Mazda MX-5 RC 1.8i Revolution

Kolega iz sosednjega uredništva vozi prejšnjo generacijo tega najbolj priljubljenega roadsterja vseh časov. In glede na to, da je fotograf, smo mu stežka verjeli, da s tem avtom z lahkoto shaja vsak dan.

Seveda je človek pred nakupom avtomobila zahteven glede stvari, ki mu jih ta prinaša. Torej glede udobja, prostornosti, porabe, prilagodljivosti . . Le redki so pripravljeni sklepati kompromise na račun čistega užitka v vožnji. In tisti, ki so, se znajdejo za volanom tega avtomobila.

A to odrekanje še zdaleč ni ogromno. Prostornost v notranjosti? Dovolj je je, če ravno ne igrate na položaju krilnega centra v prvi košarkarski ligi. Prtljažnik? Z lahkoto 'pogoltne' 150 litrov prtljage.

Pametno je le, da jih razporedite v več manjših potovalk in tako izkoristite vsak kotiček prtljažnega prostora. Ko pa je trda pomična streha v zaprtem položaju, se bo za vašim hrbtom znašla priročna luknja. Pazite samo, da tam ne pozabite kakšnih dragocenosti, saj jih bo streha pri odpiranju (mimogrede, streha se odpre ali zapre v neverjetnih 12 sekundah) pomečkala.

Verjetno smo vas prepričali glede vsakdanje uporabnosti, zdaj pa se sprašujete, kakšne užitke vam ponuja ta avto. Ob prihodu tretje generacije tega roadsterja smo na uredništvu brali test neke priznane angleške avtomobilistične revije, ki je med množico avtomobilov (tudi superšportnikov) iskala takega z najboljšo voznostjo.

Torej avtomobil, pri katerem voznik najbolje čuti, kaj se pri vožnji dogaja z vozilom. Vsi smo le debelo pogledali, ko smo videli, da je prvo mesto zasedla Mazda MX-5. Sicer nam ni uspelo preizkusiti vseh, ki so se znašli na njihovem seznamu preizkušenih avtomobilov, lahko pa zatrdimo, da je vožnja s tole Mazdo velik užitek.

Odlično naravnano podvozje, neposreden volan in uravnoteženost vozila ponujajo nepopisne užitke, če le znate izkoristiti te atribute – seveda imamo v mislih bolj dinamično vožnjo. Hitro se boste navadili, da je ob zdrsu zadka dovolj le majhen popravek na volanu, ki avto kaj hitro vrne v prave tirnice. Nobeno naprezanje in odvečna telovadba z volanom nista potrebna. Hitro vas zasvoji, verjemite.

1, 8-litrski motor smo že preizkušali v različici s platneno streho (AM 16/2006) in zapisali smo, da sicer popolnoma zadovoljuje potrebe po užitku, a da mu vseeno manjka malce navora pri nižjih vrtljajih. Glede na to, da je različica s trdo streho še malce težja (za le 37 kilogramov), bomo ostali pri teh besedah.

Motor še zdaleč ni slaboten, vendar pa se splača pokukati k močnejšemu bratu. Če ne drugega, dobite pri bencinskemu 2.0 še zaporo zadnjega diferenciala, poraba goriva pa ni dosti večja.

MX-5 ni zaman najbolj prodajan roadster vseh časov. Njegova prodaja tudi dokazuje, da ni malo ljudi, ki zaradi čistega užitka sklenejo kak majhen kompromis glede uporabnosti. Naj ponovimo: majhen kompromis, saj pri tej Mazdi ni toliko odrekanja. S tem avtomobilom se da namreč vsak dan čisto lepo živeti.

Saša Kapetanovič, foto:? Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 25.716 €
Cena testnega modela: 26.115 €
Moč: 93kW (126 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni –bencinski – gibna prostornina 1.798 cm? – največja moč 93 kW (126 KM) pri 6.500/min – največji navor 167 Nm pri 4.500/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/50 R 16 V (Yokohama Advan A11A).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 9,9/5,8/7,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.117 kg – dovoljena skupna masa 1.365 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.995 mm – širina 1.720 mm – višina 1.255 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 150 l
Naše meritve
T = 16 °C / p = 990 mbar / rel. vl. = 47 % / Stanje kilometrskega števca: 1.519 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 16,9s ( 134km/h)
1000m z mesta: 30,9s ( 170km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,9 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 16,9 (V.)s
Največja hitrost: 200km/h (V.)
poraba na testu: 9,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,4m
AM meja: 40m
Ocena
  • Odlično podvozje, komunikativen volan, igriv zadek, dirkaško kratki gibi prestavne ročice, veter okrog ušes ... Z eno besedo: uživajte!

Hvalimo in grajamo
vozne lastnosti
hitro zapiranje/odpiranje strehe
lega
navor v nižjih vrtljajih