Mercedes-Benz GL 420 CDI 4Matic

8. 11. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Nepotrebno razkošje, avtomobilski razvrat, uničevanje okolja in še kaj znajo ob pogledu na tak avto zavpiti okoljevarstveniki. In če pustimo ob strani dejstvo, da ­večinoma tako ali tako nimajo pojma o okolju in le promovirajo sebe, je še vedno jasno, da tisti, ki sedi za volanom, uživa. In potniki tudi. Torej ni z avtom čisto nič narobe.

Še več: gre za primerek vrhunske avtomobilske tehnike, ki lahko vozniku nudi vse, kar si ta zaželi, in še več. Avtocesta? Brez težav, vse do 230 kilometrov na uro. Teren? Prej bo odnehal voznik kot avto. Mesto? S kamero za vzvratno vožnjo in parkirnimi senzorji ga je mogoče kljub dobrim petim metrom zunanje dolžine spraviti na vsak povprečno velik parkirni prostor. Le natančen je treba biti.

Sicer pa zunanja oblika dobro skriva velikost avtomobila. Šele ko ga postavite vštric z recimo razredom ML, torej klasičnim mehkim terencem, postane jasno, kako velik je GL. Zato tudi ni presenetljivo, da v notranjosti ni težav s prostorom. Štirje se bodo peljali izjemno udobno, prevažanje na sredinskem sedežu v drugi vrsti odsvetujemo (razen na krajše razdalje), zanimivo pa je, da se da brez težav preživeti daljše poti tudi v tretji (sicer doplačilni) vrsti sedežev.

Tam bosta zlahka sedela tudi dva višjerasla odrasla, sedeža sta električno zložljiva ? edini ročni ‘posel’ je premikanje roloja prtljažnika. Precejšen minus pa si je GL prislužil, ker udoben dostop v zadnjo sedežno vrsto omogoča le desni sedež v drugi vrsti. Ta se namreč zlaga v razmerju 1/3 : 2/3 in levi, dvotretjinski del je mogoče le zložiti, da je prtljažnik raven in večji, ne pa toliko preklopiti, da bi se dalo v tretjo vrsto zlesti kako drugače kot po kolenih.

Spredaj takšnih težav seveda ni. Če ne marate umazanih hlač, ne naročajte zaščite pragov iz kromanega jekla (to je tisti ‘ror’ pod vrati), saj štrli daleč od karoserije in je vedno umazana, vse drugo pa je takšno, kot bi v prestižnem Mercedesu pričakovali. Udobni, električno nastavljivi sedeži, enako velja za volan, ergonomija, ki ji (razen ene obvolanske ročice) ne moremo ničesar očitati (zlasti je praktična prestavna ročica ob volanu, zaradi katere je prostor med sedežema namenjen udobnemu odlaganju večjih in manjših drobnarij), . . Lahko bi rekli, da ima vse.

Tudi zaradi dolgega seznama doplačilne opreme (te je bilo za slabih 30 evrskih tisočakov) je nekaj gumbov več še na sredinski konzoli, v vsakem primeru pa boste tam našli gumb za uravnavanje višine trebuha od tal (ta spada k zračnemu vzmetenju Airmatic, ki mu je mogoče nastavljati tudi športni, udobni ali samodejni način delovanja), gumb za vklop nadzora hitrosti pri spustu DSR (hitrost lahko v razponu tja do 16 kilometrov na uro nastavljate s tipkami na volanu) ter gumb za vklop reduktorja in zapor diferenciala. Skratka, po tej plati je GL pravi terenec, kar po svoje zagotavlja tudi črka G v njegovem imenu, ki je sicer rezervirana, kadar je sama, za Mercedesove ortoterence. Recimo, da GL pomeni G ? luksuzni . .

Sedemstopenjski menjalnik je hiter, a uglajen, je pa res, da bi glede na motorni navor (tega je kar za 700 njutonmetrov) zadostoval tudi tristopenjski menjalnik (čeprav GL tehta dve toni in pol). Če stopalko za plin stisnete do tal, bo prestavljal tik pred rdečim poljem na merilniku vrtljajev, ki se začne pri 4.500. GL se bo izstrelil (izraz je glede na tip avtomobila in maso kar primeren) do 100 kilometrov na uro v vsega 7, 6 sekunde. In če se vam zdi, da se je s tako težkim avtomobilom malce neodgovorno peljati hitro, si oglejte še podatek o zavorni poti; tako hitro se namreč redko ustavijo tudi precej bolj limuzinski avtomobili. Ob tem velja pripomniti, da so zavore krepko odporne proti pregrevanju.

Štirilitrski osemvaljnik pod motornim pokrovom (seveda podprt s prislinim polnjenjem in vsemi drugimi najnovejšimi turbodizelskimi tehnologijami) se za nežno nogo na stopalki za plin oddolžiti z (za takšen avtomobil) majhno porabo (nekje od 13, 14 litrov naprej), v vsakdanji uporabi, tudi v mestu, pa bo ta nekje med 15 in 17 litri, kar je dovolj za vsaj 600 kilometrov dosega.

In da ne bo pomote: GL ni športnik, a to še ne pomeni, da se dobro znajde le na avtocestah. Gumb za nastavitev trdote podvozja je sicer najbolje pustiti na avtomatski ali udobni nastavitvi, a ko ga premaknete na Sport, se lahko z GL-om brez težav zapodite skozi ovinke. Nagibanja je relativno malo, podkrmarjenja manj, kot bi pričakovali, in vse skupaj ni, kot je to pri terencih dostikrat v navadi, mučna in majava izkušnja, temveč doživetje na ravni sodobne limuzine. Le na maso avtomobila velja ob takih dogodivščinah večkrat pomisliti . .

