Mazda Demio 1.5i

Nikoli mi ne bo jasno, zakaj se ljudje ne učijo, potem pa tudi naučijo. Saj veste, tisti oguljeni rek, da se pametni učijo na tujih izkušnjah, neumni pa na svojih, še kako drži. Mazda je Demia, svojega najmanjšega enoprostorca, predstavila že leta 1998. Takrat so bile zapisane pozitivne ocene, toda hkrati smo opazili kar precej pomanjkljivosti. Katere, vas zanima? Vedno tečni preizkusni vozniki smo se najbolj pritoževali nad sedeži, hkrati pa smo vsi grajali tudi obupno neprepoznavno obliko karoserije in zelo v sivo povprečje odeto notranjost.

Prenesi PDF testa
22. 2. 2001

Potem so Mazdini oblikovalci in inženirji spet pljunili v roke in se lotili Demiove prenove. Lepo, smo si dejali, sedaj bodo dodelali pomanjkljivosti, ga odeli v prikupnejšo zunanjost in notranjost, tako da bo Demio končno zares pokazal svetu, koliko velja.

In res, inženirji in oblikovalci so zamenjali odbijače, prednji luči sta dobili »kristalni« videz, notranjost pa so odeli v dvobarvno kombinacijo. Voznik je dobil nov volanski obroč (po vzoru večjih modelov), odlično prilagodljivost zadnje klopi (pomična zadnja klop, po polovici deljiv naslon) pa so, hvala bogu, pustili na miru. Potem pa začnem stikati po avtomobilu in se spraševati, zakaj niso bili pri svojem početju radikalnejši? Fantje, nekaj izvirnosti, popoprane z drznostjo, nikoli ne škodi. Saj veste, temu pogosto posplošeno rečemo tudi italijanski način prodaje, ko te ponavadi premami lepa »škatla«. Naj mi bo oproščeno, če sem užalil katerega od ljubiteljev italijanskih avtomobilov, hkrati pa priznam, da obstaja tudi med njimi veliko izjem.

V Demiu pa zopet najbolj grajamo sedeže. S tistimi zadaj še lahko nekako preživimo, toda prednja ne sodita niti v povprečje tega avtomobilskega razreda. Sedalna dela sta odločno prekratka za normalno rasle moške, zato je problematičen že osnovni položaj za volanom. K slabi oceni prispeva tudi volanski obroč, ki je nastavljiv samo po višini, poleg tega tudi ni vzdolžno pomičen. V hitreje odpeljanih ovinkih boste poleg slabega sedenja še ugotovili, da se obupano držite za volanski obroč: s tem ne boste skušali izboljšati občutka, ampak ima sedež tako malo bočnih opor, da vas samo varnostni pas zadržuje, da ne pristanete v sovoznikovem naročju. Nič kaj prijetno.

Zelo prijeten pa je v tem Demiu seznam opreme: začnemo lahko z osrednjo ključavnico (obesek na ključu), nadaljujemo z mehansko klimatsko napravo, še dopolnimo s servovolanom, končamo pa z varnostnimi dodatki ABS in dvojnima varnostnima vrečama. Premalo? V redu, potem dodajmo še električno nastavljivi vzvratni ogledali in radio z možnostjo poslušanja zgoščenk. Zadovoljni? Jaz, priznam, sem bil.

Zadovoljen pa sem bil tudi z novim 1, 5-litrskim motorjem. Motor je sicer že stari znanec iz modela 323, vendar so ga pred vgraditvijo v Demiovo ogrodje še dodelali in s tem prilagodili manjšemu avtomobilu. Petinsedemdeset poskočnih konjičkov bo povsem dovolj, da se boste z zelo hitro premikali po sicer prenatrpanih mestnih jedrih (za kar je ta avtomobil tudi namenjen), s končno hitrostjo 160 km/h pa ne boste niti najpočasnejši na avtocestah. Dobro, dobro, saj vem, da je omejitev na slovenskih avtocestah 130 km/h, zato v bistvu končna hitrost ni toliko pomembna.

