Mazda3 Sport 2.3i MPS

2. 12. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Že na začetku bomo povsem jasni: največja razlika v primerjavi s predhodnikom je zapora diferenciala. Tako malo je bilo treba, da se je Mazda3 MPS . .

. . prebila iz sivega povprečja med najboljše. Že pri testu starega modela smo ugotavljali, da je motor odličen in da avtomobil nedvomno zmore več, kot so pokazale kadeče se gume na zahtevnem dirkališču Raceland. Novinec je naša predvidevanja potrdil.

Mazda3 MPS je najbolj športna različica priljubljenega japonskega avtomobila spodnjega srednjega razreda. Ker je bila nova Trojka že predstavljena na straneh Avto magazina, se bomo osredotočili le na spremembe, ki so očitne pri MPS-ki.

Pri zunanjosti ne bomo odkrivali Amerike: lahko vam je všeč na prvi pogled, lahko pa jo takoj označite za preveč kičasto, da bi jo vzljubili. Žal pa so bili pri Mazdi preveč sramežljivi, da ne rečemo premalo temeljiti pri izdelavi notranjosti.

Športen sedež, aluminijaste stopalke in napis MPS na sredini merilnika vrtljajev so odločno premajhen poseg za tiste, ki jim avtomobil ne pomeni zgolj prevoznega sredstva. Športni avtomobili so vselej narejeni za to, da avtomobilski znamki dvigujejo ugled (imidž), zato smo lahko upravičeno razočarani nad sivo notranjostjo sicer ergonomsko oblikovanega voznikovega delovnega okolja.

Še dobro, da so ob športne merilnike s strupeno rdečimi številkami dodali merilnik delovanja turbopuhala. Vsaj to, bi malce škodoželjno pristavili.

Nato pa smo Mazdo3 MPS zapeljali na Raceland. Največja sprememba v primerjavi s predhodnikom je mehanska zapora diferenciala, ki ima sicer eno slabo lastnost, a veliko dobrih. Slaba stran tega sistema je trganje volanskega obroča iz rok, ko voznik pohodi stopalko za plin pri nižjih prestavah.

Takrat je treba trdneje prijeti volan, hkrati pa vedeti, kam so gume usmerjene. Če bi me vprašali, ali bi zaupal ta avtomobil svojemu pubertetniku, bi vam verjetno odgovoril, da bi mu raje šibkejšega z boljšim podvozjem.

Žena? Brez težav, ona že ve, da je najlepše nežno (na stopalki za plin, kaj pa drugega). Ima pa sistem veliko dobrih lastnosti, recimo veliko boljšo (ampak res izrazito boljšo! ) trakcijo, s čimer zagotovi večjo varnost (speljevanje iz polnega križišča) tako pri vklopljenem kot izklopljenem stabilnostnem sistemu DSC ter manjšo obrabo gum.

Res pa je, da boste ob povprečni porabi 12, 1 litra, ki smo jo zabeležili na testu, le stežka prevozili 10 tisoč kilometrov z enim kompletom gum. Vsaj prvi bosta godni za zamenjavo.

Nova Mazda3 MPS je na Racelandu dosegla za osem desetink boljši čas kot predhodnik. Če mislite, da je to malo, si na naši spletni strani poglejte razlike. To je na zavitem Racelandu ogromno, pravzaprav je to meja med povprečnim in vrhunskim.

Za le stotinko sekunde je Mazda3 zgrešila rekord sprednje gnanih avtomobilov, če ne štejemo v poldirkaške gume odetega Megana RS R26.R. Z rezultatom 57, 68 sekunde se je uvrstil med odlična Minija John Cooper Worksa in Forda Focusa ST, ki imata sicer manj zmogljiva motorja, zato pa boljši podvozji.

Čeprav je novinka lažja za 25 kilogramov ter ima zmogljivejše stabilizatorje in polgredi različnih togosti, bodo morali pri Mazdi na tem področju še delati.

Motor je (poleg zapore) največji biser tega avtomobila. Z 2, 3 litra prostornine v štirih valjih je zelo zmogljiv, saj vam ponuja 191 kilovatov ali okroglih 260 'konjev'. Sprednji (pogonski) kolesi zaposli že od prostega teka in jima ne da dihati do 6.500 vrtljajev, ko vas ustavi omejevalnik.

Z ročnim šeststopenjskim menjalnikom boste zlahka lovili prave prestave, čeprav ima motor toliko navora, da se lahko po mestu turbodizelsko prerivate kar v tretji. Škoda le, da delovanja turbopuhala ni slišati, prav tako ni izrazit zvok iz dveh izpušnih cevi, kar bi nedvomno prispevalo k bolj športnemu počutju.

Tako pa lahko ugotovimo, da je Mazda3 MPS prava ovčka pri umirjeni vožnji in volk pri polnem plinu. Tudi porabe 12 litrov ji ne štejemo v zlo, saj resnično trga – v prenesenem pomenu in dobesedno!

Aljoša Mrak, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 30.290 €
Cena testnega modela: 30.640 €
Moč: 191kW (260 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,1 s
Največja hitrost: 250 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 2.261 cm? – največja moč 191 kW (260 KM) pri 5.500/min – največji navor 380 Nm pri 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 Y (Dunlop SP Sport 2050).
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,1 s – poraba goriva (ECE) 13,2/7,5/9,6 l/100 km, izpust CO2 224 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.460 kg – dovoljena skupna masa 1.925 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.505 mm – širina 1.770 mm – višina 1.460 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 340–1.360 l
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 43 % / Stanje kilometrskega števca: 5.409 km
Pospešek 0-100km: 6,4s
402m z mesta: 14,6s ( 162km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,2/7,5s
Prožnost 80-120km/h: 5,8/8,2s
Največja hitrost: 250km/h (VI.)
poraba na testu: 12,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,9m
AM meja: 39m
Ocena
  • Ne glede na naše vihanje nosu nad notranjostjo, zunanjostjo ali podvozjem pa je nesporno dejstvo, da bo Mazdo3 MPS v prvi vrsti pokopala cena. Za ta denar (okej, kakšen tisočak več) dobite močnejšega in veliko bolj priznanega tekmeca, ki sliši na ime RS.

Hvalimo in grajamo
motor
športni (in pregledni) merilniki
mehanska zapora diferenciala
šeststopenjski ročni menjalnik
kakovost izdelave
čas na Racelandu
velikost zaslona (za navigacijo)
premalo športna notranjost
nima dnevnih luči
cena
trganje volanskega obroča iz rok pri pospeševanju