CLK je sicer narejen na osnovi razreda C, toda že z zunanjo podobo opozarja, da je mnogo bolj namenjen tistim kupcem, ki se navadno odločajo za avtomobile iz nekoliko višjega cenovnega razreda. Podobnost z razredom E namreč še zdaleč ni zgolj naključna.
To bi pravzaprav lahko trdili tudi za motorno paleto, saj se, tako kot pri razredu E, začne z 2, 0-litrskim in ne 1, 8-litrskim motorjem kot pri razredu C. Vendar pa ni enaka. CLK je kupe, zato je mogoče sklepati, da so njegovi kupci mlajši in dinamičnejši po srcu.
Torej sploh ni čudno, da sta bila ob osnovnem 2, 0-litrskem motorju, ki zmore 100 kW/136 KM, od vsega začetka na voljo tudi 2, 0- in 2, 3-litrska kompresorska motorja, ki sta zmogla precej podobno moč - šibkejši 141 kW/192 KM, močnejši pa le 1 kW oziroma 1 KM več.
No, s prihodom novega razreda C je dobil nov motor tudi CLK z oznako 200 Kompressor. Od predhodnika se sicer ne razlikuje veliko, saj je prostornina skupaj z vrtino in gibom ostajala nespremenjena, zato pa je nekoliko manjša moč. Namesto 141 kW/192 KM zmore 120 kW/163 KM, za 40 Nm pa je manjši tudi navor, saj ga je okroglih 230 Nm.
S prihodom novega motorja so pri Mercedes-Benzu zapolnili 41 kW/56 KM veliko luknjo med osnovnim motorjem in njegovim kompresorskim bratom, s tem pa hkrati lastnikom novih Mercedes-Benzov CLK 200 Kompressor še vedno zagotovili dovolj športne zmogljivosti.
Novinec ima sicer res nekoliko slabše pospeške, toda tudi tovarniško obljubljenih 9, 1 sekunde od 0 do 100 kilometrov na uro je za CLK še vedno zelo živahnih. Na meritvah nam je ta rezultat uspelo celo izboljšati, in sicer za štiri desetinke sekunde, ob tem pa smo izmerili tudi večjo končno hitrost, kot jo obljublja tovarna.
O podhranjenosti novega motorja torej kljub nekoliko manjši moči nikakor ne moremo govoriti. Lahko pa zapišemo, da je vožnja z njim postala še celo nekoliko bolj športna. Za to poskrbi predvsem nov ročni menjalnik, ki ni več pet-, ampak je šetstopenjski. Večje število prestav in krajša razmerja med njimi Mercedes-Benzovemu kupeju zagotavljajo nekaj več živahnosti v vsaki od njih, kar seveda od dinamičnih voznikov zahteva nekoliko pogostejše poseganje po prestavni ročici. Toda priznati je treba, da je to opravilo zdaj mnogo prijetnejše, saj je novi menjalnik tudi natančnejši, gibi pa so občutno krajši.
No, novi CLK 200 Kompresor še vedno zadovoljuje tudi vse tiste, ki jim ni zgolj do divjanja in norenja skozi ovinke in ki znajo uživajo zgolj v umirjeni vožnji. Ti potrebe po pogostem pretikanju ne bodo čutili, saj kompresor zagotovi vseh 230 Nm navora že od 2500 vrtljajev in jih ponuja vse do 4800, največjo moč pa doseže pri 5300 vrtljajih v minuti. S tem novinec pod motornim pokrovom vnovič dokazuje, da je priganjanje v rdeče polje, tako kot pri njegovem predhodniku, povsem nesmiselno početje. Povečata se namreč le trušč in poraba goriva.
Žal pa kljub manjši moči motorja vseh potencialnih kupcev modela CLK 200 Kompresor pri Mercedes-Benzu še vedno ne bodo zadovoljili. Vsaj cenovno ne, saj je za osnovni model s tem motorjem pri nas treba odšteti še vedno precej: 8.729.901 tolar. Je že tako. Pri Mercedes-Benzu tudi kompresorska moč žal ni poceni.
Matevž Korošec
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 40.037,63 € |
Moč: | 120kW (163 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,1 s |
Največja hitrost: | 223 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 120 kW (163 KM) pri 5300/min - največji navor 230 Nm pri 2500-4800/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnja kolesa - 6-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 225/50 16 H |
Zmogljivost: | največja hitrost 223 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,1 s - poraba goriva (ECE) 13,6/7,0/9,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Mase: | prazno vozilo 1415 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4567 mm - širina 1722 mm - višina 1345 mm - medosna razdalja 2690 mm - rajdni krog 10,7 m |
Notranje mere: | posoda za gorivo 62 l |
Prtljažnik: | normno 420 l |
Pospešek 0-100km: | 8,7s |
---|---|
1000m z mesta: | 30,0s ( 177km/h) |
Največja hitrost: | 226km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 11,0l/100km |
poraba na testu: | 11,3 l/100km |
Napake med testom: | brez napak |
-
Mercedes-Benz CLK ni dirkalnik, ampak predvsem kupe, ki želi razvajati lastnika. Z opremo Avantgarde želi biti to razvajanje celo nekoliko športno. Čeprav 2,0-litrski kompresorski motor ne sodi v vrh ponudbe, lahko zapišemo, da svoje delo tudi s tem paketom opreme opravlja povsem solidno.