Pravzaprav zamisel nikakor ni nova. Številne evropske avtomobilske tovarne namreč že vrsto let vestno skrbijo za oblikovno prepoznavnost svojih modelov. Pri japonskih avtomobilih smo to nekoč pogrešali, vendar se časi spreminjajo. Vsaj pri Mazdi.
Značilno peterokotno masko s kromano letvico v zgornjem robu in z velikim Mazdinim znakom v sredini je mogoče opaziti že pri limuzinskem kombiju MPV, Premacyju in Demiu, zdaj pa se z njo baha tudi Mazda 626. Torej? Ne pomislite napačno! Prenova, ki jo je doživel model 626 v letošnjem letu, ne zajema zgolj nove maske, Spredaj sta nova tudi žarometa, ki zdaj zagotavljata nekoliko boljšo osvetlitev ceste, za dinamičnejši videz so pod njiju namestili še večji prednji odbijač.
Ob straneh je opaziti nekoliko manj novosti, saj so nove le zaščitne letvice v barvi karoserije, zadek pa je spet več novosti. Tako kot prednji del je dobil nove luči, v beli in rdeči kombinaciji, nov pa je tudi zadnji odbijač. Marsikdo bo morda upravičeno potarnal, da se »nova« Mazda 626 ni veliko spremenila, kar je res, a kljub temu moramo priznati, da je oblikovno vendarle videti nekoliko bolj dinamična, kot smo bili vajeni.
Nekaj novosti je opaziti tudi v notranjosti, čeprav lahko, tako kot za zunanjost, zapišem, da se v grobem ni spremenila. Nova sta volanski obroč, z velikim kromanim znakom v sredini ter naslon za roke med prednjima sedežema, ob tem pa so v notranjosti s kromom prevlekli še kljuke na vratih, sedeže so oblekli v kakovostnejše blago (velur) ter nekoliko olepšali merilnike. Toda bistveno to vendarle ne spremeni že znanega občutka v notranjosti Mazde 626.
Udobje, ki ga ponuja, ostaja še vedno na zelo visoki ravni za ta avtomobilski razred. Prednja sedeža sta udobna in povsem primerna za evropske kupce. Tudi z ustreznim položajem voznik ne bo imel težav, saj sta po višini nastavljiva tako volanski obroč kot sedež. Počutje med vožnjo v Mazdi 626 je precej bližje evropskim kot japonskim avtomobilom. Za linije armaturne plošče in merilnike tega sicer ne bi mogel zapisati, zato pa dober položaj za volanskim obročem, primerno trdi sedeži in volanski servomehanizem ter izredno zanesljiva lega na cesti zagotavljajo občutek, ki ga voznik pravzaprav pričakuje v takšnem avtomobilu.
Nad udobjem pa se tudi preostali potniki ne bodo mogli pritoževati. Celo štirje odrasli bodo v Mazdi 626 našli dovolj prostora, solidno velik pa je tudi prtljažnik, saj ponuja zadovoljivih 500 litrov prostornine. Udobje seveda ni odvisno zgolj od prostora, ampak tudi od opreme, in nova Mazda 626 tu ne razočara.
Testna je nosila oznako TE, ki v različici z 1, 8-litrskim motorjem označuje najbogatejšo opremo. Če na hitro preletimo seznam, lahko ugotovimo, da povsem upravičeno. V tem paketu namreč dobite tudi ABS, skupaj z dodatkom EBD, ki ob štirih kolutnih zavorah (novo! ) zagotavlja varno zaviranje v kritičnih trenutkih, TCS (nadzor nad zdrsavanjem gnanih koles), štiri varnostne blazine, samodejni izklop varnostnih blazin na sovoznikovi strani, kadar sedež ni zaseden, prednji meglenki, daljinski upravljalnik osrednje ključavnice, električni pomik vseh štirih stekel, zunanjih ogledal in radijske antene, samodejno klimatsko napravo, imitacijo lesa na sredinski konzoli in še bi lahko naštevali. Pod poglavje »udobje« pa lahko uvrstimo tudi izboljšano zvočno izolacijo, saj iz motornega prostora prihaja v potniško kabino veliko manj hrupa.
Ob prenovi so namreč še izdatneje zvočno izolirali pokrov motorja, prednja blatnika, požarno steno med motorjem in potniškim prostorom, prednja (A) stebrička ter armaturno ploščo, skupaj s sredinsko konzolo. In resnično zvok 1, 8-litrskega motorja, tudi v višjih vrtljajih, za potnike v kabini ni moteč. Štirivaljnik, ki Mazde 626 poganja že vrsto let, je dobil nekaj dodatne moči, tako da zdaj njegova moč znaša 74 kW/100 KM.
Kljub temu pa še vedno ne morem zapisati, da je športno živahen, temveč je namenjen predvsem udobni vožnji. To postane še posebej očitno, ko je avto polno obremenjen, saj nekoliko »predolg« diferencial v menjalniku zatre elastičnost in poskočnost motorja, ki bi ju potrebovali pri prehitevanju, se pa zato oddolži na avtocestah, z ugodno visoko končno hitrostjo ter zmerno porabo goriva.
Sicer pa Mazda 626 v vseh treh karoserijskih različicah že oblikovno ne skriva svoje družinske namembnosti in to želi dokazati tudi z motorno paleto. Da je 626 Mazdin model, pa bodo zdaj, ko so ji namenili novo masko, lahko dovolj hitro ugotovili tudi tisti, ki jim avtomobili nikakor niso prva stvar v življenju.
Matevž Korošec
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 15.899,12 € |
Moč: | 74kW (100 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,8 s |
Največja hitrost: | 182 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,6l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 85,0 mm - gibna prostornina 1840 cm3 - kompresija 9,7 : 1 - največja moč 74 kW (100 KM) pri 5500/min - največji navor 152 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,5 l - motorno olje 3,7 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,666; II. 1,842; III. 1,310; IV. 0,970; V. 0,755; vzvratna 3,166 - diferencial 3,619 - gume 195/60 R 15 V (Bridgestone B 390) |
Zmogljivost: | največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,8 s - poraba goriva (ECE) 10,1/6,2/7,6 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 4 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj vzdolžna vodila, prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBP - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1170 kg - dovoljena skupna masa 1695 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1225 kg, brez zavore 550 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4590 mm - širina 1710 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2610 mm - kolotek spredaj 1465 mm - zadaj 1470 mm - rajdni krog 11,2 m |
Notranje mere: | dolžina 1630 mm - širina 1430/1440 mm - višina 930-960/890 mm - vzdolžnica 860-1080/910-680 mm - posoda za gorivo 64 l |
Prtljažnik: | (normno) 502 l |
T = 21 °C, p = 1014 mbar, rel. vl. = 55 % | |
Pospešek 0-100km: | 11,9s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,9s ( 153km/h) |
Najmanjša poraba: | 9,7l/100km |
poraba na testu: | 10,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,5m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Mazda 626 je z letošnjim letom doživela prenovo, ki pa njenega končnega izgleda vseeno drastično ne spreminja. Nova odbijača, prednji žarometi, maska ter zadnje luči poskrbijo predvsem za nekoliko dinamičnejši in simpatičnejši izgled, zato pa je počutje v njeni notranjosti ostaja še vedno skoraj povsem tako kot smo ga bili vajeni.