Važnejši je podatek o najvišjem navoru (116 Nm pri 2.500 vrtljajih), ki z drugimi besedami ponazarja, da ne boste najpočasnejši pri vožnji v hud klanec. Aha, pravite, da je to pomembnejše? Tudi takrat, ko morate z ženo na sobotno potepanje po trgovinah, ki traja in traja. Potem pa neizmerno množico vrečk in škatel stlačite v prtljažnik, ki s prilagodljivostjo (od 330 do kar 1300 litrov! ) razvaja še tako razvajene. Pri prtljažniku mi samo ena stvar ni bila jasna, zakaj je tudi s sedežem v skrajnem položaju in z nameščeno zaščitno ponjavo (saj veste, da nepridipravi ne bi imeli svoje izložbe) zijala »špranja«. Če naj bi ponjava skrila stvari v prtljažniku, potem v Mazdi Demiu ne opravlja svojega namena.

Demio je s prenovo dobil nekaj svežine, ki pa nikakor ne spada v rubriko »drastičen poseg«. Za kaj takega so pri Mazdi verjetno preveč tradicionalni in mogoče pretogi. Zato pa mi je všeč njihovo vztrajanje pri preizkušeno dobrih stvareh pri tem avtomobilu: udobju, prostornosti, zmogljivosti, legi, ceni. Da, Demio vas ne bo razvajal z nenavadnimi oblikami ali živimi barvami, temveč z racionalnostjo. Kar pa, ko potegnemo končno črto pod vsemi zahtevami, veliko pomeni.

Aljoša Mrak

FOTO: Uroš Potočnik

Mazda Demio 1.5i

Osnovni podatki

Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.588,55 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,0 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,3l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78,0 × 78,4 mm - gibna prostornina 1498 cm3 - kompresija 9,4 : 1 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5000/min - največji navor 116 Nm pri 2500/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 3,4 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,416; II. 1,842; III. 1,290; IV. 0,972; V. 0,820; vzvratna 3,214 - diferencial 3,850 - gume 175/60 R 14 T (Pirelli Winter)
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,0 s - poraba goriva (ECE) 9,2/6,2/7,3 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBP - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 970 kg - dovoljena skupna masa 1450 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 900 kg, brez zavore 410 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 3815 mm - širina 1670 mm - višina 1535 mm - medosna razdalja 2390 mm - kolotek spredaj 1420 mm - zadaj 1418 mm - rajdni krog 9,4 m
Notranje mere: dolžina 1550 mm - širina 1360/1360 mm - višina 1000/930 mm - vzdolžnica 810-1040/1080-820 mm - posoda za gorivo 43 l
Prtljažnik: normno 330-409 l

Naše meritve

T = 2 °C - p = 1003 mbar - rel. vl. = 73 %
Pospešek 0-100km: 12,7s
1000m z mesta: 30,7s ( 147km/h)
Največja hitrost: 158km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,7l/100km
poraba na testu: 9,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 66,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Mazda Demio je eden tistih avtomobilov, ki ga na cestah skoraj ne opazimo. Ne, ne, napačno ste me razumeli. To ni zato, ker bi jih tako malo prodali, ampak zato, ker ga sploh ne opazite. Saj veste, zelo priljubljeno rečemo temu: Ah, še en japonski izdelek. Seveda mu pri tem delamo tudi krivico, saj je to dober izdelek. Prostora v notranjosti je ogromno, motor je kljub žeji ob priganjanju dober, podvozje izvrstno, oprema in cena sta odlična. Ko na koncu sešteješ pluse in minuse, se tehtnica nagne k plusu.

Hvalimo in grajamo
prostornost
bogata oprema
motor
menjalnik
cena
volanski obroč je nastavljiv le po višini
prekratek sedalni del prednjih sedežev
zaščitna ponjava
sovoznikov zaprt predalnik ni osvetljen