Mercedes-Benz CLS 350

28. 8. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Ne, niste zašli v Novo, Leo ali katero drugo podobno revijo, ki se rade ukvarjajo z lepotnimi popravki večjih ali manjših zvezdnic. Tudi v avtomobilski industriji je lepotna kirurgija pogosta.

Pri avtomobilistih tovrstnim posegom rečejo prenova, pomladitev ali pa le novo modelno leto. In Mercedesov CLS, oče sodobnih evropskih štirivratnih kupejev, jo je (tudi zaradi prihoda novih tekmecev) doživel letos.

Sprememb pravzaprav ni veliko. Nova je maska, ki je sedaj bolj izpostavljena, nove so mrežice v vseh prednjih odprtinah (za bolj športen videz), nova so vzvratna ogledala, ki imajo sedaj vgrajene LED-smernike. Izza volana je hitro opazno tudi, da nova oblika zunanjih vzvratnih ogledal prinaša tudi večjo površino, zato je preglednost nazaj zdaj boljša. A preden preskočimo v notranjost, še spremembe na zadku: nov zadnji odbijač, nove luči (tudi tu z LED-tehnologijo za boljšo svetilnost in odzivnost) in najopazneje – nove izpušne cevi, ki so sedaj večje in bolj ploščate. Vsake oči imajo svojega 'malarja', sicer pravi pregovor, a splošno mnenje je bilo, da so bile tiste pri starem modelu lepše.

In navznoter? CLS tudi tu seveda ostaja CLS, kar pomeni, da je notranjost izrazito udobna (in prestižna), da se sedi odlično in da bosta tudi potnika zadaj (dva, seveda, saj sta tam kot doslej dva sedeža s sredinsko konzolo med njima) preživela vsaj tako dobro kot v navadnem razredu E. Nov je volan, sedaj vedno trikrak, malce drugačni so merilniki, enako dobra pa ostaja ergonomija, ko se voznik navadi le ene obvolanske ročice.

Oznaka 350 seveda pomeni, da je pod motornim pokrovom šestvaljnik s tremi in pol litri prostornine in z okroglimi 200 kilovati oziroma 272 'konji'. Motor je izjemno uglajen, ima dovolj navora že v najnižjih vrtljajih, tako da nima nikakršnih težav z zelo hitrim premikanjem tega limuzinskega kupeja. In ker za prenos moči do zadnjega kolesnega para skrbi sedemstopenjska avtomatika (ki pa jo je možno tudi ročno pretikati), se vse skupaj dogaja hitro in brez sunkov.

Res je, CLS si lahko zaželite tudi z oznako 280 (za nekaj tisočakov manj) ali 320 CDI (za približno enako ceno), a prav 350 je tisti CLS, ki ponuja najboljši kompromis med (zvočnim) udobjem in ugodno porabo . .

Dušan Lukič

foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 67.800 €
Cena testnega modela: 87.446 €
Moč: 215kW (292 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,7 s
Največja hitrost: 250 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 3.498 cm? – največja moč 215 kW (292 KM) pri 6.400/min – največji navor 365 Nm pri 3.000–5.100/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/40 R 18 Y (Goodyear Eagle F1).
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,7 s – poraba goriva (ECE) 13,2/7,2/9,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.660 kg – dovoljena skupna masa 2.200 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.915 mm – širina 1.875 mm – višina 1.430 mm – posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: prtljažnik 505 l
Naše meritve
T = 28 °C / p = 1.280 mbar / rel. vl. = 28 % / Stanje kilometrskega števca: 5.433 km
Pospešek 0-100km: 7,8s
402m z mesta: 15,6s ( 149km/h)
1000m z mesta: 28,0s ( 193km/h)
poraba na testu: 13,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,7m
AM meja: 38m
Ocena
  • V limuzinski kupe spada zmogljiv, a hkrati tudi uglajen in dovolj varčen motor. In triinpollitrski šestvaljnik te zahteve v celoti izpolnjuje.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
položaj za volanom
notranjost
ESP ni popolnoma izključljiv
potovalni računalnik si ne zapomni zadnje nastavitve