Prenovljena štirivratna Mazda3 ima vsega po malem. Lahko je družinska, če se z ženo in otroki velikokrat odpravite na izlete, lahko pa tudi športna, če se očetu mudi na sestanek.
V tem tekstu ne bomo pisali hvalnice oblikovnim spremembam karoserije, saj jih je treba pogledati pod povečevalnim steklom, da jih boste sploh opazili. Nove so recimo v pločevino vdelane linije, novi so zadnji odbijač in poudarjeni obrobi zadnjih luči. Več je barv, saj je sedaj paleta bogatejša kar za sedem odtenkov, to pa je v grobem vse.
A prenovljena Mazda3 ima veliko več novosti, kot jih lahko opazimo na prvi pogled. Recimo nov je 'pametni' ključ, ki ga zazna avtomobil in omogoči odklepanje le z gumbom na kljuki ter zagon le s (sicer neuglednim) plastičnim dodatkom, ki je nameščen neposredno na zagonsko ključavnico. Ob zagonu motorja smo bili najprej navdušeni nad zvočno izolacijo. Motorja (z vsemi njegovimi pritiklinami) zaradi bolje izoliranega motornega prostora in tišjega alternatorja skoraj ni slišati, prav tako je manj neprijetnih zvokov izpod koles.
Predelave na gumah in zadnjem podvozju (dušenje resonan-čnih tresljajev zadnje preme) ter nasploh boljša izoliranost kabine so občutne, saj lahko imate ob nepazljivosti celo občutek, da vam je motor ugasnil, čeprav ste ga še pred minuto zagnali. Ni kaj, pri izolaciji so pri Mazdi res opravili dobro delo, zato se lahko Trojka zlahka uvršča med tišje avtomobile, sploh ko je pod motornim pokrovom bencinski motor.
Na testu smo imeli 1, 6-litrskega, ki zagotavlja 77 kilovatov oziroma 105 'konjev'. To je eden tistih motorjev, ki vdano služi, vendar pa o njem nimaš skoraj nobenega mnenja. Je tih, prožen, odlično se ujame s petstopenjskim menjalnikom, edina zamera gre porabi goriva, saj je na našem testu porabil skoraj 11 litrov neosvinčenega bencina na 100 prevoženih kilometrov.
Kaj je v Mazdi3 družinskega? Prav gotovo prtljažnik, ki s 415 litri zagotavlja toliko prostora, da vanj zlahka stlačite zložljiv voziček in veliko potovalko za prvo pomoč (plenice, robčke, dodatno oblekico za dojenčka . . ), vendar tudi dovolj prostora na zadnjih sedežih, da se lahko na njih udobno peljejo tudi odrasli. Seveda bodo ob tem znali ceniti tudi klimatsko napravo, radio z možnostjo poslušanja cedejev ali zvočnike priznane znamke Bose, za zahtevnejše pa ponujajo še trdi disk za hrambo glasbe (velik 20 gigabajtov).
Pri prtljažniku pa smo zaradi umazanih rok opazili, da so načrtovalci pozabili namestili notranjo kljuko, s katero bi to motečo podrobnost pri odpiranju oz. zapiranju prtljaž-nih vrat zlahka odpravili. In kaj je v Mazdi3 športnega? Podvozje, ki si ga deli s športnim Fordom Focusom, je predvidljivo in zabavno tudi za zahtevnejše voznike. Po novem so še okrepili nosilce prednjih vodil, da je volanski sistem še natančnejši, in dodelali McPhersonove vzmetne noge, da je stabilnost v hitreje odpeljanih ovinkih večja.
Na zadnjo premo so namestili enocevne blažilnike z večjim premerom bata, kot so jih imeli prejšnji (dvocevni), zato je podvozje veliko mirnejše pri hitrih spremembah smeri. Poleg podvozja pa na športnost namigujejo še sedeži z nakazanimi bočnimi oporami, osvetlitev instrumentne plošče (kombinacija oranžnih številk in strupene modre barve osvet-litve podlage), hiter menjalnik in izklopljiv stabilnostni DSC.
Čeprav lahko štirivratno Mazdo3 porinemo tako pod klobuk družinskosti kot športnosti, pa ima vsestranskost eno pomanjkljivost. Mazda3 v ničemer ne izstopa! A v dobi kompromisov je njena vsestranskost pravzaprav njen največji adut, kajne?
Aljoša Mrak
Foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 17.900 € |
Cena testnega modela: | 19.072 € |
Moč: | 77kW (105 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,2 s |
Največja hitrost: | 182 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni – vrstni - bencinski - gibna prostornina 1.598 cm3 - največja moč 77 kW (105 KM) pri 6.000/min - največji navor 145 Nm pri 4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 h (Dunlop SP Winter Sport 3D M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,2 s - poraba goriva (ECE) 8,9/5,7/6,9 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.180 kg - dovoljena skupna masa 1.710 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.475 mm - širina 1.755 mm - višina 1.465 mm |
Notranje mere: | 55 l |
Prtljažnik: | 413 l |
T = 3 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl.: 54 % /Stanje km števca: 14.873 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 129km/h) |
1000m z mesta: | 32,1s ( 162km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,1 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 15,3 (V.)s |
Največja hitrost: | 185km/h (V.) |
poraba na testu: | 10,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,6m |
AM meja: | 40m |
-
Štirivratna Mazda3 ima vse: od družinske naravnanosti (večji prtljažnik) do izvrstne kakovosti izdelave, od športnosti (sorodnost s Fordovim Focusom) do razmeroma ugodne cene glede na bogato opremljenost. Vendar pa ta univerzalnost hkrati pomeni, da v nobeni stvari ne izstopa.