bogata oprema
tresenje motorja
tresenje zavor po treh zaporednih zahtevnejših zaviranjih
le po višini nastavljiv volanski obroč