Predstavljajte si, da bi v avtomobilu vedno imeli sopotnika. Umirjenega, premišljenega, takega, ki bi opazil avtomobile, ki ste jih prezrli, in bi vas opomnil, če bi si privoščili preveč. Prepričan sem, da bi se vozili zelo varno. Prepričan pa sem tudi, da bi vam prej ali slej šel tako na živce, da bi ga vrgli iz avta.
Takšni sopotniki v sedanji generaciji avtomobilov niso več redki, v tistih boljših sodijo v serijsko opremo. A ne na desnem sedežu, temveč skriti v avtomobilovo elektroniko. Ponekod jim rečejo DSC, drugod ESP, StabiliTrak ali kaj podobnega. In večinoma jih je mogoče izključiti.
Tudi testni Mercedes C 220 CDI ima takega sopotnika, in kot je v Mercedesih v navadi, sliši na ime ESP. S pritiskom na gumb ga lahko izklopite, a ne povsem. A v tej različici, opremljeni z 2, 2-litrskim dizelskim motorjem, s turbinskim polnilnikom, po štirimi ventili na valj in tehnologijo skupnega voda, kar v skupnem seštevku pomeni 145 KM, je ta sopotnik prisoten tudi v drugačnih oblikah, le da ne vem, ali so ga Mercedesovi inženirji tja posadili namerno ali pa se jim je izmuznil.
Dober primer je kombinacija motorja in menjalnika: prvi je pod 2.000 vrtljaji malce zaspan, nato pa odločno živahen vse do rdečega polja na merilniku vrtljajev, drugi, petstopenjski samodejni, uglajeno, a nekoliko prepočasi pretika. Zadnja ugotovitev velja tako za povsem samodejni kot za ročni način pretikanja, ko s pomikom prestavne ročice v levo voznik izbere nižjo, s pomikom v desno pa višjo prestavo.
Ob speljevanju se prvo sekundo ne dogaja praktično nič. Stopalka plina je na tleh, motor povzdigne glas, avto pa se le lagodno premika. Tako lagodno, da je speljevanje iz stranske ulice v gostejši promet včasih precej neprijetno opravilo. In ko si voznik oddahne, da je bilo vendarle na voljo dovolj prostora, se pri slabih 2000 vrtljajih ročične gredi motor naenkrat prebudi in na armaturni plošči začne utripati rumeni trikotnik sistema ESP, ki oznanja, da se pogonska kolesa skušajo zavrteti v prazno. Ne pritožujte se, »sopotnik« vas je na začetku lepo povprašal, ali ste prepričani.
Podobna zgodba se ponovi tudi pri ročnem pretikanju samodejnega menjalnika. Najprej premaknete prestavno ročico, sledi nekaj trenutkov, ko se ne zgodi nič, in ko se voznik že prične spraševati, ali je res premaknil ročico, se menjalnik zgane in prestavi. Uglajeno, brez sunkov, a z zamudo.
Zato se ne čudite, da C 220 CDI do 100 kilometrov na uro potrebuje dobrih 11 sekund. Slabo sekundo izgubi že pri prvih 20 kilometrih na uro . .
Podobna zgodba se nadaljuje tudi drugje. Ko se na primer namestite v udoben, električno nastavljiv sedež ter obrnete ključ, se nekaj hipov ne zgodi nič. Šele nato se dizelski štirivaljnik prebudi v življenje, a tega ne oznanja s prevelikim hrupom, čeprav bi lahko bil med vožnjo malenkost tišji. Sedi se odlično, vsa stikala so pri roki, voznika pa razvajajo tudi gumbi za upravljanje radijskega sprejemnika na volanu, potovalni računalnik, odlično pregledna armaturna plošča ter že znana in s kupom varnostnih blazin podprta Mercedesova varnost.
