Človek se ob pogledu na novo Šestico še vedno nehote vpraša, kaj so pri Mazdi pravzaprav delali ves ta čas. Da niso znali izoblikovati avtomobila, ne bo držalo. Xedos 6 je kljub svojim enajstim letom, pa čeprav so ga medtem že prenehali izdelovati, še vedno zanimiv avtomobil. In hkrati neverjetno podoben Mazdi6, ki jo poznamo danes. Ampak pustimo to! Raje se posvetimo najmočnejši Mazdi6, ki je v tem času zagotovo že osvojila marsikatera srca.
Da je bila tokrat na našem parkirišču parkirana Mazda6 Sport 2.3 GT, je bilo pravzaprav mogoče ugotoviti le po biserno rumeni barvi. Napisov na zadku, ki bi razkrivali, za katero različico gre, namreč ni bilo zaslediti. Tudi šestnajstapalčna petkraka lita platišča, ki so tokrat krasila Šestico, delujejo na pogled precej manj agresivno kot sedemnajstpalčna, nameščena na Mazdi6 1.8i TE (AM16/2002). Šele podroben pogled pod zadnji odbijač pa je očem razkril, da se tam skrivata dve izpušni cevi, nameščeni na skrajnih robovih. Res škoda, da tega detajla niso znali bolj poudariti.
V notranjosti prav tako ni bilo opaziti večjih sprememb. Toda če smo povsem odkriti, jih tudi nismo pričakovali. Armaturna plošča je že v osnovi izoblikovana dovolj športno, tako da bi jo bilo povsem brez pomena spreminjati.
Veliki merilniki, obrobljeni s kromom, so ponoči, tako kot vsa preostala stikala in informacijski zaslon, nameščeni desno od sklopa merilnikov, osvetljeni v agresivno rdeči barvi. Sredinska konzola, čeprav je narejena iz plastike, želi spominjati na aluminij. In to ji zelo dobro uspeva. Volanski obroč, oblečen v usnje, razveseljuje s tremi kraki ter stikali za ukazovanje avdiosistemu in tempomatu. Poudarimo še, da je tako kot voznikov sedež izdatno nastavljiv.
Za ozvočenje so tokrat poskrbeli pri priznanem proizvajalcu avdio opreme Bose in tako lahko končno zapišemo, da tudi japonski avtomobili počasi pričenjajo razvajati nekoliko zahtevnejše ljubitelje dobrega zvoka. Kaj več bi si torej sploh še lahko želeli? Ksenonske žaromete? V paketu opreme GT dobite tudi te. Tako kot satelitsko navigacijo skupaj z daljinskim upravljalnikom.
No, ob vsej športnosti, ki jo ponujajo Mazde6, predvsem pa ta, se človek seveda povsem upravičeno vpraša, kaj se skriva v nosu. Tokrat je to motor, ki predstavlja vrh palete, in sicer povsem nov 2, 3-litrski štirivaljnik, v celoti izdelan iz lahke kovine, ki poleg šestnajstih ventilov v glavi skriva tudi tehnologijo sekvenčnih časov odpiranja ventilov (S-VT).
Ta ne optimizira le moči motorja in krivulje navora, ampak tudi porabo goriva ter emisijo izpušnih plinov. Torej sploh ni čudno, da agregat v celoti zadovoljuje standarde Euro IV. Jasno, najbolj zagrizeni zagovorniki evropskih avtomobilov bodo pripomnili, da tekmeci Mazde6 Sport v različici GT v svojih nosovih ponujajo tudi šestvaljne motorje z 200 in več konjskimi močmi. Že res, toda če že omenjamo evropske tekmece, moramo poudariti, da prostornosti, ki jo ponuja Mazda6 na zadnji klopi in v prtljažniku, po večini niso dorasli. Ta pa gre zagotovo tudi na račun prostora pod motornim pokrovom.
In ko obrnete ključ ter zaženete motor, ugotovite, da se da povsem spodobno živeti tudi s štirivaljnim strojem v nosu. Tehnični podatki so obetavni, kar se hitro izkaže na cesti. Prestavna razmerja so odlično preračunana, motor se brez obotavljanja zavrti vse do številke 7000, kljub zajetni moči pa brutalnih sunkov med pospeševanji ne boste občutili. Krivulja navora pač preveč lepo narašča. To seveda pomeni, da motor nikakor ni dirkaško uglašen.
In ko pričnete odkrivati meje Mazde6 Sport 2.3 GT, ugotovite, da enako velja tudi za stopalke, ki so preveč razmaknjene med seboj, da bi dovoljevale hkratno uporabo, za menjalnik, ki se odločno upira hitrim pretikanjem, pa tudi za volanski mehanizem, ki je sicer dovolj komunikativen, toda premalo neposreden. Veliko bolje se izkažejo lega, sistem DSC in zavore.
