Mazda6 Sport Combi CD120 TE

8. 6. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Moški smo v ženskih očeh večkrat malce čudni. Kar naprej sanjarimo o športnih avtomobilih, tudi takrat, ko je to glede na družinski proračun popolna utopija. A sanjam o športni vožnji se ni treba odreči za vsako ceno. Obstajajo tudi družini prijazni avtomobili, ki v sebi skrivajo presenetljivo mero športnosti.

Da je Mazda6 Sport eden takšnih avtomobilov, smo ugotovili že na zadnjem testu, ko nas je navdušila s svojo lego na cesti in predvsem z močnim dizelskim motorjem. No, tokrat gre za kombijevsko različico s 121-konjskim turbodizlom, ki največjo moč iztisne pri umirjenih 3.500 vrtljajih. O motorju lahko zapišemo, da je vsekakor odlična izbira za kombinacijo s to karoserijsko izvedbo, veliko k tej naši trditvi pa pripomore tudi 320 Nm navora.

Najbolj družinska Šestica tako povsem spodobno potegne ob dodajanju plina in športno razpoloženemu vozniku zaradi dovolj natančnega (a malce trdega) menjalnika zagotovi pospeške od 0 do 100 kilometrov na uro v 11 sekundah, kar za tono in pol težak avtomobil ni slabo. Hitrost 130 kilometrov na uro pa z mesta doseže že v 18 sekundah, kar, preneseno na cesto, pomeni, da boste prekoračili največjo dovoljeno hitrost na avtocesti že po dobrih 400 metrih. Po kilometru pospeševanja pa Šestica doseže 162 kilometrov na uro. Ob največji hitrosti 190 kilometrov na uro ima torej dovolj asov v rokavu, da potovanja ne bodo dolgočasna.

Kot smo omenili v uvodu, pa kljub športnemu pridihu ostaja prijazen družinski avto, saj povprečna poraba na testu ni presegla 8, 5 litra. Tovarna sicer obljublja povprečno porabo malo več kot šest litrov, a za tak rezultat se preprosto nismo mogli premagati. Čez najljubše ovinke smo raje potegnili z malce bolj športnim pritiskanjem na plin in se pri tem celo zabavali. Mazda ima namreč dovolj zanesljivo lego na cesti, da tudi v hitro odpeljanem ovinku ni težav z uhajanjem nosa ali zadka, še manj pa z nadležnim pozibavanjem in nagibanjem karoserije. Mazdino podvozje bo tudi precej dobro požiralo neravnine, zaradi svoje športnosti resda žrtvuje kanček mehkobe, a kljub vsemu ponudi dober kompromis, da se žena ne bo pritoževala, otrokom pa tudi ne bo slabo.

Sicer pa je, kot je razvidno iz fotografij, ta Mazdina Šestica opremljena z ogromim prtljažnikom, ki v osnovi sprejme kar 505 litrov prtljage, kar pomeni, da bo za povprečno veliko družino prostora več kot dovolj. Prostornost je res močan argument, zato bodo glava in noge potnikov na vseh sedežih zagotovo udobno počivale.

Ko na koncu potegnemo črto še pod ceno, ki jo zahtevajo za to Mazdo, lahko rečemo, da v tem razredu sodi med najboljše nakupe. Za 5, 6 milijona si ob bogati opremi, s katero tudi zahtevnejši kupec poteši vse želje, težko želimo še kaj več.

Družinsko življenje je lahko tudi zabavno.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 23.560,34 €
Cena testnega modela: 23.560,34 €
Moč: 89kW (121 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 89 kW (121 KM) pri 3500/min - največji navor 320 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/65 R 16 T (Goodyear UltraGrip 6 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,9 s - poraba goriva (ECE) 7,6/5,2/6,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1520 kg - dovoljena skupna masa 2040 kg.
Zunanje mere: dolžina 4690 mm - širina 1780 mm - višina 1480 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 64 l.
Prtljažnik: 505 l
Naše meritve
T= -3 °C / p= 1023 mbar / rel. vl.: 55 % /Stanje km števca: 12712 km
Pospešek 0-100km: 11,0s
402m z mesta: 17,8s ( 128km/h)
1000m z mesta: 32,5s ( 162km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/12,2s
Prožnost 80-120km/h: 9,7/14,2s
Največja hitrost: 192km/h (VI.)
poraba na testu: 8,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Družinski kombi za hitre očete, ki potrebujejo veliko prostora in varčen motor. Družinski avto je lahko tudi zabaven.

Hvalimo in grajamo
prtljažnik
motor
poraba
cena
kombinacija športnosti in udobja
trda plastika notranjosti
nepregledna sredinska konzola (gumbi za radio, potovalni računalni ...)