Mazda2 1.4i GT

12. 6. 2003
Deli

Prijazno čistokrvno Ljubljančanko ali okolišanko srečaš menda samo še na tržnici. Po krajši bitki z varnostnikom nama je s fotografom uspelo malo Mazdo zapeljati med pomladansko cvetje in narediti nekaj fotografij. Gospa izza pulta je prijazno ponudila šopek rož.

Sodelovanje med Mazdo in Fordom nosi zdaj že kar brado, ampak tako tesnega sorodstva med avtomobili teh znamk še ni bilo. Vsaj ne med avtomobili z višjimi prodajnimi številkami. Zdaj Mazda2, ko se mimo pripelje (nova)

Fiesta, prijazno pogleda za njo, le malce večjega Fusiona pa spoštljivo pozdravlja.Jasno; večina tistega, kar je skrito očem, si delita, vključno z motorji. Ampak voznik, predvsem pa potniki, tega ne opazijo.

Mazda2 je uradno naslednica modela Demio (in ji je zelo od daleč tudi še vedno malce podob- na) in je uradno tudi avtomobil nižjega razreda, torej tistega, kjer v Sloveniji vlada Clio. Toda mersko (zunaj in znotraj) sili opazno stran od preostale konkurence in se skorajda dotika (nekaterih manjših predstavnikov) spodnjega srednjega razreda.

Skoraj štiri metre skupne dolžine Dvojke in prostorsko ugodna (sicer pa danes vsakdanja) namestitev pogonskega sklopa (motor in menjalnik nameščena pred prednjo premo prečno) sta glavna vzroka, da je občutek prostornosti v tem avtomobilu zelo dober. Ne glede na to, kam sedete, je okrog veliko zračnosti. Na zadnji klopi sicer še vedno ni širinskega prostorskega čudeža, saj se trije odrasli malce drenjajo, je pa tam vseeno dovolj prostora tudi za glave višjeraslih, bolj košarkaških mož. In žena.

Brez dvoma je prostor prvi adut te Mazde. Še prtljažnik je z osnovnimi 335 litri dokaj pravokotnih oblik blizu večjim avtomobilom (resda pa nima dodatnih predalov ali kljuk), poleg tretjinsko deljive celotne zadnje klopi pa lahko preklopite tudi naslonjalo sovoznikovega sedeža in s tem pridobite približno dva metra dolg prostor, namenjen prtljagi.

Toliko o uporabnosti prostora. Med vožnjo sicer utegnete pogrešati žep na sovoznikovem sedežu (voznikov ga ima), dolgočasne plastike se zdi na nekaterih delih preveč (notranjost vrat) in sicer številni notranji predali niso podloženi s tkanino, tako da njihova vsebina (ključi …) povzročajo kar nekaj neprijetnega zvoka v ovinkih. Je pa nastavitvi naklona naslonjala namenjeno veliko in praktično kolo, sedeži sami pa so prijetno neutrujajoče trdi. A spet: z nekaj premalo bočnega oprijema, še posebej v različici z oznako GT.

Ta naj bi pomenila nekaj več športnosti in v resnici je volanski obroč zelo dober (in športno blizu vozniku), skupaj z velikimi, berljivimi in srebrno obrobljenimi merilniki pa vzbuja nekaj več športnosti. Toda če hoče biti Mazda2 bliže avtomobilom spodnjega srednjega razreda (kot nakazuje s svojimi zunanjimi merami), bi pričakovali še ključavnico za vsaj en notranji predal, potovalni računalnik, podatek o zunanji temperaturi in nastavitev v ledvenem delu sedežev.

Se pa zato oddolži z zelo dobrimi na- in obvolanskimi stikali, z zelo dobrim položajem za volanom (čeprav je ta nastavljiv le po višini), z dobro nastavljivostjo in učinkovitostjo ročne klimatske naprave, s številnimi mesti (trije zaprti predali in dve polički na armaturni plošči) za drobnarije in - spet za bolj športen občutek - nekaj imitacije titana okrog voznika in sovoznika.

Mazda2, če se ji približujete od spredaj, veselo in prijazno gleda, tudi od zadaj jo boste zlahka prepoznali, nasploh pa vzbuja simpatije. Z značilno masko pred hladilnikom motorja si ne dovoli zmede glede porekla, dva vzdolžna strešna nosilca, ki sta po celotni dolžini ob strehi (torej brez špranje) pa sta nekako na poti med zaokrožanjem zunanje podobe in dodatno (prtljažno) uporabnostjo. Zunaj bi ji pravzaprav lahko zamerili le pokrovček posode za gorivo, »nad katerega« je treba vedno s ključem, ampak pri Fordu (ja, prav ste prebrali, to je dediščina Fieste in Fusiona) imajo za to svoje razloge. Zaupajte jim.

Pri sami pogonski mehaniki zaenkrat ni veliko izbirati. Preden bo na voljo (turbo)dizel, boste lahko izbirali med tremi bencinskimi motorji in tale v testni Mazdi2 je bil ravno v sredini, tako po zmogljivostih kot po prostornini. Štirivaljnik streže z dovolj navora, da je Dvojka v mestu živahna in uporabna, saj je za bencinski stroj s 16-ventilsko tehniko od 1500 do 3000 vrtljajev presenetljivo poskočen. V tem intervalu boste zadovoljni tudi s porabo; približno sedem litrov in pol bencina boste potrošili na 100 kilometrov.

Toda davek je treba nekje plačati. Nad 3500 vrtljaji v minuti je motor namreč (spet - za takšno gradnjo - presenetljivo) bistveno manj isker, kot bi pričakovali. Zavrti se sicer prek 6000 vrtljajev v minuti (elektronika muke prekine pri znamki 6500), a postaja vse bolj glasen in ne daje občutka, da se vrti rad. Če ga boste vseeno gnali, se pripravite tudi na 12 litrov bencina za 100 kilometrov. V dveh besedah: ni športnik.

