Test: Mazda CX-3 - G120 Attraction

31. 3. 2018
Deli

Avtomobili se spreminjajo z dinamiko, ki ji nekateri sledijo zelo dosledno, drugi malo manj. Dinamika je eden od tistih adutov, na katerega stavijo pri Mazdi. Ali je to tudi dovolj, je seveda že drugo vprašanje.

Oblika, s katero se ponaša Mazda CX-3, je prepoznavna, všečna in izraža dinamiko. Lahko rečemo celo, da gre za zelo lep oblikovalski primer, kako je lahko križanec videti športno.

Od zadnje prenove lahko govorimo le o minimalnih kozmetičnih osvežitvah, kar je dokaz, da so z obliko zadeli že v prvo. Tudi ko se usedemo v notranjost in primemo za volan, postane jasno, da gre za avto, v katerem so dobro odmerili voznikov delovni prostor. Udobja je dovolj za povprečno raslega voznika, zelo jasno pa je poudarjena športnost, ki se iz zunanjosti zelo prefinjeno seli v notranjost. Materiali so kakovostni, detajli lepo obdelani in zaključeni v celoto, ki vozniku in potnikom zagotavlja prijetno počutje med vožnjo.

Športni detajli, volan in prestavna ročica menjalnika, oblečena v kakovostno usnje, vsemu dodajo tisti kanček prestiža, ki to Mazdo CX-3 postavi pol koraka pred marsikaterega konkurenta. To prednost ohrani tudi, ko spelje z mesta, saj da jasno vedeti, da je njeno bencinsko gnano srce živahno in se ne ustraši dinamične vožnje. Zelo natančen, šeststopenjski menjalnik in štirivaljnik s 120 'konji' poskrbita, da vozniku ni nikoli dolgčas, kljub dinamičnosti pa poraba ni pretirana. 6,9 litra na 100 kilometrov je soliden podatek, daleč od požrešnosti.

Če bi morali poleg oblike in kakovosti izdelave ter detajlov izpostaviti le eno stvar, bi brez veliko premišljevanja postavili na prvo mesto zelo dobro voznost. Avto se glede na to, da je pravzaprav športni terenec, ki ima v osnovi nekoliko višje težišče, vozi zelo dobro. 'Terenskosti' je sicer bolj za vzorec, s 115 milimetri oddaljenosti od tal boste lažje kot čez kakšno skalo ali jarek zapeljali prek robnika ali pločnika. A verjamemo, da se boste za bolj terenskim avtomobilom ozrli kje drugje.

Sicer zelo dober avto je zob časa načel tam, kjer razvoj hiti, bolje rečeno: prehiteva po desni. Zabavna elektronika, upravljanje menijev na majhnem zaslonu je zastarelo in počasno. Vrtljiv gumb na sredinski konzoli je sicer povsem dobra rešitev, vendar le do trenutka, ko pri konkurenci preizkusiš tisto, kar je na tem področju ta hip najbolj sveže.

besedilo: Slavko Petrovčič · foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 19.740 EUR €
Cena testnega modela: 19.740 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/ min – največji navor 204 Nm pri 2.800/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjskiročni menjalnik – gume 215/50 R 18 V (Toyo Proxes R40).
Zmogljivost: največja hitrost 192 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO2 137 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.230 kg – dovoljena skupna masa 1.690 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.275 mm – širina 1.765 mm – višina 1.535 mm – medosna razdalja 2.570 mm – prtljažnik 350–1.260 l – posoda za gorivo 48 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.368 km
Pospešek 0-100km: 101,1s
402m z mesta: 17,1s ( (134 km/hkm/h)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Hvalimo in grajamo
Videz
motor
voznost
materiali, kakovost izdelave
nekoliko trdo podvozje
počasen in zastarel infozabavni sistem