Da motor v nosu poganja prednji kolesi, Mazdi6 sicer ne uspe skriti, toda njena lega je kljub temu zelo dolgo povsem nevtralna. Ko je hitrost v ovinkih resnično prevelika, se najprej, kot je za avtomobile s to zasnovo značilno, zbudi nos, šele ob dodajanju volana oziroma popuščanju plina pa tudi zadek. Toda tega bodo ljubitelji športne vožnje celo veseli, saj je predvidljiv. Ob vsem tem se - kar je najpomembnejše - lahko v celoti zanesete na zavore, pa tudi izklopljiv DSC, ki tudi takrat, ko nadzoruje lego avtomobila, dopušča zmerno mejo športnih užitkov.
Vas skrbi, da je Mazda6 Sport 2.3 GT po vsem tem, kar ste prebrali, premalo športna za vas? Potem počakajte še malo! Na letošnjem pariškem avtomobilskem salonu so namreč predstavili Mazdo6 MPS in če gre verjeti vodilnim, jo bodo kmalu pričeli tudi izdelovati. Takrat bomo k naslovu lahko dodali tudi turbo, v testu pa opevali še agresivni videz, 18-palčna platišča, štirikolesni pogon, šeststopenjski ročni menjalnik, predvsem pa brutalnih 280 »konjev« in kar 360 »njutnov«.
Matevž Korošec
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 23.984,73 € |
Cena testnega modela: | 23.984,73 € |
Moč: | 122kW (166 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,0 s |
Največja hitrost: | 213 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 12,1l/100km |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 12 letna garancija za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, 10 letna mobilna garancija MES |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 87,5 × 94,0 mm - gibna prostornina 2261 cm3 - kompresija 10,6 : 1 - največja moč 122 kW (166 KM) pri 6500/min - srednja hitrost bata pri največji moči 20,4 - specifična moč 54,0 kW/l (73,4 KM/l) - največji navor 207 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 4,2 l - akumulator 12V, 50 Ah - alternator 90 A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,307; II. 1,842; III. 1,233; IV. 0,970; V. 0,755; vzvratna 3,166 - prestava v diferencialu 4,388 - platišča 7J × 17 - gume 215/45 R 17, kotalni obseg 1,89 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 34,2 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 209 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,2 s - poraba goriva (ECE) 12,4/7,2/9,1 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx - ni podatka - spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1360 kg - dovoljena skupna masa 1890 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 550 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | zunanje: dolžina 4680 mm - širina 1780 mm - višina 1435 mm - medosna razdalja 2675 mm - kolotek spredaj 1540 mm - zadaj 1540 mm - najmanjša razdalja od tal 150 mm - rajdni krog 11,2 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1660 mm - širina (komolci) spredaj 1490 mm, zadaj 1490 mm - višina nad sedežem spredaj 900-980 mm, zadaj 880 mm - vzdolžnica prednji sedež 850-1110 mm, zadnja klop 940-730 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 500 mm - premer volanskega obroča 370 mm - prtljažnik (normno) 492-1662 l - posoda za gorivo 64 l |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena s standardnimi kovčki Samsonite : 1 × letalski kovček, 1 × kovček 68,5 l |
T = 16 °C, p = 1024 mbar, rel. vl. = 57 %, stanje kilometrskega števca: 5899 km, gume: Bridgestone Potenza | |
Pospešek 0-100km: | 9,0s |
---|---|
1000m z mesta: | 30,3s ( 178km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,0 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 12,8 (V.)s |
Največja hitrost: | 213km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 10,7l/100km |
Najvišja poraba: | 14,2l/100km |
poraba na testu: | 12,1 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 65,8m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,7m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 69dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 67dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 66dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Pri Mazdi6 Sport 2.3 GT je povsem nepotrebno globoko razglabljanje. Dejstvo je, da je to v tem trenutku morda najboljši kompromis med športnostjo, udobjem, uporabnostjo in nenazadnje tudi ceno. Samo poglejte spisek serijske opreme (GT)!
-
Zunanjost (15/15)
Mazda6 v tem trenutku nedvomno spada med najlepše v svojem razredu; tudi njena izdelava je nadpovprečno dobra.
-
Notranjost (132/140)
Pomanjkljivosti skorajda ni, zato sploh ni čudno, da smo tej Mazdi6 namenili tako veliko število točk.
-
Motor, menjalnik (33 /40)
Štirivaljnik je povsem nov in ponuja bogato zalogo moči, se pa zato menjalnik upira hitrim pretikanjem.
-
Vozne lastnosti (89 /95)
Odzivnost in lega na cesti sta nadpovprečni za ta avtomobilski razred, toda zasnove »vse spredaj« Mazda6 ne more skriti.
-
Zmogljivost (30/35)
Razumljivo, skoraj 170 »konjev« na papirju obljublja veliko in to se izkaže tudi na cesti.
-
Varnost (32/45)
Kaj ji sploh še manjka? Aja, morda tipalo za dež in samodejna zatemnitev vzvratnega ogledala.
-
Gospodarnost
Zaloga konjskih moči seveda zahteva svojo količino goriva, ampak cena in garancijski pogoji so lahko zgled tekmecem.