Malce »krivde« pri tem pade tudi na diferencial, ki je dokaj dolgo izračunan, to pa pomeni, da je celoten pogon naravnan na zmerno vožnjo, misleč na motorne vrtljaje. Zato je tale Mazda prijazno tiha in lepo prede pri podeželskem križarjenju z 80 ali 90 kilometri na uro, pa tudi avtocestnih 130 je še lepo v mejah znosnosti. Če pa nekaj večji trušč in pogostejše polnjenje goriva niso ovira, si lahko z Dvojko privoščite tudi živahnejšo vožnjo.

Podvozje je namreč, čeprav le s poltogo zadnjo premo, lepo uglašeno s težo ter merami avtomobila in takšno zmore precej več, kot iztisnete iz motorja. Avtomobil lepo sledi ukazom z volana in tudi pri naglem odvzemanju plina v (pre)hitrem ovinku bo zadek le nežno in rahlo oddrsnil navzven. Ravno toliko, kolikor boste potrebovali. Pri takšni vožnji bo dobrodošla še ena lepa lastnost: odlična komunikacija z menjalnikom. Ročica je namreč čvrsto vpeta, njeni gibi pa so kratki in natančni. Noben tip voznika se ne bo pritoževal nad njo.

Res je; do tistega, na kar namiguje kratica GT, je še daleč. Ampak ta GT je namenjen bolj očem, se pravi, da ponudi (med drugim) ulita platišča in prednje meglenke, in če vzamete Mazdo2 v celem kot velik majhen avtomobil, vas utegne prepričati. Pa še drugačni boste z njo. Z rožico ali brez nje.

Vinko Kernc

Foto: Saša Kapetanovič, Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: AC KONIM d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.885,83 €
Cena testnega modela: 14.564,35 €
Moč: 59kW (80 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,9 s
Največja hitrost: 164 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 prevoženih kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije za lak, 12 let garancije za prerjavenje, 10 let mobilne garancije MES
Menjava olja vsakih 20.000 km
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 396,59 €
Gorivo: 1.673.490 €
Gume (1) 1.539,98 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 8.888,33 €
Obvezno zavarovanje: 1.431,31 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 522.000 €
Skupaj 21.839,01 € (strošek na km: 0,22 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 76,0 × 76,5 mm - gibna prostornina 1388 cm3 - kompresija 11,0 : 1 - največja moč 59 kW (80 KM) pri 5700/min - srednja hitrost bata pri največji moči 14,5 m/s - specifična moč 42,5 kW/l (57,8 KM/l) - največji navor 124 Nm pri 3500/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,583; II. 1,926; III. 1,281; IV. 0,951; V. 0,756; vzvratna 3,620 - diferencial 4,059 - platišča 6J × 15 - gume 195/50 R 15 H, kotalni obseg 1,74 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 34,0 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 164 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,9 s - poraba goriva (ECE) 8,7/5,3/6,5 l/100 km
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama, rajdni krog 10,1 m.
Mase: prazno vozilo 1050 kg - dovoljena skupna masa 1495 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 900 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1680 mm - kolotek spredaj 1460 mm - zadaj 1445 mm.
Notranje mere: širina spredaj 1420 mm, zadaj 1400 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l);
Naše meritve
T = 6°C / p = 1021 mbar / rel. vl. = 27 % / Gume: Continental Premium Contact
Pospešek 0-100km: 13,6s
1000m z mesta: 35,4s ( 144km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,1 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 28,0 (V.)s
Najmanjša poraba: 6,9l/100km
Najvišja poraba: 12,1l/100km
poraba na testu: 9,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,8m
AM meja: 43m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 72dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (304/420)
  • Prvi njen adut je (notranja) prostornost, takoj za njo prilagodljivost notranjosti in prijazen videz karoserije. Če bo šlo s ceno in če bodo ustrezale motorne zmogljivosti, je lahko Mazda2 1.4i dobra alternativa konkurenci.

  • Zunanjost (13/15)

    Prav prikupen in skladen videz ter značilno natančna izdelava - brez pripomb.

  • Notranjost (123/140)

    Nekaj materialov (vratne obloge) je preveč cenenih, zelo dobra dostopnost in notranja prostornost.

  • Motor, menjalnik (25 /40)

    Motoru manjka iskrost, je pa lepo prožen v nižjih vrtljajih. Dolg menjalnik.

  • Vozne lastnosti (71 /95)

    Dobra voznost in volan, odlično pretikanje, a povečana občutljivost na bočni veter in zmerno povečano nagibanje v ovinkih.

  • Zmogljivost (17/35)

    Motor ima veliko dela z dobro tono mase avtomobila, kar se pozna pri pospeševanju in prožnosti. V celem (le) povprečno.

  • Varnost (24/45)

    Zelo dober (aktivno pasivni) varnostni paket, a le povprečne zavore pri močnem zaviranju.

  • Gospodarnost

    Ima odlično garancijo, a že pri rahlo živahnejši vožnji porabi preveč goriva. Tudi osnovna cena je visoka.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 5/5

Hvalimo in grajamo
volanski obroč, merilniki
občutek prostornosti
nastavljanje notranje klimatske naprave
notranji predali, preklopljiv sovoznikov sedež
obdelava prtljažnika
obvolanska stikala
notranja plastika
pokrovček posode za gorivo samo s ključem
glasen električni dvig šip
brez predalov v prtljažniku
le povprečne zmogljivosti
manjka nekaj elementov