Mercedes-Benz ML 500 4MATIC

17. 1. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Marsikdo pravi, da kupcev SUV-ov, kot temu avtomobilskemu razredu pravijo zunaj, ne razume. Niso dosti (ali sploh niso) prostornejši od kombijev, so potratnejši pri gorivu in slabši glede voznih lastnosti . .

Po drugi strani pa se najde cel kup tistih, ki so vanje zaljubljeni in si SUV-a kupijo brez pomisleka. Kdo ima prav oziroma ? je tu sploh kak prav?

Tiste zmešane zelene, ki znajo le jadikovati, da SUV-i ubijajo planet bolj kot katerakoli druga avtomobilska zvrst (kar seveda ni res in le dokazuje, da zelenim krepko primanjkuje pameti), pustimo zdaj ob strani. Vprašanje je le, ali ima SUV kake prednosti pred drugimi avtomobili oziroma ali so njegove slabosti tolikšne, da se ga res velja ogibati?

Odgovor je seveda preprost ? vse je odvisno od tega, o katerem osebnem avtomobilu govorimo in s katerim ga primerjamo. Za tiste, ki vse skupaj nameravajo preizkusiti sami, le nasvet: usedite se v dobro opremljenega in motoriziranega SUV-a, saj boste le tako dobili realen občutek, kaj zmorejo. Vse preveč je namreč podhranjenih in revno opremljenih avtomobilov tega ranga . .

Usedite se, recimo, v ML 500. O zunanji obliki namreč tu ni smiselno razpravljati ? ljubiteljem ‘mehkih terencev’ se večinoma zdi odlična kombinacija terenske robustnosti in ceni primerne elegance, sovražnikom pa je itak grd vsak avto tega razreda.

Pomembneje je, kako se voznik (in potniki) počutijo znotraj ? in tu tale ML ne razočara. Prostora spredaj je na pretek, sedeži (električno nastavljivi) pa so odlični tako takrat, ko je treba zadrževati telo v ovinkih (ali na terenu), kot na dolgih poteh. Pod komolčno oporo se skriva velik predal, zanimivo pa je, da Mercedesovi oblikovalci prostora, ki so ga dobili s premes­titvijo prestavne ročice ob volanski obroč, niso izkoristili za več prostora za drobnarije. Ročaja ob strani imata namreč luknje in tako vse, kar ni v obeh luknjah, namenjenih odlaganju pločevink in steklenic s pijačo, prej ali slej konča na tleh avtomobila. Škoda za izgubljeno priložnost.

Uporabljeni materiali so kakovostni, in ko se voznik navadi tipične Mercedesove ergonomije (le ena obvolanska ročica za svetlobna telesa in brisalnike, recimo), bo vedno z veseljem sedel v tem avtomobilu. Ne le zaradi tehničnih zmogljivosti, temveč tudi zaradi bogate (tudi varnostne) opreme. Že serijska je bogata, skupaj s triconsko klimatizacijo.

Tistim, ki jim je pri srcu malo bolj športen videz (in počutje), pa svetujemo, da doplačajo za notranji in zunanji športni paket, ki sta (za slabega tisočaka doplačila) krasila testnega ML 500 ? merilniki so obkroženi z brušenim aluminijem, pod nogami so športne stopalke, maska je kromana, izpušni cevi sta oglati in primerno veliki, avtomobil pa je obut v 19-palčna platišča in gume. Pravzaprav si človek ML-a brez tega paketa opreme kar težko predstavlja . .

Ah ja, in za pametni ključ, ki ga lahko pustite kar v žepu, se tudi splača seči v denarnico. Sicer vas bo stal skoraj tisočaka in pol, a ob avtu, katerega cena se povzpne tja proti 90 tisočakom, to niti ni takšna žrtev, kajne? In tudi na doplačilo za parkirni sistem ne pozabite (tu je Mercedes lahko sram, saj bi moral pri takem avtu biti serijski).

Oznaka 500 zdaj ne pomeni več petlitrskega, temveč petinpollitrski osemvaljnik, ki zmore do 388 vozniku prijaznih ‘konjev’. In ker motorne zmogljivosti na kolesa sprav­ljata sedemstopenjski samodejni menjalnik in štirikolesni pogon (torej 7G-TRONIC in 4MATIC), je občutek za volanom varljivo uglajen. Nobenih sunkov (če odštejemo manjšo težavo testnega ML 500 ob prestavljanju iz prve v drugo prestavo, pri čemer je dostikrat grdo cuknil), moči in navora je vedno v izobilju, odločno pospeševanje pa uplahne šele pri 250 kilometrih na uro, ko v igro poseže nežen, a odločen omejevalnik hitrosti.

Zmogljiv motor seveda potrebuje tudi zmogljive zavore in tudi tu ML 500 ne razočara. Na našem preizkusu se sicer ni ustavil tako presenetljivo hitro kot večji GL, a vseeno lahko zavore ocenimo le z oceno odlično. Tudi ob večkratnih zaporednih zaviranjih.

Tisti, ki boste kupili katerega od ‘revnejših’ ML-ov, boste morali za zračno vzmetenje Airmatic doplačati (ali pa boste brez njega), v ML 500 pa je serijsko. To pomeni (samodejno, glede na hitrost, ali ročno) višinsko prilagodljivost razdalje trebuha avtomobila od tal, možnost preklapljanja med udobno in športno nastavitvijo blažilnikov (svetujemo, da ostanete kar pri udobni), v celoti dobro blaženje kratkih, ostrih neravnin ter tudi preprečevanje pretiranega nagibanja ali nihanja avtomobila.

In potem je to to ? SUV, ki bo znal prepričati tudi ljubitelje limuzin oziroma kombijev. Če ste brez skrbi glede financ in si ga lahko privoščite, ste lahko brez skrbi tudi ob razmišljanju, ali je vreden svoje cene.

Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 77.250 €
Cena testnega modela: 98.349 €
Moč: 285kW (388 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 5,8 s
Največja hitrost: 240 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 13,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 8-valjni – 4-taktni – V90° – bencinski – gibna prostornina 5.461 cm3 – največja moč 285 kW (388 KM) pri 6.000/min – največji navor 530 Nm pri 2.800–4.800/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/55 R 19 W (Continental CrossContact).
Zmogljivost: največja hitrost 240 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,8 s – poraba goriva (ECE) 17,9/10,3/13,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 2.185 kg – dovoljena skupna masa 2.830 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.780 mm – širina 1.910 mm – višina 1.815 mm – posoda za gorivo 95 l.
Prtljažnik: prtljažnik 550–2.050 l
Naše meritve
T=15 °C / p= 930 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje števca: 4.490 km
Pospešek 0-100km: 6,2s
402m z mesta: 14,3s ( 160km/h)
1000m z mesta: 26,0s ( 204km/h)
Največja hitrost: 241km/h (VII.)
poraba na testu: 15,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Take ML pravzaprav ni nič dražji od recimo primerljivo motoriziranega in opremljenega E T in tudi pelje se ne dosti slabše. SUV? Zakaj pa ne?

Hvalimo in grajamo
motor
položaj za volanom
podvozje
uporabnost
serijska oprema (ni sistema za pomoč pri parkiranju ...)
premalo prostorov za drobnarije
namestitev stopalke (nožne) ‘ročne’ zavore