Karavan je način življenja, pravi moj prijatelj (ki je, seveda, tudi voznik karavana). Verjetno bo držalo; ko se človek enkrat navadi prostornega in prilagodljivega prtljažnika, se le težko »vrne« k limuzinski utesnjenosti.
Pri tej trditvi tudi karavan Mercedesovega razreda C - v Stuttgartu ga označijo kar s črko T na koncu imena - ni izjema. In kot je pri karavanih tega razreda v navadi, tu ne gre toliko za prostornost prtljažnika kot za njegovo prilagodljivost. Da CT ne sodi med avtomobile, ki bi jih po njihovi prostornosti zamenjali za kombi, da vedeti že njegova oblika. Ta je spredaj enaka tisti pri limuzini razreda C. Luči so torej zlahka prepoznavne, nos v celem zašiljen, a uglajen, maska in zvezda nad njo vpadljivi, a ne vsiljivi.
Razlika je torej v zadku, ki je bolj športen kot karavanski. Zadnje steklo na njem je zelo poševno, tako da je celotna oblika prepričljiva in nič tovornjaška.
Zato je v zadku manj prostora, kot bi ga bilo ob navpično odrezanem koncu avtomobila, a še vedno dovolj, da CT ponosno nosi črko T. Za kakšen bicikel bo ob zloženih zadnjih sedežih prostora dovolj, a ga raje očistite, preden ga vržete v avto. Blago, s katerim je prtljažni prostor obložen, je namreč ravno tako kakovostno in natančno obdelano kot v potniškem prostoru, zato bi ga bilo škoda umazati z blatom.
Da so pri Mercedesu mislili na malenkosti, daje vedeti rolo, s katerim pokrijete prtljažni prostor. Ta brez težav zdrsi po vodilih in se vedno zanesljivo zatakne v izvlečeni legi, za zlaganje pa je treba njegov konec le rahlo dvigniti.
Pozornost do malenkosti je očitna tudi v ostanku potniške kabine. Voznikov sedež je tako po Mercedesovem običaju dokaj trd, a na dolgih poteh prepričljivo udoben. Sedi se odlično, vsa stikala so pri roki, voznika pa razvajajo tudi gumbi za upravljanje radijskega sprejemnika na volanu, odlično pregledna armaturna plošča ter že znana in s kupom varnostnih blazin podprta Mercedesova varnost.
Samodejna klimatska naprava premore ločeni nastavitvi za levo in desno polovico kabine, nad udobjem pa se ne bodo pritoževali niti potniki na zadnjih sedežih, še posebej, ker je zaradi karavanskega zadka prostora za glave še več kot v limuzini.
Prostora za noge bi lahko bilo, predvsem za dolgine spredaj, tudi več. Naslonjalo zadnje klopi je seveda deljivo zložljivo, kar je v prid večjemu prtljažniku in njegovi prilagodljivosti. Oprema Classic pomeni les na sredinski konzoli in jeklena platišča s plastičnimi kolesnimi pokrovi, kar je tudi edina krepka zamera avtomobilu. Za takšno ceno bi namreč kupec lahko dobil tudi platišča iz lahke litine.
Na udobje je, kot se za Mercedes spodobi, naravnano tudi podvozje, čeprav ima nova serija C po tej plati v sebi več športnosti kot njena predhodnica. Cesta pod kolesi mora biti precej razrita, da se sunki prebijejo v notranjost. Hkrati to pomeni nekaj nagibanja na ovinkasti cesti, kjer skriti »sopotnik« (sliši na ime ESP) še enkrat prileze na plan. Če se namreč lotite bolj športne vožnje, se izkaže, da je volan preveč posreden in nudi premalo informacij o tem, kaj se dogaja s prednjimi kolesi.
Potem začne podvozje ubogljivo slediti z volanom začrtani smeri in potrebna bi bila res velika vozniška neumnost, da bi avtomobil sredi ovinka vrglo iz tira. In če izklopite ESP, si lahko privoščite celo nekaj drsenja zadka. A le za malenkost, kajti ko se računalniku zazdi, da se zadnja kolesa skozi ovinek peljejo preveč »na široko«, se ESP kljub temu zbudi in poravna avto. Na mokri podlagi pride ESP še kako prav, saj ima motor ogromno navora, zato se kolesa zlahka zavrtijo v prazno (oziroma bi se, če ne bi bil vgrajen ESP).
Z 2, 2-litrskim dizelski motorjem, opremljenim s turbinskim polnilnikom, s po štirimi ventili na valj in tehnologijo skupnega voda, zmore 143 KM in kar 315 Njutnmetrov navora, kar je za premikanje sicer težkega avtomobila dovolj. Še posebej v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Ta skrije lenobnost motorja v najnižjih vrtljajih, ki pride do izraza v različici s samodejnim menjalnikom, in karavan spremeni v avto, ki mu ni tuja tudi bolj športna vožnja. Gibi prestavne ročice so resda kratki, toda nekoliko preveč zatikajoči se, gibi stopalk pa predolgi.
Dušan Lukič
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 32.224,39 € |
Cena testnega modela: | 34.423,36 € |
Moč: | 105kW (143 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 6,7 s |
Največja hitrost: | 214 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 10,7l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 88,0 × 88,3 mm - gibna prostornina 2148 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 105 kW (143 KM) pri 4200/min - največji navor 315 Nm pri 1800-2600/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 8,0 l - motorno olje 5,8 l - oksidacijski katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnja kolesa - 6-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 5,010; II. 2,830; III. 1,790; IV. 1,260; V. 1,000; VI. 0,830; vzvratna 4,570 - diferencial 2,650 - gume 195/65 R 15 (Continental PremiumContact) |
Zmogljivost: | največja hitrost 214 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,7 s - poraba goriva (ECE) 8,9/5,4/6,7 l/100 km (plinsko olje) |
Voz in obese: | 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, prečna vodila, vzmetne noge, stabilizator, zadaj večvodilska prema s posamičnimi obesami, prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, BAS - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1570 kg - dovoljena skupna masa 2095 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4541 mm - širina 1728 mm - višina 1465 mm - medosna razdalja 2715 mm - kolotek spredaj 1505 mm - zadaj 1476 mm - rajdni krog 10,8 m |
Notranje mere: | dolžina 1640 mm - širina 1430/1430 mm - višina 930-1020/950 mm - vzdolžnica 910-1200/900-540 mm - posoda za gorivo 62 l |
Prtljažnik: | (normno) 470-1384 l |
T = 23 °C, p = 1034 mbar, rel. vl. = 78 % | |
Pospešek 0-100km: | 10,6s |
---|---|
1000m z mesta: | 31,6s ( 167km/h) |
Največja hitrost: | 216km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 7,9l/100km |
poraba na testu: | 9,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,9m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 54dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
MB C 220CDI T je dobra izbira za tiste, ki želijo karavan zaradi njegove prilagodljivosti in absolutne prostornosti. Dizelski motor pa ga naredi še boljšega na dolgih poteh.