Z japonci je že tako, da velikokrat povsem po krivici ne najdejo pravega razumevanja med slovenskimi avtomobilskimi kupci. Smo pač narod, ki je zelo tradicionalno usmerjen in ko se nas prime kakšen predsodek, zelo dolgo traja, da sprevidimo, da se časi spreminjajo.
Avtomobili iz dežele vzhajajočega sonca mogoče v preteklosti res niso ponujali vsega kot evropski štirikolesniki, toda to se je že davno spremenilo. Lep primer je na primer Mazda. Če sem bolj natančen, Mazda 626 z dvolitrskim motorjem in vsem, kar danes sodobni kupec zahteva v udobnem in varnem avtomobilu.
V notranjosti že dolgo ne najdemo več tako »opevane« cenene plastike, potnike zdaj razvajajo udobni sedeži iz kakovostne tkanine, ki so ravno prav trdi tudi za dolga potovanja. Voznikov je še izdatno nastavljiv, kar je v mojem primeru pomenilo, da sem nenavadno hitro našel skoraj idealen položaj za volanom.
K temu sodi seveda bogata serijska oprema, skupaj z ABS, električnimi šipami, s potovalnim računalnikom in še čem. Prtljažnik prav tako pogoltne veliko prtljage, štirivaljnik pa ne preveč bencina. Čeprav 130 konjev ni preveč živih, konec koncev to tudi ni v naravi tega avtomobila, saj je prej družinski avtomobil kot kaj drugega, se zadovolji tudi z devetimi litri bencina na 100 kilometrov.
Glede na udobno podvozje in vse, kar ta avtomobil pač ponuja, ga še najbolj tepe zunanjost. Pa ne, da bi bilo z njo karkoli narobe, le nekam preveč neizrazita je, če hočete, zelo »politično korektna«. Kupci, ki se želijo identificirati tudi z avtomobilom, kar pozabite, kdor pa ima avtomobil predvsem za prevozno sredstvo in pravzaprav noče izstopati iz okolice, pa lahko razmisli tudi o tej Mazdi. Seveda, če je pripravljen zanjo odšteti slabe 4 milijone tolarjev. Ali je to preveč, pa se odločite sami.
Andraž Zupančič
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 16.406,96 € |
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,6 s |
Največja hitrost: | 208 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,1l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 92,0 mm - gibna prostornina 1991 cm3 - kompresija 9,7 : 1 - največja moč 100 kW (136 KM) pri 5800/min - največji navor 178 Nm pri 4500/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,5 l - motorno olje 3,7 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,666; II. 1,842; III. 1,310; IV. 0,970; V. 0,755; vzvratna 3,166 - diferencial 4,105 - gume 195/60 R 15 V (Michelin Pilot HX) |
Zmogljivost: | največja hitrost 208 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,6 s - poraba goriva (ECE) 10,8/6,5/8,1 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj vzdolžna vodila, prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBP - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1240 kg - dovoljena skupna masa 1710 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 550 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4590 mm - širina 1710 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2610 mm - kolotek spredaj 1465 mm - zadaj 1470 mm - rajdni krog 11,2 m |
Notranje mere: | dolžina 1630 mm - širina 1430/1440 mm - višina 950-980/860 mm - vzdolžnica 860-1080/880-650 mm - posoda za gorivo 64 l |
Prtljažnik: | (normno) 502 l |
T = 22 °C, p = 1071 mbar, rel. vl. = 43 % | |
Pospešek 0-100km: | 10,3s |
---|---|
1000m z mesta: | 31,7s ( 169km/h) |
Največja hitrost: | 207km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 8,6l/100km |
poraba na testu: | 9,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,6m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
-
Mazda 626 2.0 je lep primer kompromisa med zmogljivostjo, uporabnostjo in ceno. Seveda mora kupec vzeti v zakup, da s tem avtomobilom ne more izstopati, a ravno to je lahko za marsikoga lep razlog za nakup. Kajti karoserija nudi dovolj uporabnega prostora in velik prtljažnik, ki bo razvcesil predvsem družinskega očeta. Kajti s tem avtomobilom dobi veliko več, kot bi lahko pričakoval.