Sistem štirikolesnega pogona je Mercedesova klasika z imenom 4Matic; za volanom je ta sistem popolnoma neopazen, na terenu pa dovolj zmogljiv (tudi zaradi zapor sredinskega in zadnjega diferenciala), da voznikovi živci popustijo pred tehniko avtomobila. Na cesti ga ne boste opazili, razen ko bo ta pokrita s snegom ali podobno spolzko stvarjo ? takrat boste zanj hvaležni.

Da je avtomobil poln takšne in drugačne (tudi varnost­ne) elektronike, je pri Mercedesu jasno. ESP-ja se spet ne da popolnoma izklopiti, varnostnih blazin je toliko, da bi z njimi lahko opremili postelje v manjšem hotelu, potniki v drugi vrsti si lahko na (sredinsko in malce nerodno nameščenem) zaslonu ogledujejo filme na DVD-ju, za boljšo klimo v testnem GL pa sta skrbela tudi (doplačilna) ločena klimatizacija zadaj in (doplačilno) dodatno ogrevanje. Biksenonski žarometi (spet za doplačilo) so izjemni, saj se, ko svetijo, noč spremeni v dan, avdiosistem Harman-Kardon je vrhunski, le navigacija na žalost še vedno ne obvlada slovenskih cest.

Res je, da je že osnovna cena, okoli 90 tisoč evrov, kar zasoljena, seznam doplačil, ki je ceno testnega GL dvignil na 120 tisočakov, pa je dolg eno stran in vključuje tudi malenkosti, kot so gretje zadnjih sedežev, priklop za iPod, dodatno zatemnjena stekla in še in še.

Skratka, avtomobilsko razvajanje. Pa še en velik plus ima GL: na natlačenih parkiriščih nakupovalnega centra ga lahko mirno parkirate na dve parkirni mesti. Tisti, ki se na avtomobile razumejo, bodo vedeli, da je to edina možnost, da lahko nemoteno odprete vrata. Za to, kaj si o vas mislijo drugi, pa vam je lahko tako ali tako vseeno ? že zaradi avta in njegove cene (ki je navzven zelo očitna) si o vas verjetno ne mislijo nič lepega. Ampak: zanje razvrat, za vas pa užitek . .

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 91.390 €
Cena testnega modela: 120.872 €
Moč: 225kW (306 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,4 s
Največja hitrost: 230 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 17,1l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 30 let mobilne garancije, 30 let garancije na lak, 30 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 15.000 km
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Gume (1) 976 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 59.630 €
Obvezno zavarovanje: 5.420 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 11.300 €
Tehnični podatki
Motor: 8-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 86 × 86 mm – gibna prostornina 3.996 cm? – kompresija 17,7 : 1 – največja moč 225 kW (306 KM) pri 3.600/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,3 m/s – specifična moč 56,3 kW/l (76,6 KM/l) – največji navor 700 Nm pri 2.200/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,38; II. 2,86; III. 1,92; IV. 1,37; V. 1,00; VI. 0,82; VII. 0,73; – diferencial 3,09 – platišča 8,5 J × 20 – gume 275/50 R 20, kotalni obseg 2,36 m.
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,6 s – poraba goriva (ECE) 11,3 l/100 km.
Voz in obese: terenski kombi – 5 vrat, 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stopalka) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 3,2 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 2.475 kg – dovoljena skupna masa 3.250 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 3.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1.920 mm – kolotek spredaj 1.645 mm – zadaj 1.648 mm – rajdni krog 12,1 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.520 mm, v sredini 1.520, zadaj 1.260 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, sredinski sedež 500, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 390 mm – posoda za gorivo 100 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 7 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l); 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l) 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l) ;1 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T=13 °C / p= 1.010 mbar / rel. vl.: 50 % / Gume: Michelin Diamaris 275/50/R20 W / Stanje števca: 5.626 km
Pospešek 0-100km: 8,4s
402m z mesta: 16,0s ( 144km/h)
1000m z mesta: 29,0s ( 186km/h)
Največja hitrost: 230km/h (VII.)
Najmanjša poraba: 13,2l/100km
Najvišja poraba: 20,1l/100km
poraba na testu: 17,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 62,7m
Zavorna pot pri 100km/h: 36,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 50dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 50dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 48dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 48dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 53dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 53dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 58dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (366/420)
  • GL je avto avtomobilskih presežkov. Nekateri bodo o njem sanjali, druge bo tlačila nočna mora ...

  • Zunanjost (14/15)

    GL dobro skriva petmetrsko dolžino, ki je opazna šele za volanom.

  • Notranjost (128/140)

    Kup opreme, veliko prostora in neroden dostop v tretjo sedežno vrsto zaznamujejo GL.

  • Motor, menjalnik (38 /40)

    Sedem prestav je ob tako zmogljivem motorju že skoraj preveč ...

  • Vozne lastnosti (77 /95)

    Stopalka zavor je kljub njihovi učinkovitosti premehka.

  • Zmogljivost (32/35)

    Če hočete biti hitrejši, bo treba poseči po 5,5-litrskem becinskem osemvaljniku.

  • Varnost (32/45)

    Za varnost je poskrbljeno odlično. Če se že morate zaletavati, potem ...

  • Gospodarnost

    Poraba goriva je dokaj visoka, enako velja tudi za ceno.

AM ocena: 5/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
motor
zmogljivosti
zavore
prostornost
biksenonske luči
zaščite pragov
dostop do tretje sedežne vrste
prostornina prtljažnika ob izvlečenih sedežih tretje vrste
zaslon multimedijskega sistema za drugo vrsto sedežev ni nastavljiv