Slovenski avtomobilski trg se spreminja in predvsem od uvedbe Volkswagnovega motorja TDI tudi Slovenci vedno raje posegajo po »naftnih« motorjih. In ker sodobne zahteve terjajo svoje, je tudi Mazda vstopila v klub dizelskih motorjev z neposrednim vbrizgom.
Pri njih se imenujejo DITD, kar pomeni (prenovljenih) 110 konjičev, ugodne vozne lastnosti, sprejemljivo porabo, vse skupaj pa je zapakirano v sicer nevpadljivo, toda uporabno karoserijo velikega avtomobila srednjega razreda s petimi vrati.
Notranjost sicer nima kakšnega posebnega ekskluzivnega pridiha, toda še vedno je dovolj solidno in natančno izdelana, že dolgo ne najdemo več tako »opevane« cenene plastike, potnike zdaj razvajajo udobni sedeži iz kakovostne tkanine, ki so ravno prav trdi tudi za dolga potovanja. Voznikov je še izdatno nastavljiv, kar je v mojem primeru pomenilo, da sem nenavadno hitro našel skoraj idealen položaj za volanom.
Tudi serijska oprema je dovolj bogata, da lahko zadovolji tudi izbirčnejše kupce, v prtljažnik pa ravno zaradi petih vrat lahko stlačite veliko prtljage. Natančneje, vanj je gre za 502 litra.
Še največja zamera gre - presenetljivo - motorju. Sicer je 110 konjev zelo poskočnih, toda v spodnjem območju vrtljajev je motor dobesedno mrtev. Zares se zbudi šele tik pod 3000 vrtljaji, zato je priporočljivo speljevanje z nekaj več plina. In pri »skakanju« v kolono ali pri hitrem speljevanju v križišču lahko ta pomanjkljivost vsaj na začetku povzroči kar nekaj sivih las.
Poleg tega motor ni najbolj tik, konkurenčni izdelki so na tem področju prepričljivejši.
Toda kdor ni preveč občutljiv in kdor se privadi na te motorne pomanjkljivosti, bo s tem motorjem zadovoljen. 110 konjev moči je namreč dovolj, 64-litrska posoda za gorivo zagotavlja ne prav pogoste obiske bencinskih črpalk in vozne lastnosti so solidne, to pa dopolnjujeta še udobno podvozje in prostorna karoserija. Ta je sicer malce nevpadljiva, toda marsikdo išče tudi to.
Andraž Zupančič
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 18.866,14 € |
Moč: | 81kW (110 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,0 s |
Največja hitrost: | 191 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - vrstni - dizelski - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 81 kW (110 KM) pri 4000/min - največji navor 230 Nm pri 1800-3000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 195/60 R 15 |
Zmogljivost: | največja hitrost 191 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,0 s - poraba goriva (ECE) 7,4/5,1/5,9 l/100 km (plinsko olje) |
Zunanje mere: | dolžina 4590 mm - širina 1710 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2610 mm - rajdni krog 11,2 m |
Notranje mere: | posoda za gorivo 64 l |
Prtljažnik: | normno 502 l |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,6s ( 152km/h) |
Največja hitrost: | 190km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 6,5l/100km |
poraba na testu: | 7,6 l/100km |
Napake med testom: | brez napak |
-
Mazda 626 razvaja z notranjo prostornostjo in velikim prtljažnikom ter tako povsem zadovoljuje družinske potrebe. Motor trpi zaradi “turbo luknje” v nižjih vrtljajih, moti pa tudi glasno delovanje.