Samodejna klimatska naprava premore ločeni nastavitvi za levo in desno polovico kabine, nad udobjem pa se ne bodo pritoževali niti potniki na zadnjih sedežih - ti so tako kot prednji oblečeni v usnje. Naslonjalo zadnje klopi je deljivo, kar pomeni, da lahko kljub limuzinskemu zadku v že tako velik prtljažnik spravite še več.
Na udobje je, kot se za Mercedesovo limuzino spodobi, naravnano tudi podvozje. Tu razredu C ne moremo očitati polovičarstva, saj mora biti cesta pod kolesi hudo razrita, da se sunki prebijejo v notranjost. Hkrati to pomeni nekaj nagibanja na ovinkasti cesti, kjer skriti »sopotnik« še enkrat prileze na plan.
Če se namreč lotite športnejše vožnje, se izkaže, da je volan preveč posreden in vas preslabo obvešča o tem, kaj se dogaja s prednjimi kolesi, hkrati pa se izkaže tudi, da C takrat, ko voznik obrne volan, sicer sledi navodilom, vendar ponuja premalo občutka.
Potem podvozje ubogljivo sledi z volanom začrtani smeri in res velika vozniška neumnost je potrebna, da avto sredi ovinka vrže iz tira. Če izklopite ESP, si lahko privoščite celo nekaj drsenja zadka. A le malenkost, kajti ko se računalniku zazdi, da se zadnja kolesa skozi ovinek peljejo preveč »na široko«, se ESP zbudi in poravna avto.
In tako se izkaže, da je MB C 220CDI avto, ki vas bo na cilj še tako dolgega potovanja pripeljal spočite (enako velja za voznikovo denarnico, saj je poraba prav zmerna), a če ste bolj športne sorte voznik, tudi rahlo zdolgočasene.
Razred C je v tej izvedbi bolj kot vijuganju po ovinkih namenjen dolgim avtocestnim potem. Tu se izkaže s svojim zanesljivim vztrajanjem v ravni smeri in z udobjem. Če si želite česa športnejšega, pa si izberite bencinski motor in ročni menjalnik. Kaj pa različica z oznako AMG na zadku? Pri tej se boste lahko prepričali, da se vprašanje »Ste prepričani? « ne bo pojavilo.
Dušan Lukič
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 43.272,99 € |
Moč: | 105kW (143 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,5 s |
Največja hitrost: | 215 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,7l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 88,0 × 88,3 mm - gibna prostornina 2148 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 105 kW (143 KM) pri 4200/min - največji navor 315 Nm pri 1800-2600/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - neposredni vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 8,0 l - motorno olje 5,8 l - oksidacijski katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnja kolesa - 5-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,951 II. 2,423; III. 1,486; IV. 1,000; V. 0,833; vzvratna 3,147 - diferencial 2,870 - gume 205/55 R 15 (Michelin Pilot HX) |
Zmogljivost: | največja hitrost 215 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,5 s - poraba goriva (ECE) 9,4/5,1/6,7 l/100 km (plinsko olje) |
Voz in obese: | limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, prečna vodila, vzmetne noge, stabilizator, zadaj večvodilska prema s posamičnimi obesami, prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, BAS - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1520 kg - dovoljena skupna masa 2000 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 745 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4526 mm - širina 1728 mm - višina 1426 mm - medosna razdalja 2715 mm - kolotek spredaj 1505 mm - zadaj 1476 mm - rajdni krog 10,8 m |
Notranje mere: | dolžina 1620 mm - širina 1420/1430 mm - višina 860-940/910 mm - vzdolžnica 930-1200/860-570 mm - posoda za gorivo 62 l |
Prtljažnik: | (normno) 455 l |
T= 25 °C, p= 1020 mbar, rel. vl.= 53 % | |
Pospešek 0-100km: | 11,4s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,5s ( 160km/h) |
Največja hitrost: | 212km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 7,2l/100km |
poraba na testu: | 8,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,2m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 54dB |
-
MB C 220CDI je odličen avto za tiste, ki prisegajo na udobna in varna potovanja. S športno odločnimi vozniki se ne bo razumel najbolje.